14-01-2004 18:07
Tja toch blijf ik bij men standpunt...
Wij hebben daar vorig jaar menig vis uitgehaald aan die obstakels, zonder opengescheurde bek !! Tis ook maar kwestie van paar seconden hé, die vis naar open water leiden en dan kunt ge rustig drillen.
Als je daar met voorslag zou vissen, dat zou pas gevaarlijk zijn, want als de nylon breekt, zwemt daar een vis rond met kweenie hoeveel lijn voorslag, dus ... ( kweenie maar, dit klinkt toch niet veilig?? )
En wij gebruiken wel 30/00 dyneema, da krijgt ge gewoon niet overgeschuurd tijdens een dril, heb al drils gehad dat ik daar 3/4 vd dril takken voelde , wel dan mag je daar met nylon vissen, dan hebt ge geen enkel kans! Hoe dik ook, ben ik honderd procent zeker van. Ik weet wel dat er vaak wordt gezegd dat nylon schuurbestendiger is dan dyneema, maar dat is dan als ge ze vergelijkt in aantal lbs, vergelijk ze in draaddikte en dan is dyneema veel schuurbestendiger...
Bewijs, een vriend van ons is eens komen vissen op onze stek samen met ons, hij had nylon op zijn molens... 2 runs , 2 keer over !!
Is dat dan goed voor de vis?? Dat geloof ik toch niet dat ge dat goed kunt vinden??
Zolang wij daar enkel lijnbreuk hebben op het onderlijn, blijf ik daar zo vissen, want ben ervan overtuigd dat moest ik daar met nylon vissen dat er daar al verschillende met meters nylon zouden zwemmen...
Moet wel zeggen dat de obstakels slechts een 30m van ons af lagen, dus kunnen met waadpak int water moest de vis zich vastzwemmen en er is dus heel weinig lijn int water.
ps: als de karper achter een obstakel zit, is het idd goed om slappe lijn te geven, dan gaat de karper vanzelf terug weg...
Maar doe dat niet tijdens dat hij op weg is naar het obstakel, dan kunt get vaak vergeten