Een paar dagen geleden ontving Robin de Ronde een mail van een BTW beheerder over een advertentie op onze site. We hebben even rondgekeken op hun site en besloten de advertentie niet te plaatsen tenzij hij betrouwbare informatie kan geven over het beheer en de herkomst van de vissen. Op hun site stond bijvoorbeeld een foto met als bijschrift: De auto van onze viskweker. Er zijn toen 60 vissen uitgezet met een gemmideld gewicht van 14 kg. Volgens mij zijn er geen viskwekers die vissen opkweken tot 14 kg, maar Robin twijvelde. Weten jullie of het mogelijk is dat een viskweker legaal aan zulke grote vissen komt en ze dan ook weer zou verkopen? Zoals ik al zei, het ging om 60 (!) vissen.
groeten,
Daaf
ps, ik weet dat hier al vaker over gediscuseerd is, maar met de zoekfunctie kon ik niet de informatie vinden die ik graag wou hebben.
Viskweker???
- Daaf Wolters
- Mark Noorman
Daaf,
Er zijn wel Franse kwekers die vissen tot zo'n gewicht kweken, maar het zijn er maar een paar. De kans is groter dat ze van een vidange of beroepsvisser (lees: openbaar water) afkomstig zijn. Hier zou de beheerder uitsluitsel over moeten kunnen geven.
Hoe dan ook vind ik het verstandig van jullie dat je bij twijfel eerst even rondvraagt. Persoonlijk ben ik tegen alle gesleep met grote karpers.
Groeten,
Mark
Er zijn wel Franse kwekers die vissen tot zo'n gewicht kweken, maar het zijn er maar een paar. De kans is groter dat ze van een vidange of beroepsvisser (lees: openbaar water) afkomstig zijn. Hier zou de beheerder uitsluitsel over moeten kunnen geven.
Hoe dan ook vind ik het verstandig van jullie dat je bij twijfel eerst even rondvraagt. Persoonlijk ben ik tegen alle gesleep met grote karpers.
Groeten,
Mark
- Gerrit Ritmeester
- Contacteer:
Er kan eens wat grote vis bijzitten bij een levering. Zo hadden wij in Woerden eens volschubs tot 22 pond erbij zitten van de OVB. Dit zijn dan ouderdieren die aan vervanging toe zijn. Maar het is altijd er goed op te passen en je goed te laten informeren. Een aantal van 60 met zo'n hoog gemiddeld gewicht lijkt me geen zuivere koffie.
- Daaf Wolters
We hebben zojuist antwoord gekregen van de betreffende beheerder, hij zegt dat er in Frankrijk idd wel kwekerijen zijn die zulke vissen opkweken. Hij zegt tevens dat we hem kunnen bellen als we meer informatie over de herkomst van de vissen willen hebben. Ik heb wel vaker gehoord dat ze oude ouderdieren wegdoen, maar dat zouden er volgens mij normaal geen 60 zijn. Hoe dan ook, ik zal hem later deze week even bellen voor meer uitleg.
-
Hallo Daaf, vraag dan s.v.p. ook even naar de naam van de betreffende viskweker of viskwekerij. Dan kan ik dat zo natrekken.
Er zijn wel twee Franse kwekers die (ook) grote vissen kweken maar die kunnen bij lange na niet aan de vraag voldoen.
En... gekweekte vissen van ca. 14/15 kg kosten om en nabij 450 à 500 Euro per stuk bij dergelijke viskwekers en dan is het nog geen vetpot voor zo'n kweker gezien het vele voer dat hij kwijt is om vissen op een dergelijk gewicht te krijgen.
Er zijn wel twee Franse kwekers die (ook) grote vissen kweken maar die kunnen bij lange na niet aan de vraag voldoen.
En... gekweekte vissen van ca. 14/15 kg kosten om en nabij 450 à 500 Euro per stuk bij dergelijke viskwekers en dan is het nog geen vetpot voor zo'n kweker gezien het vele voer dat hij kwijt is om vissen op een dergelijk gewicht te krijgen.
-
Toevallig een water in de Lomagne streek?
Deze vissen zijn "eerlijk" van de Lot.
MVG
Klaas
Deze vissen zijn "eerlijk" van de Lot.
MVG
Klaas
Klaas en Mark,
Even off topic.
Waarom hebben jullie dezelfde profielfoto?
Zwei Selen, eine Gedanken" Of zoiets?
mvg
Jan
Even off topic.
Waarom hebben jullie dezelfde profielfoto?
Zwei Selen, eine Gedanken" Of zoiets?
mvg
Jan
-
Jan,
simpel
http://www.karperstudiegroep.nl/NieuwsenInfo/Camou2.htm
http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/INT ... RECORD.pdf
Die witte Vito lijkt op 1 van de "teamleden".
MVG
Klaas
simpel
http://www.karperstudiegroep.nl/NieuwsenInfo/Camou2.htm
http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/INT ... RECORD.pdf
Die witte Vito lijkt op 1 van de "teamleden".
MVG
Klaas