Ik heb net de steunbetuiging getekend voor de sportvisfederatie Friesland. Maar wat zijn nou precies de baten van het wegvangen van de grote vissen en die te vervangen door kleine.
Ik kan me niet voorstellen dat de beroepsvisserij hier groot voordeel uit kan halen. En worden de grotere exemplaren vervangen door kleinere van dezelfde soort of door andere soorten? Kortom ik zit met veel vragen t.o.v de voordelen die dit plan kent, ik kan er namelijk geen halen uit dit korte stukje.
Is het mogelijk om het hele plan ergens te lezen ofzo om er een beter beeld van te krijgen.
MVG Stefan Sand
Steunbetuiging sportvisfederatie Friesland
-
veel kleine vis is economisch interesanter dan een paar grote vissen dat is de reden dat ze de grote vis willen wegvangen..daarnaast is het straks legaal om bijv een gevangen karper te verkopen aan bijv een betaal water omdat er op schubvis gevist mag worden, wat nu nog niet het geval is.......
- Stefan Sand
Maar wanneer alle volwassen vissen worden weggevangen en vervangen worden door kleintjes dan is er dus voor een bepalde tijd geen vissenbroed meer. Wanneer de beroepsvisser dan ook nog eens een groot deel opvissen blijft er toch niks meer ( van een natuurlijk evenwicht) over.
Misschien denk ik hier te simpel, dan hoor ik het wel.
Om toch steeds vis te houden zou er jaarlijks nieuwe jonge vis moeten worden uitgezet. Dit samen met het selectief wegvangen van grote vis lijkt mij besteding van geld dat beter uitgegeven kan worden.
MVG Stefan Sand
Misschien denk ik hier te simpel, dan hoor ik het wel.
Om toch steeds vis te houden zou er jaarlijks nieuwe jonge vis moeten worden uitgezet. Dit samen met het selectief wegvangen van grote vis lijkt mij besteding van geld dat beter uitgegeven kan worden.
MVG Stefan Sand