Ik ben sinds vorig jaar echt begonnen met karperen en ben op zoek naar een leuk watertje in spaarnwoude.
Ik kom oorspronkelijk uit Ijmuiden en woon sinds 2 jaar in Alkmaar,ik heb dat ik nog in ijmuiden woonde altijd gevist met een dobbertje op karper en meestal was dat op de ijsbaan of in het wijker park in Velsen noord.
Ik heb sinds vorig jaar nieuwe spullen aangeschaft om dat ik meer met lood en optonics wou gaan vissen,en ik heb vorig jaar wel een aantal visjes gevangen maar dat was meer op de bekendere zandputten rondom Alkmaar,en daar was het altijd zo druk dat het gewoon niet meer leuk is om daar te gaan vissen.
Dus ik ben sinds dit jaar me zinnen gaan zetten op Spaarnwoude en heb nu 2 keer op zijkanaal b gezeten en 1 keer in de spartelvijver.
De spartelvijver heeft mijn voorkeur gekregen want ik vind het een mooi watertje.
Maar nu is mijn vraag hoe is het karper bestand daar,en is het makkelijk om te vissen daar,is het een nachtwater of maakt het niet uit.
Ik vis meestal sóchtends van een uur of 5,ik vis eigelijk nooit s'nacht omdat ik nog geen vismaat heb gevonden en ik niet echt zin heb om alleen te gaan zitten.
En omdat ik ploegen dienst loop voor mijn werk is het moeilijk om te gaan voorvoeren en vis dus meestal instand.
Kijk ik weet als ik op de ijsbanen ga zitten dat ik leuk vis kan vangen instand maar ik wil wat grotere karpers vangen aangezien mijn zwaarste karper nu 20 pond is en dat is dus eigenlijk niks.
Alvast bedankt
ik ben op zoek naar een goed leuk water in spaarnwoude
Ronald,
20 pond is geen vis om je voor te schamen het blijft een karper en karpers heb je niet voor het uitkiezen.
In ieder geval pak eens je fiets of auto en ga een stuk ronrijden dan kom je vast wel mooie vistekken tegen,
En geloof mij om een karper te vangen waarvan je zonder hulp een water heb ondekt en je ze eruit haalt geeft je een veel groter gevoel van zelfvoldaanheid dan na info van anderen een vis te vangen.
Ik wens je veel succes
Groetje Daan
20 pond is geen vis om je voor te schamen het blijft een karper en karpers heb je niet voor het uitkiezen.
In ieder geval pak eens je fiets of auto en ga een stuk ronrijden dan kom je vast wel mooie vistekken tegen,
En geloof mij om een karper te vangen waarvan je zonder hulp een water heb ondekt en je ze eruit haalt geeft je een veel groter gevoel van zelfvoldaanheid dan na info van anderen een vis te vangen.
Ik wens je veel succes
Groetje Daan
-
Dank je wel Daniël voor je antwoord.
Ik weet dat het inderdaad natuurlijk leuk is om een watertje zelf te vinden en daar de vis te vangen,en ik ben vorig jaar ook al vaak genoeg in de ronde gereden met de auto om mooie stekken te vinden,en had ook twee leuke stekjes gevonden maar na een paar daar gevist te hebben en nog niks gevangen kom je iemand tegen die wat meer over dat water weet en zegt dan dat het er heel moeilijk vissen is en dat de laatste jaren zoveel karper is dood gegaan dat je er makkelijk 6 hele dagen kan zitten en zwaar blanken.
Nou dan zakt als beginnende karper visser de moed wel in in je schoenen.
Ik weet dat het inderdaad natuurlijk leuk is om een watertje zelf te vinden en daar de vis te vangen,en ik ben vorig jaar ook al vaak genoeg in de ronde gereden met de auto om mooie stekken te vinden,en had ook twee leuke stekjes gevonden maar na een paar daar gevist te hebben en nog niks gevangen kom je iemand tegen die wat meer over dat water weet en zegt dan dat het er heel moeilijk vissen is en dat de laatste jaren zoveel karper is dood gegaan dat je er makkelijk 6 hele dagen kan zitten en zwaar blanken.
Nou dan zakt als beginnende karper visser de moed wel in in je schoenen.
Ronald,
Ja inderdaad dat kan me me heel goed voorstellen,
Maar ja als je zeker succes wilt hebben met vangen althans goede kans instant maken dan kan je toch beter mischien een water vgaan zoeken in de Flevopoler.
Daar kan je namelijk altijd wel een karper vangen,
Alleen dan stuit je er wel op dat er niet veel grote vis zit maar wel hele mooie nooit eerder gevangen karpers.
Helaas weet ik weinig water daar bij jou in de buurt behalve dan de stadswateren in en om Amstelveen die zijn ook erg goed voor karper instant.
En daar zitten wel hele mooie exemplaren tussen.
Mocht je nog wat willen weten zeg het maar.
Greetz Daan
Ja inderdaad dat kan me me heel goed voorstellen,
Maar ja als je zeker succes wilt hebben met vangen althans goede kans instant maken dan kan je toch beter mischien een water vgaan zoeken in de Flevopoler.
Daar kan je namelijk altijd wel een karper vangen,
Alleen dan stuit je er wel op dat er niet veel grote vis zit maar wel hele mooie nooit eerder gevangen karpers.
Helaas weet ik weinig water daar bij jou in de buurt behalve dan de stadswateren in en om Amstelveen die zijn ook erg goed voor karper instant.
En daar zitten wel hele mooie exemplaren tussen.
Mocht je nog wat willen weten zeg het maar.
Greetz Daan
- marijn ham
Ronald,
Ik kan je wel informatie geven, maar niet via het board...
Als je me een PB stuurt met de vragen die je hebt, zal ik ze z.s.m. voor je beantwoorden!
Ik kan je wel informatie geven, maar niet via het board...
Als je me een PB stuurt met de vragen die je hebt, zal ik ze z.s.m. voor je beantwoorden!