ik ben al enige weken in bezit vaneen ipag 5550 met een rikaline gps kaartje.
al enige weken maak ik vol plezier gebruik van tomtom navigator voor wat navegatie op de nederlandse wegen.
de diverse wateren worden ook weergegeven en dat bracht mij op een idee om mijn eigen stekken terug te vinden op de grote wateren.
het idee is als volgt: het water waar ik dat wil doen is extreem groot en een extreem moeilijk water,het is zeer diep en er is veel en heelveel wiervelden te vinden waar je niet kan vissen.
echter zijn er her en der wat grote zandbanken te vinden,dit alleen als je er gaat duiken,mocht het nou zo zijn dat mijn vismaat ook nog duiker is en daarom dus de grote zandbanken makkelijk kan opsporen.
nu willen wij dat eenmalig goed doen en dan deze banken markeren op de pocket pc.
als dat eenmaal gebeurd is kan je makkelijk de volgende keer je marker op die spot gooien en ben je snel weer aan het vissen,ook is dit handig voor het voeren opdeze manier liggen er geen markers in het water waardoor stekkenpezers de kans niet krijgen om op je stek te gaan liggen cq te onthouden(wat eigenlijk op een groot water zoals deze niet te doen is).
nu vroeg ik mij af of er mensen op dit board al eens bezig zijn geweest met dit soort systemen.
ik weet dat er gps ontvangers zijn die niet nauwkeurig zijn en afwijkingen hebben tot wel 25 meter,die ik gebruik heeft een afwijking van 1 tot 3 meter en werkt met 12 satelieten dus de grote zandbanken(10 bij 10 meter) zou je altijd weer terug kunnen vinden en maakt het dus ook niet zo veel uit dat je een 3 mtr afwijking hebt,je komt dan altijd wel ergens op de zandbank terecht.
ben je al eens bezig geweest met gps en je vind dat het ook werkt laat het effen weten.
vooral ben ik benieuwd welke software je dan gebruikt.
ik weet dat er gps software is waarbij je een ingescande kaart van een plas,waterwegen,berggebied etc inkan laden en dat ie dan je actuele positie weergeeft.
ik weet ook dat er 1000 en 1 progjes zijn hiervoor maar welke volstaan er voor de visserij....????
kan iemand mij hiermee helpen??????
de software mag best wat kosten dat maakt me niet uit als het maar goed is....

het is niet mijn bedoeling dat er een discussie gevoerd gaat worden over mensen die hotspots van bekende wateren doorverkopen via het internet!!!!wil je dit wel begin dan aub effen je eigen topic hierover!!!!

bvd
Viktor van Ophuizen