Koen zijn er ook nog andere dingen die je doet in je leven, (vrienden / vriendin????? / andere hobbies.
Kan me voorstellen dat al dat vissen toch een keer moet gaan vervelen.
groeten Richard
Doet u niet aan nachtvissen?
- Koen de Been
Richard Lodewijks schreef:Koen zijn er ook nog andere dingen die je doet in je leven, (vrienden / vriendin????? / andere hobbies.
Kan me voorstellen dat al dat vissen toch een keer moet gaan vervelen.
groeten Richard
Hey Richard,
Stappen doe ik ook met regelmaat, een vriendin heb ik weinig last van....kortom: Genoeg tijd om aan de waterkant te zitten...
Als ik ga stappen dan is dit meestal in de koudere tijden(winter) en dan is het hooguit 3 keer in de maand....
Alles behalve de winter ga ik iedere week meerdere nachten vissen....
M'n maatjkes komen ff buurten en ik ga alleen in de nacht in omdat ik 9 vd 10 keer alleen weg ga....
Afgelopen nacht weer gevist en ook gevangen!

!tje verspeelt door onderlijn-lijnbreuk en een uurtje later vertrok dezelfde hengel weer....
Nu was het wel goed raak.....na een 15minuten lag er een lange schub op de mat.....met een gewicht van 28 hele ponden!

En zo zie je maar weer: Al die "eenzame" uren zonder kroeg en maten worden toch maar weer beloont!
Nee Richard het karpervissen zal mij NOOIT vervelen...ook niet in de bittere kou!

MVG Koen
-
Ik vis al 10 jaar niet meer 's nachts. Waarom? Omdat ik meestal doordeweeks vis. Ten tweede: ik in de middag- en avonduren veel meer beet krijg op de wateren waar ik vis. Ik altijd vlak op de hengels zit en het dus niet volhou om ook 's nachts wakker te blijven. Want ik ben aan het vissen en slapen wil ik dan niet. Ik uit ervaring (meer als 30 jaar karpervissen) ondervonden heb dat de productiviteit van de nachtelijke uren (tussen 00.00 en 05.00 uur) veel minder is dan andere uren van de dag. Ik ook op sommige wateren zie dat de vis z'n aastijden gaat verplaatsen vanwege de hengeldruk tijdens de nachten m.n. in de weekenden.
Degenen die het moeten hebben van een of twee nachten per week hebben overigens m'n zegen. Je kunt je eigen visserij maken hoe het je uit komt en daar gaat het mij dus om. O, ja. Nu het voorjaar er aan zit te komen met van die heerlijk zonnige dagen, dan is de karper overdags zeer vangbaar en komen ze naar de ondiepe gedeelten. In de avonduren trekken ze dan weer weg naar de diepere gedeelten. Ook weer een punt om over na te denken en je tactiek daar op aan te passen.
Degenen die het moeten hebben van een of twee nachten per week hebben overigens m'n zegen. Je kunt je eigen visserij maken hoe het je uit komt en daar gaat het mij dus om. O, ja. Nu het voorjaar er aan zit te komen met van die heerlijk zonnige dagen, dan is de karper overdags zeer vangbaar en komen ze naar de ondiepe gedeelten. In de avonduren trekken ze dan weer weg naar de diepere gedeelten. Ook weer een punt om over na te denken en je tactiek daar op aan te passen.