ik maak tegenwoordig mijn boilies zelf. Nu heb ik laatst 3 kilo boilies gerold en gekookt, om een kleine voersessie af te leggen. Ik voer ongeveer 50-75 boilies per avond, en dit ongeveer een week lang.
Natuurlijk heb ik de boilies goed laten drogen, enz. en daarna meteen ingevroren. Maar nu had ik er per ongeluk al een zakje van de volgende dag uitgehaald. En daar kwam ik pas 2 dagen later achter. De boilies moet gaan zweten zijn, denk ik. Dus zijn ze een beetje vochtig geworden.
Dus kan er al heel snel een beetje schimmel ontstaan.
Ik trof het zakje dus een beetje beschimmeld aan. Ik vond het zonde om alle boilies weg te gooien, dus heb ik ze stuk voor stuk een beetje grof afgewassen in schoon water. Zodat de aangekoekte schimmeldeeltjes weg werden gewassen.
Ze zagen er weer bijzonder goed uit, alleen toen ik rook, leek het wel wat zuurder van geur. Nu vond ik dat niet vreemd, i.v.m het schimmelproces enz. Zal er een zure lucht vanaf komen.
Nu was mijn vraag of dit schadelijk is voor mijn voerstek waar ik al enige dagen mee bezig ben... of zelfs schadelijk voor de karper? misschien een domme vraag, maar stel je voor dat je karper afschrikt.
Wel heb ik ooit eens gelezen, dat het verstandig is, om en blikje zachte mais een beetje zuur te laten worden, om er bijvoorbeeld mee te kunnen gaan penvissen ofzo.
Is dit een beetje hetzelfde als mijn probleem? of is dit met boilies anders?
persoonlijk denk ik dat het niet zoveel uit zal maken, en misschien nog wel beter zal werken, een beetje zure boilies... Of zit ik echt helemaal verkeerd?
ik heb nu alles neergezet wat ik weet binnen dit onderdwerp, maar nu zou ik van jullie wat meer duidelijkheid willen.
Dus reacties gevraagd

Alvast bedankt,
marc