Zeker alles goed Robert!

Er staat weer een sessie te wachten dus goed komen lukt wel!

Maar dit terzijde.....
Verzadiging over het vangen van dikke vissen op een afgesloten water gebeurt zeker een stuk sneller dan dat je op een stromend en open water elke keer dezelfde vis vangt (zoals Kevin D. aanhaalde) maar een dikke vis van het grote open water geeft toch ook veel voldoening....?In mijn geval meer als op een grote put omdat je het bestand al weet van zo'n water terwijl de kans op een dikke 50er altijd aanwezig blijft(onn-topic dus

) daarom snap ik de redenering van Robert volkomen als je de (waarschijnlijk) 8 topvissen van het water al in je armen heb mogen sluiten! Als je zo eens kijkt is Nederland van nature een mooi land om dikke vissen te vangen, idem dito voor België!
Op een groot open water weet je totaal niet wat je te wachten staat qua vangst......dat kan weken zijn dat je niet boven de 15-ponds grens uitkomt maar het kan ook zijn dat je na een dezelfde voercampagne een hele zwik met 30ers vangt....en dat spreekt me nou aan op zo'n soort water, je weet totaal niet wat je kan vangen!!
Daarom ben ik zow blij met de variatie......maar verzadeging??Tja, dat ligt weer aan t type water wat ik bevis....weet ik dat de zwaarste 26 pond weegt en ik vang em al na de 2e sessie al dan ben ik op zo'n water al verzadigd, dus totaal geen uitdaging meer voor mij! Ik moet immers wel proberen mn PB te verbreken
Vang ik o'p een rivier alleen maar maar kleinere vissen tot bijvoorbeeld 16 pond dan ben ik op die gewichtsklasse wel verzadigd maar het water zelf zal me blijven boeien omdat je in je achterhoofd weet dat de kans op een 40er of groter altijd aanwezig is!
Ook moet de vissituatie mij aanspreken(moeilijkheidsgraad e.d).
Wat is het eigenlijk toch best veelzijdig dat "specimen-hunting" !