voeren in de winter

Plaats reactie
rens kop
Contacteer:

23-10-2004 16:29

hee mensen

wil van de winter meerdere uren aan het water door gaan brengen. alleen weet niet echt hoe ik het moet gaan aanpakken.

door een bepaalde manier van voeren kan je meer vis op de kant krijgen alleen zou daarvoor jullie ervaringen willen horen.

had zelf al ondekt dat als je een sessie plan je 2 of 3 dagen niet op je stek moet voeren. de vis ging daardoor los. of het s toeval kan ook.

nou ik lees graag jullie ervaringen omtrend het voeren. (hoeveelheid en om hoeveel dagen)

gr rens :lol:
robert grootenboer

25-10-2004 18:22

Hey rens,

Van dat 2 of 3 dagen niet voeren ben ik het niet mee eens. Maar dat was jou ervaring. Ik zal hier wat van mij ervaringen vertellen.

Op ondiepe en binnen wateren:
Wat je kan doen is op meerdere stekken voeren omdat de vis niet veel zal zwemmen, je kan dan om de paar uur op een anderen stek vissen. Ik zou dan met zacht aas (zoete mais) gaan voeren want dit is makkelijker te verteren voor de vissen. Kleine pellets wil ook nog wel eens goed gaan. Voer in ieder geval niet te veel want als er geen vissen op je stekken komen zal het voer zich op hopen en dan heb je na een paar dagen nog een stek van een paar kilo voer. Zoek wat dieperen stukken op nu in de winter, als het weer warmer word (meestal maart) kan je de ondieperen stukken waar de zon op staat wel aanpakken. de vissen komen hier dan weer omdat het water warmer is.

Diepe wateren / scheepvaartwateren.
Op deze wateren kan je redelijk wat voeren in de winter omdat er veel witvis zwemt die een hoop opvreten van wat je voert. De karper zal hier ook in de winter meer azen dan als in water waar geen stroming staat. Dat komt omdat de vissen daar in beweging moeten blijven vanwege de stroming de vis verbruikt hierdoor vetten en energie en moet daarom om de zoveel tijd toch eten zoeken. Als je de juiste stek heb gevonden kan je zelfs in de winter nog regelmatig vis vangen. Zodra de zon weer gaat schijnen en het water wat warmer word kan je hier ook de ondiee baaien of kommen opzoeken. Een vriend van me ving in eind februarie al zijn eerste vissen op zo'n water.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marijn ham

26-10-2004 09:08

Rens,

Om in de winter vis op de kant te krijgen moet je investeren, veel inversteren, vooral in tijd...

Wil je de vis actief houden in de iwnter moet je een stek aanvoeren, waar je buiten de winter ook je vis vangt..
Hier voer je iedere dag, om en nabij de 250 gram boilies. Geen ready-mades, maar home-mades, of freezers. Voorkeur gaat uit naar vezelrijke boilies.

Door dagelijks te voeren houd je de aanwezige vis actief en kan je gedurende de winter doorvangen. Zelf begin met voeren zodra de watertemp rond de 10-12 graden zakt, mocht je een dag niet kunnen voeren, voer dan de dag ervoor de dubbele hoeveelheid.

Enig nadeel is dat als je niet consequent voert, je de vis de gelegenheid geeft om in hun winterslaapje te vallen. Dan zal voornamelijk de kleinere vissen vangen en niet meer de grote jongens.
rens kop
Contacteer:

29-10-2004 10:52

bedankt voor de info jongens.

gr rens :lol:
Plaats reactie