Theo van Gogh

Daaf Wolters

11-11-2004 19:53

De afgelopen dagen hebben we allemaal kunnen zien wat de gevolgen kunnen zijn van een daad als deze. We hebben allemaal kunnen zien hoe breekbaar onze samenleving is, mensen die de hele islam graag de schuld geven plegen aanslagen op islamitische scholen, andere mensen plegen aanslagen op kerken of moskeën. Dat dingen hier de verkeerde kant op gaan mag duidelijk zijn, het aantal pogingen tot brandstichting neetm elke nacht toe. Opvallend dus dat deze discussie juist nu is stilgevallen.
Ik was het eerst niet van plan, omdat ik de onder andere de talloze kortzichtige discussies op MSN met verschillende mensen zat was, maar ik zal toch nog even reageren.
Opvallend dat het weer vooral de post van Klaas is waar ik het helemaal niet mee eens ben, heb echter weinig zin om Marc te gaan herhalen, ik kan me goed vinden in zijn reactie. Wat ik nog wel even kwijt wil, je hebt het over gezonde angst en gezag. Ik denk dat hierbij één ding is waar je geen rekening mee houd, namelijk jeugd. Vooral in de pubertijd schijt je op gezag en heb je schijt aan iedereen die je op zo'n manier benaderd. Mensen die je op grond van gelijkheid benaderen krijgen veel sneller respect en vertrouwen, simpel omdat je je meer op je gemak voelt. Meer dan genoeg simpele maar duideeijke voorbeelden hiervan zie ik op een willekeurige dag op school. De meest populaire leraren zijn die weinige leraren die er in slagen om de leerlingen op de juiste manier te benaderen en die consequent, maar niet streng zijn.
Ik denk dat normen en waarden aanleren onder angst nooit de juiste manier kan zijn, de kans dat de jongere generatie zich gaat afzetten tegen de goedbedoelende oude generatie is volgens mij veel groter. Met wederzijds respect kom je veel verder.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Camiel Driehuis

11-11-2004 21:58

Ook ik heb me erg lang afzijdig gehouden van deze discussie omdat ik soms toch al wat 'rechts'uit de hoek schijn te komen.

De moord op theo schokt heel nederland, waarom?
Een ieder die zijn uitspraken las of hoorde wist dat ie juist op zulke discussies uit was.
Maar een ieder hield zijn mond bang voor wat er voor een tegen reactie van komt.
Bang in je eigen land om je eigen mening te geven.
die gene die het wel doen worden gelijk afgestraft.
In de metro stond op vrijdag altijd een collum van theo en iedere vrijdag vroeg ik mij weer af wat er in zou staan.
soms haalde hij vel uit naar de islam.
en andere weken was hij vrij oppervlakkig.
Als hij uithaalde hoorde je vaak genoeg in de trein
Die theo schrijft weer lekker hard maar heeft eigenlijk wel gelijk.

Niemand die het op dat moment keihard op straat durfde uit te roepen.

Nu is ie vermoord en breekt de hel los.
Naar mijn mening niet geheel onverdiend.
Echter kan je ze niet allemaal over een kant gooien.
Ik roep al jaren dat ieder ''buitenlander'' er 1 teveel is, maar heb inmiddels mijn mening aardig bij gedraait.

Tuurlijk zitten er rotte appels tussen en ja mischien wel wat meer dan onder het nederlandse volk maar ook wij zijn niet heilig.

Wat ik persoonlijk wel erg tof vind op het moment dat er mensen in opstand komen tegen de bezoekers van ons land.

Nu worden ze alleen allemaal aangepakt en dat is zwaar klootte
Wat schiet je ermee op om een islamitische basisschool in brand te steken?
geen drol daar proberen ze tenminste die kinderen te leren met verschillende ulturen om te gaan.

Dat er wat moet gebeuren is zeker, Maar waneer staat er is iemand op in de politiek die wel durft te zeggen wat veel nederlanders denken?
Iemand die al 15 jaar in nederland woont en nog geen nederlands spreekt????????? enkeltje terug geboorte land mischien een idee?
iedereen is welkom in nederland alleen is het einde zoek
binnen halen is 1 maar uitzetten is een goede 2de.
of aanpassen of oprotten
nee nederland heeft zichzelf zo in de regels gezet dat het een jaren lang rechtelijk getouwtrek word dat duizenden euro's kost terwijl het toch al duizenden euro's heeft gekost om ze op te vangen.
Maar wel zeuren als er geen magnetron in hun opvang centrum zit.
en dat ze geen fiets hebben om zich te kunnen vervoeren.
We hebben allemaal ons steentje bij gedragen om ze toe te laten door steeds een bepaald kabinet te kiezen.
Maar als er een beetje rechts persoon opstaat in de politiek word hij gelijk bedriegt en akn dus niet zijn menig verkondigen.
de aivd heeft eenlijst met 150 mensen die zich bezig houden met extremischtische zaken
wat word ermee gedaan? geen ene male moer.
waarom zijn die mensen nog in nederland?
omdat politiek den haag bagger schijt om wat er gebeurd als we ze een enkeltje tuisland geven.
nee we pakken ze op en zetten ze vast en betalen er nog enkele tien duizenden euro's voor aan recht zaken.

aanpakken die hap en het kaf van het koren scheiden.
Een ieder die het er niet mee eens is dat extremischitische mensen het land uit worden gezet meteen mee sturen
als ze willen dat ze hier blijven willen ze geen normale multiculturele samenleving.
hoop dat ik me een beetje politiek correct heb uitgedrukt

leuk voorbeeld van vanavond.
SINT MAARTEN.
eerste groepje wat aanbeld heeft geen lampionnetjes en brabbeld wat lijkt op een liedje.
hou netjes het snoep voor en er gaan 4 handen gelijk de bak in graaien wat ze graaien kunnen en zetten het op een lopen.
halve bak leeg en ik zwaar pist off(let op ze waren hooguit een jaar of 7)
kwaad als ik ben zet ik een spurt in, andere kinderen willen ook wel wat.
op de hoek heb ik ze met pap en mams erbij.
gezellig marokaans gezinnetje(sorry kan er ook niets anders van maken)
ik probeer het netjes uit te leggen aan moeder de vrouw maar die spreekt geen nederlands.
Vader schreeuw meteen
Mijn kinder zeker Niet goed voor jou.
stond op het moment om een hoek uit te delen maar hij was het niet waard.
Ook zijn kinderen zijn goed gemoeg voor mij als ze zich maar gedragen
Maar mijn sint maarten is naar de klootte geholpen.
en diepe haat speelt weer op.

waneer word er wat aangedaan?

theo je was hard maar redcht voor zijn raap
waren er maar meer die het met woorden deden in plaats van met geweld.
het ga je goed jongen
rust zacht
jan van kranenburg

12-11-2004 01:32

Camiel,

Diepe haat omdat kindertjes te gretig graaiden in je snoepbakje?

Te gek voor woorden, vind ik dit.

Lees de postings van Daaf nog maar eens.
Misschien steek je er wat van op.

Hier en daar zeg je toch zinnige dingen; rijm dat niet met dat Sint Maarten verhaal.

Moet ik nou ook maar 't land uit?
mvg

Jan
Camiel Driehuis

12-11-2004 08:31

ging gewoon om het princiepe

Had er helemaal zin in
alles klaar gezet voor de kinderen die langs zouden komen
lampionnetjes opgehangen enz.

Het is alleen zo jammer dat het eerste groepje het meteen moet verklootte voor de rest

mijn avond was naar de klootte en had het helemaal gehad

begrijp me goed zal nooit iemand iets aandoen, maar kookte op dat moment van woede.

fijn zo een kinder feest toch!
Robert Campbell

12-11-2004 09:39

De bootschap is duidelijk Camiel.
Het begint al op die leeftijd :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Marc Schrikkema

12-11-2004 11:06

Daaf,

Je hebt gelijk met pubers en afzetten, echter door mijn "gezonde" angst voor mijn vaders reactie (die kon resulteren in een pak op mijn sodemieter) heb ik vroeger dingen juist NIET gedaan die ik als ik een pratende vader had gehad wellicht wel had gedaan. De term gezonde angst gaat dan natuurlijk ook meer klinken als respect!

Camiel,

Je hebt gelijk ..... je klinkt behoorlijk rechts :wink: en je slaat in mijn ogen iets door naar aanleiding van de graaipartij, en ik snap dat jouw "haat" niet gold voor die kleintjes maar meer voor de reactie van papa :o

Op de middelbare school, heb ik eens moeten vechten voor het feit dat ik vroeg om een ZWARTE potlood ...... een jongen van ambonese afkomst kon dat gewoon niet hebben en greep iedere mogelijkheid aan om het op racisme en discriminatie te gooien ..... niet slim zal ik maar zeggen :wink:

Afgelopen weekeinde ook weer iets mee gemaakt hoor ...... m.b.t. het afglijden van onze jeugd :cry:

Ik kom bij het lokale winkelcentrum staan er 2 groepen meisjes tegen over elkaar te gillen en te krijzen, ik denk kom ik ga eens vragen wat er aan de hand is en waarom ze elkaar aan het slaan zijn.

En eerlijk waar mensen ik vraag open "Waarom zijn jullie elkaar aan het slaan" en de reactie deed mij bijna omvallen van ongeloof ..... Ik moest me er niet mee bemoeien als ik niet wist waar het om ging, ze zouden mij ook wel even in elkaar slaan etc etc .......

Dus ik probeer redelijk te blijven en zeg "IK vraag toch ook waarom jullie slaan, zonder een schuldige aan te wijzen" Beginnen ze meteen ja dat komt natuurlijk weer omdat wij zwart zijn en jij denkt bla bla bla ..... toen ben ik zelfs boos geworden, en heb maar even voor de zekerheid gemeld dat IK niet over afkomst of wat dan ook begonnen ben maar zij zelf ..... kortom gewoon niet mee te praten.

Dus ik maar naar andere groepje (ja ik weet t ik ben hardleers) en zelfde vraag, waarop ik een raar verhaal kreeg en ik een beetje moest lachen om de stupiditeit. Toen ik voorstelde dat deze groep dan maar gewoon weg zouden gaan, begonnen ze te schreeuwen dit is een vrij land ik laat me niet wegjagen ...... Ik gaf haar volkomen gelijk m.b.t. het vrije land ..... ik zeg dus het staat je ook vrij om nu weg te gaan! Als ik moest kiezen tussen weglopen en nog meer klappen wist ik het wel (toch?).

Waarop de vlam weer in de pan sloeg en ze over gingen tot elkaar toeroepen dat ze elkaar wel even zouden vermoorden :o :o

Toen heb ik ze gevraagd eens na te denken over wat ze zeiden en ook eens aan Theo te denken ....... mensen probeer te leren van de dingen die gebeurd zijn!!!!

Ik heb geleerd dat ik me de volgende keer maar iets meer afzijdig houd en de politie maar gewoon bel ...... kunnen die het oplossen. Dit waren tenslotte maar meisjes die ik desnoods aan de kant zou kunnen piesen maar de volgende keer zijn het iets poterige jongens .... ergh nee bedankt! Heb een gezinnetje ..

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik

12-11-2004 11:16

Helaas:

Een corrigerend schopje kost je eur 350, een gesprek bij/met de kinderbescherming en met een beetje pech een uithuispalatsing van je kind.

Normen en waarden die je daar leert zijn gebaseerd op macht, macht van de "meerdere".

Das nu precies wat er mankeert. Niemand heeft meer respect voor "meerderen". Of deze meederen nu ouders, leerkrachten, ouderen, politie of weet ik veel wie zijn.

Puttense 2 versus een aantal debielen die ze op perongeluk weer los lieten en weer een paar kids hielpen, aan hun eindje dan.

OK de gasten doden help niet, maar doodknuffelen is ook zo wat.

MVG

Klaas
Marc Schrikkema

12-11-2004 11:23

Klaas .....

Dat schopje is te belachelijk voor woorden dat ze je daarvoor aan kunnen pakken. Als jij met je kind komt omdat hij onhandelbaar blijkt ..... dan faal jij als ouder maar ze kunnen je ook niet helpen!!!!!!!!!

Ik loop dan gewoon dat risico wel!

Ik snap je redenatie qua puttense 2 ...... maar je zal maar een van die mannen zijn!!!!!!!!

Er zit groot gat tussen de doodsstraf en doodknuffelen!

Straffen moet je ze en desnoods levenslang, maar ik zou het onverteerbaar vinden indien er onschuldige mensen ter dood gebracht zouden worden.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Marc Schrikkema

12-11-2004 12:06

Stefan,

Mag ik vragen hoe oud jij bent?

De betogen die jij houd zie ik de gemiddelde 16 jarige niet houden namelijk, ik zal niemand beoordelen op leeftijd alleen maar op de geluiden die er uit komen en die van jou .... heel goed als jij tot de jeugd behoort!

Groet Marc
caspar hendriks

12-11-2004 12:43

Stefan,
Jouw posting getuigt van intelligentie.

En inderdaad wat die white power idioten betreft, die hebben waarschijnlijk geen idee wat er precies speelt, het is voor hun gewoon weer eens een schitterende mogelijkheid om weer eens te rellen. Met als logisch gevolg dat je hier in Nederland straks 2 "kampen" heb die lijnrecht tegenover elkaar staan. En dan gaat het er zeker niet leuker op worden.
Wordt iedereen straks bang als hij op 100 meter afstand een moslim ziet naderen, gaat iedere moslim straks een blokje om als hij een skinhead ziet naderen?
Persoonlijk denk dat ik dat moslim gemeenschap in Nederland nu even meer te vrezen heeft van ons dan wij van hun.

treurig

Caspar
Jan Vermeer

15-11-2004 19:32

Ali B. heeft gelijk............................
carp is my live
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

15-11-2004 19:44

Die klojo heet Mohammed B..............
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
peter postema

16-11-2004 01:30

zucht alleen de discussie is al walgelijk.
kinderen met sintmaarten, voor hetzelfde geld waren het blanke kinderen geweest wat helemaal niet raar zou zijn, trouwens wie zegt me niet dat de kinderen waarover werd gesproken niet geboren zijn in Nederland ?

maar goed lijkt wel op een herhaling van vroeger, laten we even de puntjes op de i zetten.
Discussie Isreal:
Palestijen worden neergezet als terroristen terwijl ze verdorie uit hun eigen land worden wegggejaagd en in massa worden vermoord door notabene de joden die ditzelfde mee hebben gemaakt in de 2e wereldoorlog.
Hypocretie ten top, nu zijn het terroristen die opkomen voor hun land, in de 2e wereldoorlog waren het vrijheidsstrijders niet waar ?

Flikker toch een eind op met dit landje wat bol staat van de hyprocetie, meelopen met Bush en consorten bah bah :evil:
mensen in hun waarde laten ongeacht geloof of kleur is blijkbaar te moeilijk.

Intergratie? turken en marrokanen moeten weg why? vergeten dat we ze zelf binnen hebben gehaald als gastarbeiders?
Nederlanders waren te beroerd om bepaald werk zelf op te knappen.

Voorbeeld:
Rasul een colleag van me gevlucht uit Iran om politiek redenen, heeft hier weer een technische studie opgepakt en is geslaagd.
Spreekt prima nederlands en vraagt dingen aan je als hij ze niet begrijpt.
Zo lopen er voldoende rond in mijn omgeving, dat stigmatiseren moet eens gebeurt zijn.

Stefan, respect zeer goede relaas ook al schaar ik me niet compleet achter je standpunten.
Veel nivo voor jou leeftijd man zeer goed!

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Peter Otte

16-11-2004 21:45

Heren,

Als we nu allemaal eens naar ons zelf kijken en niet naar de ander wijzen wat hij fout heeft gedaan. Verdiep je eens in je naaste omgeving, je buren waar je iets voor kan betekenen.
Roepen dat het hier een kut landje is daar kom je niet mee verder. De handen uit de mouwen en niet alleen aan je zelf denken.

Jongens als Stefan die samen met zijn Jeugd commissie van de KSN veel doet voor andere daar neem ik mijn petje vooraf. Er is nog genoeg jeugd die een voorbeeld voorons zijn.
Dat moet het begin zijn van een betere wereld, die begint niet in een ander land. Niet in een andere stad, niet bij de overheid, nee bij onszelf. We zijn alleen nog maar met onze eigen ik bezig, en wijzen naar een ander.

Ben een Nederlander en nog trots ook.
menno laarmans

16-11-2004 22:15

JA Steef :

Ik zal mn muts ook even afnemen voor jou. :P

Ik heb helaas nog geen pet :o

Ps deze snappen jullie toch niet maar hij wel :roll:
menno laarmans

16-11-2004 22:16

Maar peter :

Je hebt in deze wel gelijk !

Gr menno
edwin siol
Contacteer:

22-11-2004 14:36

http://nu.nl/news.jsp?n=445705&c=13
Alleen 'die buitenlanders' kwamen toch altijd goed weg?

http://nu.nl/news.jsp?n=445721&c=13
Waren de daders marokanen geweest, had dit er vast wel weer bij vermeld gestaan, had vast een van jullie weer wel een topic geopend, 'waar gaat het naartoe etc in dit land met overspoeld gajes van buitenaf'..... nu is het slechts een onbeduidend nieuwtje

http://nu.nl/news.jsp?n=445451&c=60
idem als item 2

http://nu.nl/news.jsp?n=445423&c=41
Lees vooral het antwoord van de twee coaches op het staken van een wedstrijd door de scheidsrechter, die nu eens wel normen en waarden stelt, waar heel het land om schreeuwt. (appearently)

http://volkomenkut.com/index.php?/weblo ... is_de_lul/
Gelukkig weet onze, vast blanke jeugd (?) WEL om te gaan met normen en waarden

http://www.nu.nl/news.jsp?n=445640&c=30
Gelukkig heeft dit kabinet, integenstelling tot paars, wel met geld gesmeten, en alle wegen waar we in de file staan inmiddels voorzien van een gloednieuwe laag dubbele zoab. Staan we tenminste in een nette omgeving de komende 20 jaar nog net zo goed stil in een netwerk van opgeknapte wegen, vol met stilstaande wagens. Belangrijk. Nette omgeving is goed voor normen en waarden!

http://www.nu.nl/financieel_news.jsp?n=444154&c=110
http://www.nu.nl/financieel_news.jsp?n=441524&c=110
Nou ja, je weet in ieder geval wel wie deze nieuwe wegen heeft betaald war?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=445373&c=11
Terug naar de opvoedige tik las ik al eens ergens... welja. Let vooral op de laatste zin van het artikel....

anyway, Leuke wereld, en ik dacht. Ik ga ook eens mee proberen stemming te maken. Toch iets wat kennelijk modern is, nietwaar? en och, tis maar koffiepraat.

Heren, wat ik maar wil zeggen is: als je graag wilt afgeven op een minderheid, moet je er nooit blind op staren dat we in een wereld vol minderheden leven, die kennelijk nogal het spoor bijster zijn geraakt..... En laat dit verdwalen van al die verschillende groepen minderheden, nu net totaal niet etnisch gebonden zijn. Maar ja, afgeven op een ander, zeker op een ander persoon, identiteit, danwel nationaliteit, is vaker een valkuil gebleken.

Those who do not remember history are condemmed to repeat it.

ps...

Waarom wel heel dat geheisa over een marokaan die een theo van gogh ombrengt? en een totale negering van het bovenstaande losse stukjes info, slechts verzameld op twee dagen nieuws volgen?

Wel dat heet nu stemmingsmakerij, mijns inzien

Vriendelijke groeten ed

woorden naar mijn hart stefan
mitsz van der kamp
Contacteer:

22-11-2004 14:45

Edwin,

het maakt me geen reet uit, waar de crimineel vandaan komt, als ie maar goed gestraft wordt.

Het is hier gewoon een slappe hap als het om dat soort zaken gaat.

Mitsz
Peter Otte

22-11-2004 15:39

Oké Mitsz, hier is het recht systeem een slappe hap.
In welke landen in West Europa is het beter geregeld vraag ik mij af.
Kan ik (of wij) de koffers pakken, er moet wel viswater zijn om te karperen, of hebben we het zo slecht nog niet als we vergelijkingen trekken?

Peter
Marc Schrikkema

22-11-2004 15:53

Peter,

Inderdaad we hebben het hier niet zo slecht!

Maar is de minst slechte zijn, reden om maar te accepteren? Ik denk van niet.

Het is hier ook een slappe hap, boefjes moeten in het gareel gepraat worden terwijl we na jaren van pappen en nathouden allemaal weten dat dit geen zoden aan de dijk zet.

Ik heb ook geen oplossing, maar je hoeft niet altijd oplossingen te weten om te kunnen constateren dat iets niet klopt.

Marc
marijn ham

22-11-2004 16:55

Heren,

Je mag je gelukkig prijzen dat je in een land als Nederland mag wonnen en opgroeien. Het is hier helemaal niet slecht, kijk eens naar andere landen... waar alles veel minder is, op het gebied van onderwijs, ziekenhuizen, zorg, AOW, enz.

Ik denk dat we het hier helemaal niet slecht hebben.

Wel is er een bepaalde neergaande tendens ingezet, normen en waarden zijn vaak ver te zoeken, maar dat is zowel bij autochtonen als allochtonen het geval.

Ik geloof er zeker in dat er voor sommigen jeugdige 'boefjes' hoop is, je kan niemand afschrijven.
Wel is de hulp die van buitenaf komt te weinig en te nihil.

Sinds een paar maanden hebben mijn vrouw en ik ons eigen huis gekocht, het huis hebben wij 'Hoop" genoemd.
De zolderkamer word helemaal klaargemaakt als zijnde een 'gastenverblijf' waar mensen van de straat (ja, daklozen en verslaafden) in kunnen worden opgevangen.
Ik geloof met heel mijn hart dat ieder de maatschappij kan verbeteren met de juiste instelling.

Mijn vrouw en ik zijn beiden verslaafd geweest en weten hoe het is als 'verslaafden' door het leven te gaan. Je bent uitschot, er wordt over je gepraat en niemand kijkt naar je om.

Nu wij ons leven al een paar jaar helemaal op rit hebben, willen wij deze mensen helpen en een stuk hoop geven d.m.v. een dak boven het hoofd en iedere dag een goede maaltijd.

Ben geen moraalridder, maar vaak ligt de oorzaak van bepaald gedrag erg diep. deze mensen hebben vertrouwen nodig, aandacht nodig en een arm waarop ze kunnen huilen als dat nodig is.

Probeer eerst de mens achter het gedrag te leren kennen, dan zal je vaak heel anders tegen iemand aan gaan kijken.
mitsz van der kamp
Contacteer:

22-11-2004 17:06

Marijn,

helemaal top wat jullie doen. Kan er geen kwaad woord over kwijt.

Er is echter een scheidslijn, waarna ik helaas geen begrip meer op kan brengen voor bepaald gedrag. Soms komt de hulp gewoon te laat. Neem nu bv mensen die kinderen sexueel misbruiken?? Moet ik dan begrip op gaan brengen voor het gedrag van deze persoon? Waarschijnlijk is ie zelf ook slachtoffer geweest, maar ja......

Op een dag wordt een slachtoffer dus misdadiger. Jammer dan, maar dan moet ie van mij in het gevang.

Hopende op je begrip.....
marijn ham

22-11-2004 17:21

Mitsz,

Ben ik wel zeker met je eens, dit soort mensen moeten absoluut worden aagepakt, want de schade die ze een ander persoon aanrichten is zo vreselijk groot!

Het verwoest levens, vooral omdat er over praten (als slachtoffer zijnde) vaak te diep gaat, te moeilijk is. Gevolg is dat je alles maar oppropt.

Als het slachtoffer groter wordt, dan gaat het opeens weer terugkomen, de pijn, maar ook de angst en de afwijzing die er op dat moment heeft plaatsgevonden. Het slachtoffer kan hier vaak niet mee omgaan en klapt in elkaar, met alle gevolgen van dien, zelfmoord, verslaving, dader worden, noem maar op...

Dit soort misbruik moet keihard worden aangepakt, maar weet je hoe moeilijk het is om als slachtoffer naar de politie te gaan en melding te doen?
Dan hoeft het niet eens familie te zijn geweest, maar die stap is a bridge too far!

Ik hoop echt dat deze mensen keihard orden aangepakt, want iemand misbruiken is het ergste wat je iemand kan aandoen. Alle grenzen worden overschreden en dat is totaal onacceptabel, dus mijn begrijp heb je zeker!
Marc Schrikkema

22-11-2004 17:36

Mannen,

Ik ben het met de stelling eens dat sommige mensen geholpen kunnen worden, maar realiseer je ook dat sommige mensen die je probeert te helpen jou het ongeluk in kunnen doen storten!

Wie kent niet een ouder (desnoods van de verhalen) die hun verslaafde kinderen willen helpen en zelf berooid achter blijven. Marijn je doel is absoluut bewonderingswaardig, echter dekn ik dat ALS je al zoiets zou willen (moeten van jezelf) doen dan denk ik dat je veel tijd moet hebben. Niet iedereen is te vertrouwen.

Mitsz,

Begrip MOET je altijd hebben. Wat iemand ook doet ik kan meestal wel begrijpen waarom iemand iets doet, goedkeuren is echter iets heel anders.

Ik "begreep" zelf nooit dat mensen hun baby iets aan konden doen, ik snapte het echt niet ..... TOT wijzelf een huilbaby hadden, die mijn vrouw en mij 7 maanden lang niet 1 nacht heeft laten slapen. We hadden om en om een nachtdienst (terwijl werk e.d. gewoon doorging he) gek werden we ervan.

Gelukkig is alles nu opgelost en bleek die kleine last te hebben van het KISS syndroom, wat in ons geval op te lossen bleek na lang zoeken op internet door een oestheopaat.

Ik begrijp nu dat mensen hun kind uit machteloosheid iets aan kunen doen, niet om het kind iets aan te doen maar om er voor te zorgen dat je even mag slapen.

Begrijpen ja, goedkeuren absoluut niet.

Marc
Peter Otte

22-11-2004 18:42

Klasse Marijn,

Je weet als geen ander wat je mogelijk te wachten staat door verslaafde op te nemen. Blijkt wel wat ik al eerder aangaf er zijn nog genoeg personen die zich betrokken voelen om andere te helpen. Is een uitdaging voor jullie die zeker niet gemakkelijk is. Dat je door dit ons mede te delen je kwetsbaar opstelt geeft aan dat je nu erg sterk in je schoenen staat.

Die zo genaamde boefjes zijn in veel gevallen goed ontwikkelde jongens die doorslaan, de rede waarom is een vraag die me bezighoud.

MVG,

Peter