Aart heeft zojuist om 23:50h "spijkers met koppen geslagen"
@ Mitsz, jij vroeg aan mij het een & ander te onderbouwen,
dit heb ik gedaan.
En "ja", sommige mensen kunnen misschien wel dingen "op gevoel" doen, ik kom uit Twente, vergeet dat niet!!! (haha).
Ik kan, en wil best wel het een en ander uitzoeken omtrent dit gedoe en zo, maar, het is nu echt de beurt aan jou om uit te leggen waarom 20% vet in het voer voor een karper het beste (voor de vangst) is.
Vergeet niet, de enigste reden dat ik "zoveel moeite" verspil aan deze topic, is gewoon omdat ik ooit eens dingen van jou heb gelezen op dit board waarvan ik dacht :"hey, die mitsj (ik heb soms moeite met namen zoals je weet...

), heeft er echt moeite voor gedaan om de zaken op een juiste wijze te bezien, en heeft mijns inziens nuttige dingen te melden, die ook nog eens gebaseerd zijn op een, op een of andere manier wetenschappelijk onderbouwd statement".
Dit bovenstaande, en mijn uit pure nieuwsgierigheid getoonde interesse (en van anderen ook natuurl'k), is echt wel genoeg, om jou antwoord te laten geven op de (weder)vraag; "waarom is 20% vet in het voer voor een karper nodig".
Simpeler kan haast niet.
Je hoeft je niet te verschuilen achter de vraag van: "goh WouteR, waarom is 20% teveel??" Deze wedervraag zal bij mij voor de derde keer (die nog komen gaat???) op een dusdanige manier overkomen waarvan ik denk dat jij hetzelf niet eens weet. (oftewel, je geloofwaardigheid mbt dit onderwerp brokkelt een beetje af, dat geeft niet, ik was nieuwsgierig, ik accepteer niet klakkeloos een ieders mening, daarom heb ik in de 1e instantie ook de vraag gesteld, "waarom 20% vet, waarom zoveel!")
Ga nou eens niet in op de formulatie van je eigen en andermans (weder)vragen en antwoorden, maar geen eens gewoon antwoord op een dusdanig heldere manier zodat iedereen het snapt! Oftewel, gettothepoint!
Nou, ik vind het mooi geweest voor vandaag, ik ben benieuwd naar de uitleg van Mitsz, maar eerst ga ik sinds lange tijd "uitslapen".....hahaah!!
Groet!
WouteR StegginK
ps. dat jij het afgelopen seizoen betrokken bent geweest bij de ontwikkeling van een nieuw koi-voer wil niet zeggen dat ik ga geloven dat (als jij dat zegt) er 20% vet in een karpervoer "moet". Je kunt de koi-situatie, net als de aquaindustrie-cultuur, niet vergelijken met de karperties in het "vrije water".
nog een ps. je wilt niet weten bij hoeveel ontwikkelingen van hoeveel voeren ik het afgelopen jaar bezig ben geweest......