Wat ik me afvroeg: Zijn er wat jullie betreft (ongeschreven) regels met betrekking tot het uitvaren, of is slechts het resultaat op korte termijn van belang: veel vangen... ? Ben erg benieuwd naar jullie mening!
2 voorbeeldjes:
* het schoolvoorbeeld van een cultuurwatertje (1,5 ha. max.) met een uitzonderlijk hoge bezetting aan karper (papegaaien), met natuurlijk een mooi eilandje in het midden.. korte kant eiland zal ongeveer 15 meter zijn, lange kant 35 meter.. Met grote regelmaat wordt er zowel aan de korte

* een plas van ongeveer 8 ha, diepte overal ong. 1,5-2 meter, met een hoek vol met ondoordringbaar riet, en wederom een eiland.. afstand naar het riet en naar het eiland zal ongeveer 150-175 meter zijn..
Uitvaren is op deze "parkvijver" eerder regel als uitzondering, je wordt er nog net niet vreemd aangekeken als je niet uitvaart..
Naar mijn mening is het op beide wateren "not done" om uit te varen, voornamelijk omdat ik van mening ben dat je op langere termijn op deze manier een watertje totaal verneukt...
Daarnaast is mij opgevallen dat het uitvaren vaak gepaard gaat met: het "voeren" van grote hoeveelheden particles en het liefst boilies, veel lossers (door het vissen tegen obstakels of (onbekende) obstakels onder water), "het claimen(!!) van het halve water", weinig originaliteit (altijd maar weer dat eiland)....... en natuurlijk ook door de vangsten (15-20 runs op een dag is redelijk normaal..)
Ben erg benieuwd naar jullie mening.. uitvaren "done"of "not done" en onder welke omstandigheden????
Greetz Nick...