Er zijn trouwens meerdere soorten Forellenpellets.
1 daarvan heet Trouvit.
Ik dacht dat Trouvit een merknaam was, komen van Trouw Nutrition uit Putten.
Een zelfstandig voerproducent tot Hendrix uit Boxmeer het "overnam".
Later ging Hendrix weer op in Nutreco.
Leek me wel leuk te zien hoe men het in Zuid-Afrika doet!?
http://www.wpk.co.za/wpkaner/apr2000/6_8.html
Pellets schadelijk voor gezondheid karper en andere vissen?
- Henk ter Maat
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Wouter Steggink
Tja HenK, ik ben benieuwd wanneer de 1e "zuid amerikaanse vismeel"-stickertjes opduiken...
en als t even kan ook met een "salmonella-vrij"- certificaat als het even kan!
(van een stickertje voorzien is anders dan het betrekken van een importeur die het uit Z-A haalt (zijn er bij mijn weten 2 van in de EU...??)
Van de vismeel die ik gebruik(te) voor m'n boilies weet ik de herkomst niet... helaas, het zou zomaar noordzee-vismeel kunnen zijn, of opgemengd spul (met een veel lager eiwit%) ik kan dat ook niet zien aan de buitenkant, en een lab-test doen op het eiwit% van de vismeel die ik bebruik voor de boilies is voor de karpervisserijhobby een verregaande maatregel vind ik. (En nee, ik heb toevallig geen chemisch lab thuis, alleen maar een "boilie-laboratorium"....)
Waarom zou MD zoiets beweren... ik weet het niet, misschien is het zwartmakerij, misschien is de MD (nu) professioneel genoeg om hun uitlatingen te baseren op feiten (dan hebben ze gelijk)... ik weet het (nog?) niet.
Planteneters maken al -tig jaren gebruik van dierlijke eiwitten (dier- beender- vis-meel enz.) alleen mag men nu alleen nog maar vismeel toepassen.
Waarom past men het toe?? Het spul is knetterduur, daarom niet, maar het heeft een stel goede (bruikbare) eiwitten in zich die rund's goed gebruiken kunnen blijkbaar. (jou koeien lustten misschien geen haring in tomatensaus uit blik, maar een goeie brok met een beetje vismeel, jawel hoor! (percentages weet ik zo niet).
Maar waarom "moet" een planteneter dierlijk eiwit?? of een alleseter?? waarom eten wij vlees?? Het is beter voor de gezondheid & zo!
Men kan wel zonder.... maarja, dat is ook al zowat!
Gegroet!
StegginK's WouteR
en als t even kan ook met een "salmonella-vrij"- certificaat als het even kan!
(van een stickertje voorzien is anders dan het betrekken van een importeur die het uit Z-A haalt (zijn er bij mijn weten 2 van in de EU...??)
Van de vismeel die ik gebruik(te) voor m'n boilies weet ik de herkomst niet... helaas, het zou zomaar noordzee-vismeel kunnen zijn, of opgemengd spul (met een veel lager eiwit%) ik kan dat ook niet zien aan de buitenkant, en een lab-test doen op het eiwit% van de vismeel die ik bebruik voor de boilies is voor de karpervisserijhobby een verregaande maatregel vind ik. (En nee, ik heb toevallig geen chemisch lab thuis, alleen maar een "boilie-laboratorium"....)
Waarom zou MD zoiets beweren... ik weet het niet, misschien is het zwartmakerij, misschien is de MD (nu) professioneel genoeg om hun uitlatingen te baseren op feiten (dan hebben ze gelijk)... ik weet het (nog?) niet.
Planteneters maken al -tig jaren gebruik van dierlijke eiwitten (dier- beender- vis-meel enz.) alleen mag men nu alleen nog maar vismeel toepassen.
Waarom past men het toe?? Het spul is knetterduur, daarom niet, maar het heeft een stel goede (bruikbare) eiwitten in zich die rund's goed gebruiken kunnen blijkbaar. (jou koeien lustten misschien geen haring in tomatensaus uit blik, maar een goeie brok met een beetje vismeel, jawel hoor! (percentages weet ik zo niet).
Maar waarom "moet" een planteneter dierlijk eiwit?? of een alleseter?? waarom eten wij vlees?? Het is beter voor de gezondheid & zo!
Men kan wel zonder.... maarja, dat is ook al zowat!
Gegroet!
StegginK's WouteR
- Henk ter Maat
Ha WouteR,
Ken jij Azelo??
Daor kunt ze ow vaswel wat meer vertel'n aover vismeel'n..
http://www.twentevis.nl/koi%2010.html
Ben benieuwd hoeveel er gaan kijken bij het voer..
Ken jij Azelo??
Daor kunt ze ow vaswel wat meer vertel'n aover vismeel'n..

http://www.twentevis.nl/koi%2010.html
Ben benieuwd hoeveel er gaan kijken bij het voer..
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Wouter Steggink
Ik ken wel aGelo
- Henk ter Maat
Azelo:
te vinden
tussen Borne en Bornerbroek.
Was al bang voor een Likvout..
te vinden
tussen Borne en Bornerbroek.
Was al bang voor een Likvout..
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Wouter Steggink
Enne, oja, aan gebrek aan diverse info over vismeel heb ik geen gebrek.
Ik ben de vorige week vrijdag de hele dag bezig geweest met het fenomeen "vismeel" (ivm stage), en ik heb toen meer vismeel gezien dan dat menigeen hier op dit board zich voor kan stellen....
(daardoor weet ik oa de hierboven door mij beschreven dingetjes)
En ik weet ook dat die onmenselijke meur nu eindelijk uit mijn jas is!
Groet!
WS
PS ik weet waar azelo ligt, ik kom er dagelijks langsgecrosst
Ik ben de vorige week vrijdag de hele dag bezig geweest met het fenomeen "vismeel" (ivm stage), en ik heb toen meer vismeel gezien dan dat menigeen hier op dit board zich voor kan stellen....
(daardoor weet ik oa de hierboven door mij beschreven dingetjes)
En ik weet ook dat die onmenselijke meur nu eindelijk uit mijn jas is!
Groet!
WS
PS ik weet waar azelo ligt, ik kom er dagelijks langsgecrosst