[quote="Daaf Wolters"]Ik irriteer me regelmatig, zal ff een paar punten opnoemen. Op een goede eerste plaats staat in veel gevallen:
Mijn vismaat!
Dit mag raar klinken, maar denk eens aan een paar gevallen. Vismaat die zijn eigen voer vergeten is en er dus vanuit gaat dat ie wel even een kilotje mag hebben, heb ik tegenwoordig gelukkig goede afspraken over. Vismaten die niet met een katapult om kunnen gaan en dus het elastiek kapot trekken, heb ik ook al een oplossing voor, leen mijn katapult NOOIT meer uit, wie het ook vraagt. Vismaat die het nodig vind om hardcore te luisteren en zijn discman nogal hard te zetten, is trouwens werderzijds als ik black metal luister. Oplossing: alleen zachte radio op de stek. Vismaten die, als je met zonsopgang afspreekt, om een uur of 12 zonder hengels komen aankakken met de mededeling dat ze zich verslapen waren maar toch even langs wouden komen. Geen oplossing voor te vinden.
Vismaten die hun fietskar kapot of uitgeleend hebben en hun foudraal te zwaar vinden om te dragen. Vismaat die mijn rodpod en/of banksticks wil lenen om zijn hengels in het water te zetten, die vervolgens niet gebruikt en maar ergens in de buurt van de stek in het zand laat rondslingeren. Denkt dat ik nu de meeste vismaat punten wel gehad heb, waarschijnlijk kan iedereen er nog wel wat bijbedenken.
Drie keer raden waarom ik vaak alleen vis
Nog wel even een positieve opmerking, voordat het lijkt alsof vismaten alleen maar iirtaties oproepen. Wat ik bijzonder waardeer zijn vismaten die helpen met drillen, uitvaren, boodschappen doen of die zelfs langskomen om een paar foto's te maken of om even op mijn hengels te letten als ik even weg moet. Gezilligheid is op sommige sessies ook heerlijk.
Dan komen we bij dingen aan waaraan ik me minder vaak maar wel veeeeeeeeel meer irriteer:
Mede vissers die er een zooitje van maken of lopen te zeiken.
Goedbedoeldende voorbijgangers die bij de dril van een vis staan te kijken of proberen te helpen en daarbij gigantisch in de weg lopen, ook als je al hebt meegedeeld dat je de vis alleen gaat scheppen.
Meisjes die vragen wat het nut is aan vissen of wat de lol is aan vissen.
Als ze meewillen of langs willen komen graag, maar als het je niet kan boeien doe dan ook niet alsof.
Meerkoeten die boilies op duiken, soms is het voor die beesten maar goed dat ik geen vuurwapens bij me heb. Boten die lijen eraf varen, speedboten die menen dat het hele water alleen van hun is en "dat je maar ergens anders moet gaan zitten met die hengels van je" Jetskie's (grasbroek in de zomer

).[/quote]
als ik dit zo lees kun je misschien maar beter stoppen.. Volgens mij erger je je bont en blauw