voeren met verschillende boillies
-
Hallo, ik wil wel eens weten of het uit maakt als je met verschillende soorten boillies voert, ik bedoel hiermee de smaken, kleuren, grootte etc. Heeft iemand hier ervaring mee, of voeren jullie trouw met een dezelfde soort boillie?
- Bart Janssen
- Contacteer:
Kleur maakt niets uit.
Smaken natuurlijk wel, een karper heeft ook zo z'n voorkeuren. Ik zou alleen nooit verschillende smaken boilies op 1 voerstek voeren. Werkt in mijn ogen zeer nadelig.
Verschillende maten boilies voeren werkt desorienterend voor de karper, kan dus een goede inzet zijn op gedresseerde wateren.
Bart
Smaken natuurlijk wel, een karper heeft ook zo z'n voorkeuren. Ik zou alleen nooit verschillende smaken boilies op 1 voerstek voeren. Werkt in mijn ogen zeer nadelig.
Verschillende maten boilies voeren werkt desorienterend voor de karper, kan dus een goede inzet zijn op gedresseerde wateren.
Bart
-
desorienterend voor de karper......als je met particles voert zijn het toch ook verschillende grootte? Denk bijv. aan mais/hennep, ook hier zijn verschillende smaken van toepassing of zie ik dat verkeerd? 

- Bart Janssen
- Contacteer:
Particels is vaak herkenbaar voor de karper omdat een zeer veel gebruikte aassoort is. Desondanks toch vaak nog een zeer goed aas bij de instante visserij. Desorienterend zal het echter niet werken, hiervoor is het aas veel te klein, komt wel weer veel meer in de buurt van het natuurlijke aas. Zitten dus positieve als negatieve kanten aan, ligt ook aan de historie van het water, dus met wat er al veel gevist is.
Als je een eigen boilie maakt heb je iets unieks, alleen de ronde vorm zal een herkenningspunt kunnen zijn van gevaar. Als je hierop inspeeld en dus verschillende maten zou gaan voeren doorbreek je de gevarenzone en heb je kans dat de karper zich met vol vertrouwen op je aas stort. Dus een goede productieve sessie is niet uit te sluiten dan. Ik wil nog weleens, 10 mm, 14 mm en 18 mm tegelijk voeren. Werkt uitstekend.
Tja, vis je met readymades die al jaren lang op dat water gebruikt worden dan schat ik de kansen niet bijster hoog. Zitten veel te veel herkennigspunten van gevaar in voor de karpers. Denk aan de conserveermiddelen en oplosmiddelen.
Als je een eigen boilie maakt heb je iets unieks, alleen de ronde vorm zal een herkenningspunt kunnen zijn van gevaar. Als je hierop inspeeld en dus verschillende maten zou gaan voeren doorbreek je de gevarenzone en heb je kans dat de karper zich met vol vertrouwen op je aas stort. Dus een goede productieve sessie is niet uit te sluiten dan. Ik wil nog weleens, 10 mm, 14 mm en 18 mm tegelijk voeren. Werkt uitstekend.
Tja, vis je met readymades die al jaren lang op dat water gebruikt worden dan schat ik de kansen niet bijster hoog. Zitten veel te veel herkennigspunten van gevaar in voor de karpers. Denk aan de conserveermiddelen en oplosmiddelen.
- Robert Campbell
Ik lees steeds overal dat particels een goede instant aas is.
Ik vind het juist een topper voor de lange termijn.
Er is iets met al die zaadjes waardoor ze toch terug blijven komen.
Vergeet ook niet dat je de vissen veel langer vast houd!
RC
Ik vind het juist een topper voor de lange termijn.
Er is iets met al die zaadjes waardoor ze toch terug blijven komen.
Vergeet ook niet dat je de vissen veel langer vast houd!
RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
- Bart Janssen
- Contacteer:
Robert,
Particels voeren kan ik bijna nergens toepassen ivm de hoeveelheden witvis. Vandaar ik het altijd instant gebruik. Tijgenootje erop is natuurlijk een optie maar het blijft zo gruwelijk veel brasem aantrekken dat het aan mij niet besteed is.
Bart
Particels voeren kan ik bijna nergens toepassen ivm de hoeveelheden witvis. Vandaar ik het altijd instant gebruik. Tijgenootje erop is natuurlijk een optie maar het blijft zo gruwelijk veel brasem aantrekken dat het aan mij niet besteed is.
Bart
-
Dus jij houdt het alleen bij 14/16/18mm boillies voor een voersessie?
Gebruik jij uberhuapt geen particles Bart?
Gebruik jij uberhuapt geen particles Bart?
- Bart Janssen
- Contacteer:
Ed,
Tuurlijk vis ik ook met andere maten boilies en voer ik ook met andere maten boilies maar om dat allemaal zo precies in een antwoord te zetten leek me overbodig 10, 14 en 18 mm is gewoon een voorbeeld.
Uiteraard gebruik ik ook particels, maar het is zeker niet m'n favoriet in aaskeuze.
Bart
Tuurlijk vis ik ook met andere maten boilies en voer ik ook met andere maten boilies maar om dat allemaal zo precies in een antwoord te zetten leek me overbodig 10, 14 en 18 mm is gewoon een voorbeeld.
Uiteraard gebruik ik ook particels, maar het is zeker niet m'n favoriet in aaskeuze.
Bart