Iedere karper groot of klein is bijzonder en iedere karper groot of klein is welkom als vangst.
Echter ik ben niet zo hypocriet om te zeggen dat het me niets uitmaakt of een vis groot of klein is,als ik de keus heb dan liever groot,gelukkig hebben we vaak die keus niet.
Een ieder die het niet eens is met deze stelling en zegt dat hij net zo lief klein als groot vangt liegt in mijn ogen als de pest,geef zelf eens eerlijk antwoord op de volgende vraag:
Je ziet onder het korsten 2 vissen aan de oppervlakte azen,eentje van 15 pond en eentje van 50 pond,wat voor vis kies je om je broodkorstje voor te houden?????????
juist ja dat dacht ik al.
Grote vis goede visser,kleine vis minder goede visser?
Klinkklare onzin degene die grote vissen vangt hoeft niet per definitie een betere visser te zijn,hij bevist alleen de betere wateren(in het perspectief gezien van de gewichten dan).
Je kunt niet zwaarder vangen als de zwaarste vis die op dat water zit(hoewel er natuurlijk weer mensen zijn die dat toch klaar krijgen

)
Iemand die grote vissen vangt KAN een betere visser zijn maar hoeft het niet te zijn,voor hetzelfde geld is de vanger van de kleinere vissen veel beter.
Een opmerking wil ik er wel bij maken bij de discussie over goede en mindere vissers en dat is de belevenis van het vissen,is die niet veel en veel belangrijker dan het wel of niet goed kunnen vissen?
Wil.