Voeren

Plaats reactie
Anne Hogenkamp

22-09-2004 15:54

Hey mensen
ik ga over 3 weken weer eens een weekendje vissen op mijn thuiswater!
alleen nu 10 kilometer verderop, ik ben van plan om 2 weken te gaan voeren en dat wil ik als volgt doen;
dag 1: 1 kilo mais
dag 2: -
dag 3: 1 kilo mais
dag 4: -
dag 5: 1 kilo mais
dag 6: -
dag 7: 1 kilo mais
dag 8: -
dag 9: 1.5 kilo mais + handje boilies
dag 10: 1.5 kilo mais + handje boilies
dag 11: 1.5 kilo mais + handje boilies
dag 12: 1.5 kilo mais + handje boilies
dag 13: 1.5 kilo mais + handje boilies
dag 14: 1.5 kilo mais + handje boilies

zal dit werken of is dit veel te onregelmatig??? heb heeel veel zin om weer eens een dikke vis te pakken :wink:
Koen de Been

22-09-2004 16:02

Anne,

Kan je wat duidelijker zijn over de poulatie vh water, hengeldruk, hoeveel hengels etc...?

Zo wordt het wat duidelijker :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Anne Hogenkamp

22-09-2004 16:08

ehhmmmm ik ben van plan om met een maat te gaan dus 4 hengels in totaal! er wordt niet veel gevist dus er zal niemand op mijn stek zitten! verder wordt er op bekende stekken veel gevist! het stroomt er niet erg. En er zwemt aardig veel jonge vis (tot 15 pond) en daar wil ik graag omheen! is dit een aardige omschrijving??
Koen de Been

22-09-2004 16:36

Anne,

"Om de kleintjes heen voeren" is onmogelijk......Die kleinere vissen zijnm meestal het eerste op je voerplek!Maar zijn ook het snelst verzadigd!
De kleinere vissen verzadigen én de grote vissen vasthouden lukt nooit met 1 kilo voer in dit jaargetijde! :-?

Ik denk eerder aan 10 kilo mais en 3 kilo boillie's om de 2 dagen! :wink: Bedenk wel dat de vis nu gaat vreten voor z'n reservevet in de winter....Met 1 kilo mais zijn de brasems wel blij :)

Buiten je voerplek vissen hept ook wel eens om de dikkere vissen te bereiken! 8)
De rest is aan jou!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen

22-09-2004 17:29

Als je echt alleen de grotere wilt bereiken zullen grote (24 mm +) harde (anders verdwijnen ze alsnog) wel helpen.

En over die mais? Wat is een kilo mais nu als een schooltje feeder-slachtoffers langskomt? Die snotties hebben dat zo weg.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Maarten Darkje

23-09-2004 00:05

Ik denk dat het misschien wel niet nodig is om een lange voercampangne te starten als er al veel op het water gevist word.

Ik weet niet wat voor water het is en wat het bestand is en de concurentie voor de karpers, maar als je niet met iets heel apparts komt is lang introduceren meestal niet nodig op beviste wateren. Je kan misschien beter een andere tactiek gebruiken, en slechts een paar dagen van te voren daags voeren op de plek met dezelfde hoeveelheid voer die je er nu op twee weken in wilt gaan gooien.

natuurlijk wel een beetje op de water temperaturen letten, dat je niet kilo's erin gooit bij minder dan 12graden. maar zo in het najaar eten ze, zoals eerder opgemerkt, zich vol voor de winter en is een paar kilo mais per keer echt geen overbodige luxe, zeker als er ook veel brasem zit...
Plaats reactie