Gefeliciteerd met je schub, mooie vis!! Ik zie de foto's nog wel tegemoed!
Misschien kunnen we een database bouwen met de vangsten van dit water, om de populatie goed in kaart te brengen...
Mitsz,
Je sloeg inderdaad de spijker op de kop met de door jou gegeven mogeklijkheden. Hetzelfde antwoord als wat ik in gedachten had...
Zelf zou ik een paar hele kleine nuances willen aabrengen. Ik zal vissen met een lijn waar weinbig rek in zit, bijvoorbeeld de Shimano Technicum. Als voorslag gebruik ik 3 meter Red Ant van PB, omdat deze erg slijtvast is. Achter de rigtube komt een schuifloodje van 10 gram, deze dient als flying backlead, waardoor de lijn eerste meters bij het aas op de bodem ligt. Dit om schrikreacties te voorkomen i.v.m. eventuele lijndressuur.
De molens stek ik strak af, hengels staan op losse steunen gericht naar de stek, precies als Mitsz beschreef. De piepers staan op supergevoelig en daaronder hangt een lichte waker, elke beweging moet opgemerkt kunnen worden! Zodra de vis zich haakt zal de hengel snel moeten worden gepakt en met volle druk de top op de bodem houden, de vis komt dan indeerdaad omhoog en zo kan je de vs weg van de obstakels vissen.
Slapen is uit den bozen, want een vis vesrpelen uit dit water willen we niet....
Ben gisteravond nog even wezen lopen rondom het water, aan de achterkant van het fort zag ik een ondiep stuk, er kwam een staart uit het water, duidend op een azende karper. Echter, links en rechts van de azende vis, en het ondiepe stuk liggen obstakels, links ligt een buis, waarschijnlijk een oude waterafvoer... Rechts hangt een boom in het water, welke bijzonder irritant in de weg staat,
Belangrijk om te weten.. Het eiland is in bezit van een boer, welke vissers niet tot zijn vrienden rekent... Het eiland op en de boom 'snoeien' zal geen optie zijn.
Vanochtend voordat ik naar het werk reed nog even hetzelfde rondje gelopen en weer zag ik beweging op de stek.
Vanuit de boom kon ik een beter zicht krijgen opde vis, en met behulp van mijn verrekijker kon ik zien dat het om 1 van de topvissen van het oude bestand moet gaan.
Ik schatte hem hoog in de 30 pond en kon geen enkele schub bekennen, het zal tocg niet.... een leder?
Hoe gaan we deze stek aanpakken? Op dezelfde manier als de omgevallen boomstekkken, of moeten we het op een andere manier aanpakken...
Toon,
zag ik jou toevallig niet verscholen zitten vanochten achter de bosjes bij de het oude schuurtje? Er stond namelijk nog een bivvy, geheel gecamoufleerd... had geen tijd om even te buurten aangezien ik al een beetje te laat was voor het werk...