Beste iedereen,
Ik wil me dit jaar eens wat meer gaan richten op de tijgernoten.
Ik wil eigenlijk gemalen tijgers proberen.
Heeft iemand wat tips over hoe je ze het beste kan malen...????
Groeten,
Luuk
gemalen tijgers
- luuk schenkelaars
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
- Mark Noorman
Luuk,
Ik heb wel eens geprobeerd ze met een koffiemaler fijn te krijgen maar daar was geen beginnen aan, veel te hard. Ze zijn ook gemalen in de hengelsportzaak te koop/te bestellen.
Groeten,
Mark
Ik heb wel eens geprobeerd ze met een koffiemaler fijn te krijgen maar daar was geen beginnen aan, veel te hard. Ze zijn ook gemalen in de hengelsportzaak te koop/te bestellen.
Groeten,
Mark
- marijn ham
Luuk,
Ikzelf vis ook vaak met gemalen tijgers en heb er hele goede resultaten mee gehaald!
Als eerste laat ik ze 'gewoon' 2 dagen, weken, daarna een half uur koken.
Dus eigenlijk bereidt ik ze hetzelfde voor als dat je gewoon met tijgers gaat vissen!
Darana weer laten drogen en als ze (redelijk) droog zijn dan gaan ze door de blender!
Helemaal fijn krijg je het nniet, maar de structuur doet denken als die van polenta! Wat fijnere deeltjes en grovere deeltjes!
Ik heb er vooral in de zomermaanden heel goed mee gevangen, maar.... je moet wel proberen al je tijgers te verwerken in je mix want na 2 weken gaat de tijgermeel schimmelen....
Je kan bijvoeren met hele tijgers maar is niet nodig!
Ikzelf vis ook vaak met gemalen tijgers en heb er hele goede resultaten mee gehaald!
Als eerste laat ik ze 'gewoon' 2 dagen, weken, daarna een half uur koken.
Dus eigenlijk bereidt ik ze hetzelfde voor als dat je gewoon met tijgers gaat vissen!
Darana weer laten drogen en als ze (redelijk) droog zijn dan gaan ze door de blender!
Helemaal fijn krijg je het nniet, maar de structuur doet denken als die van polenta! Wat fijnere deeltjes en grovere deeltjes!
Ik heb er vooral in de zomermaanden heel goed mee gevangen, maar.... je moet wel proberen al je tijgers te verwerken in je mix want na 2 weken gaat de tijgermeel schimmelen....
Je kan bijvoeren met hele tijgers maar is niet nodig!
luuk,
bij "onze" plaatselijke hengelsportzaak heeft nu tijgernoten-meel liggen voor € 6,- de kilo!!!!
voor het verwerken in je boillie een perfecte oplossing,dacht ik zo!!!!!
suc6 ermee!!
MVG Koen
bij "onze" plaatselijke hengelsportzaak heeft nu tijgernoten-meel liggen voor € 6,- de kilo!!!!
voor het verwerken in je boillie een perfecte oplossing,dacht ik zo!!!!!
suc6 ermee!!
MVG Koen
best prijzig maar wel handig!!!!!
als ik tijgernoten-meel wil hebben dan maak ik dat zelf wel d.m.v een koffiemolen.
weken,koken en malen.
maar diegene die geen maal-apparatuur heeft is kantenklare heel handig!!
groeten koen
als ik tijgernoten-meel wil hebben dan maak ik dat zelf wel d.m.v een koffiemolen.

weken,koken en malen.
maar diegene die geen maal-apparatuur heeft is kantenklare heel handig!!

groeten koen
als je tijgernootmeel gebruikt moet je wel opletten dat je die bewaart in de vriezer want die komt redelijk rap slecht
- luuk schenkelaars
Ha Koen,
Zag ik indd liggen ja. Maar het gaat mijdus om gewoon mee te vissen. een klein voertapijtje maken met dat spul (in vombinatie met hennep) en daar dan met een klen tijgerpopupje boven op vissen.
Groeten,
Luuk
Zag ik indd liggen ja. Maar het gaat mijdus om gewoon mee te vissen. een klein voertapijtje maken met dat spul (in vombinatie met hennep) en daar dan met een klen tijgerpopupje boven op vissen.
Groeten,
Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper