popup onderlijn me home/mades bollen

Plaats reactie
luuk schenkelaars

25-07-2004 14:37

Heren,

Ik ben de latste tijd aan het experimenteren met popups. Ik zet liever geen "koop" popup in op mijn voerstek omdat die simpelweg helemaal anders ruiken/smaken dan mijn eigen boilies.
Maar nu zit ik met het probleem hoe ik mijn boilie drijvend kan maken. ik doe dat doormiddel van wat foam of een kurken balletje/staafje? Maar ik heb al verschillende keren gemerkt dat ik een hele prop foam moet gebruiken om mijn boilie te laten drijven(inc haak) de haak blijft zo goed als altijd plat op de grond liggen.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? een lichtgewicht haak? (bv van korda) Of is er een andere methode voor??

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
mitsz van der kamp
Contacteer:

25-07-2004 15:03

Luuk,

er zijn diverse manieren, om je aas drijvend te maken. De beste methode, vind ik toch die met het kurken balletje in de boilie. Zo vis je iig met dezelfde mix als je voerboilies.

Ik doe het als volgt: neem 100 gr van de door jou gebruikte mix. Voeg er 10 gr ei-albumine aan toe, zodat je zeker weet dat je pop-upje niet stuk gaat onder water. Maak je deegje aan met een eitje en wat olie. Kneed het deeg zo dun mogelijk om de kurken balletjes en kook ze, tot ze gaar zijn.

Normaal gesproken moet dit prima werken en hoef je niet te rommelen met extra lichte haken(kan overigens geen kwaad mijns inziens)

succes Mitsz
Wouter Vennekens

26-07-2004 14:55

"zo dun mogelijk" is natuurlijk wel weer wat gevaarlijker , de kans is dan groter dat je met enkel een kurken balletje zit te vissen. Ik gebruik van die kurken balletjes van fox ( 10 mm denk ik ?) en daar kan ik zelfs 22mm boilies van maken die de haak nog omhoog krijgen. Het hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de grootte van je haak en de "zwaarte" van je mix. 18-20 mm zou ideaal moeten zijn!

[/code]
Plaats reactie