ervaringen kopers/verkopers meldden.

tim vd veen

08-01-2004 20:07

he dennis,
heb je ook 20 euri voor mij...krijg jij een gebroken hengel.. :D

maar ff geen gedol, das idd een kutstreek mocht het werkelijk zo zijn.
het getuigd wel van lef.. :evil:

succes met de knokpartij... :lol:

mit grunningse groet'n,
Tim :)
Groet'n,
Tim
Viktor van Ophuizen

08-01-2004 21:12

dennis als dat echt waar is en het was mij overkomen dan zou ik echt
wel een appeltje gaan schillen met die bewuste peroon.
maar tja wie spreekt nou de waarheid???misschien wil die persoon die zegt dat die andere persoon ze opzettelijk gebroken heeft deze zelf wel een oor aan naaien dus word dat een moeilijk verhaal.
als je dan echt 150% zeker weet dat het echt opzettelijk is geweest zou ik je geld gewoon fijn bij die gast opgaan halen.
goedschiks of dan wel kwaadschiks,misschien niet zoals het hoort maar voor mij zeker wel de oplossing.
ik had ze zowieso niet terugnemen als het een twijfelgeval is,ik had de fabriek daar over laten beslissen zoals normaliter een winkelier dat ook zou doen bij een twijfel geval.
maar ja wie ben ik he......10 mensen 10 meningen

mvg

viktor
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

08-01-2004 21:52

Heren,de vriendin va'n R. heeft mij vanavond gebeld en de hengels worden op zeer korte termijn door haar opgehaald,en mijn geld geretourneerd :D
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Viktor van Ophuizen

08-01-2004 21:54

kijk zo hoort dat,toch fijn dat er eerlijke mensen bestaan
jan van kranenburg

09-01-2004 00:18

Het lijkt er dus op dat bij "koper" iets is gebeurd dat niet door de beugel kon.

Zaak wordt in der minne geschikt, waarschijnlijk om verder onheil te voorkomen. Of wat voor reden danook.

Stel dat ik bij voorbeeld bij Dennis, spullen had gekocht die me achteraf heel zwaar tegenvallen. Let wel, mijn makke!
Zou dan aan Dennis verzoeken me te helpen bij verkoop van die spullen
uiteraard met enig verlies.
Ben er zeker van dat je bij Dennis niet een blij oor maar wel een welwillend oor zou vinden.

Goed, zaak is uit de wereld en ik hoop dat er verder geen pogingen worden gedaan om R te identificeren.

Iedereen heeft recht op anonimiteit, dus ook R.

mvg
Jan
peter postema

09-01-2004 00:19

Prima opgelost lijkt me en trouwens jan ik blank ook wel hoor :D
groet,
peter
Michel Hollaar
† in memoriam †

09-01-2004 00:31

Heren,

Dennis, net nog aan de mobiel gehad,
zijn verwachting is dat alles dik in orde komt.

M.vr.gr. michel
Mark Noorman

09-01-2004 08:16

Dit vind ik dus een veel betere oplossing dan iemand openbaar aan de schandpaal te nagelen. Als dat eenmaal is gebeurd kun je in de meeste gevallen vergeten dat je er nog uitkomt.

Groeten,

Mark
Ron van Setten

09-01-2004 12:07

Mark,

Wellicht was het vooruitzicht om publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld de reden dat de zaak nu op een correcte wijze wordt afgehandeld.

Ik moet toegeven, R. heeft een olifantenzak, oftewel hele grote ballen. Zelf een hengel breken om zodoende zijn geld voor drie hengels terug te krijgen. Ik zou het niet durven. In de eerste plaats vind ik dergelijke praktijken 'not done' en ten tweede zou ik veel te bang zijn dat de "deal" niet doorgaat en ik dus twee hengels heb die niet naar mijn zin zijn en er ook nog eens voor drie betaald heb. Dan zou ikzelf gewoon mijn verlies nemen. Ik kan mij niet voorstellen dat er met Dennis niet te onderhandelen valt over terugname van drie in prima staat verkerende hengels tegen een prijs die (uiteraard) lager ligt dan de prijs waarvoor je ze bij Dennis hebt gekocht.

Vreemd eigenlijk dat de vriendin van R. dit nu afhandelt. Ik durf het bijna niet te vragen, maar....betaling in natura?
Robert de Wilt
Contacteer:

09-01-2004 12:27

Of de zogenaamde 'R' nou uiteindelijk heeft besloten om eieren voor zijn geld te kiezen en (weliswaar m.b.v. zijn vriendin) de hengels te komen ophalen en het geld te retourneren, omdat hij hier op het carpboard aardig is zwart gemaakt of dat er andere motieven zijn (zoals zijn vriendin die het een kwalijke zaak vond...) zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
Dennis heeft in ieder geval gelukkig weer zijn geld terug en daarmee is deze zaak uiteindelijk toch nog tot een goed einde gekomen.

Ik weet niet precies wat die andere negatieve ervaringen van Dennis allemaal inhouden, maar het lijkt mij geen goed idee als het een trend wordt dat mensen, die negatieve ervaringen hebben met het kopen of verkopen van spullen via het carpboard, voortaan de betreffende persoon indirect (door niet zijn volledige naam te noemen) aan de schandpaal nagelt. Met zijn volledige naam is al helemaal uit den boze als men het mij vraagt.
Het kopen en verkopen tussen particulieren onderling via internet is nou eenmaal een riskante onderneming omdat je in principe nooit de garantie hebt zoals die in de winkel...

Ik kan me desalniettemin goed de woede en gevoelens van Dennis voorstellen.
Toch hoop ik dat dergelijke discussies in de toekomst niet meer voorkomen op het carpboard.
Volgens gedragsregel 2h is het de bedoeling niet onnodig kwetsend tegenover anderen te zijn en het zou absoluut fout zijn als door dit soort discussies onschuldige mensen in een verkeerd daglicht komen te staan....

Dennis; wat had je nu precies ondernomen tegen deze actie van meneer R voordat je hier een onderwerp over opende?? Een privebericht of telefoontjes???
Laten we proberen om zoveel mogelijk via priveberichten op te lossen....
En zoals Pascal zegt kan iemand die een kunstje geflikt is ook contact opnemen met de moderators. Moderators zijn er verder niet om ruzies of problemen tussen bepaalde personen op te lossen, maar zolang dat op dit carpboard gebeurt zijn er wel enige regels waaraan men zich dient te houden....

Op een goede afloop!
Met vriendelijke groet,
Robert.
Dennis van den Bogaert
Contacteer:

09-01-2004 13:14

[quote="Ron van Setten"]
Vreemd eigenlijk dat de vriendin van R. dit nu afhandelt. Ik durf het bijna niet te vragen, maar....betaling in natura?
[/quote]

Ron,waar zie je mij voor aan :oops:

Robert,ik neem aan dat ik gedragsregel 2h niet heb overschreden ?
Ik heb per slot van rekening geen naam genoemd :D
Wat ik ondernomen heb mbt R. ?
Ik heb hem een keer of 10 gebeld,eerst keer of 6 met nummermelding en toen werd er niet opgenomen terwijl ik zeker wist dat ie thuis was.
Vervolgens 4 keer zonder nummer mee te zenden,toen heeft ie 3 keer opgenomen en meteen het kontakt verbroken toen ie mijn naam hoorde !
Leek mij duidelijk genoeg................

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Robert de Wilt
Contacteer:

09-01-2004 13:14

Beste carpboarders;

De zaak is nu opgelost.
Het is goed dat deze topic er is geweest, er zijn duidelijk voor en tegenstanders van het bekendmaken van slechte ervaringen met kopers en verkopers, maar uiteindelijk zijn we het er (vrijwel) allemaal over eens dat in de toekomst eerst via privemails en -berichten naar een oplossing voor dergelijke problemen wordt gezocht. Anders kunnen de moderators geinformeerd worden en alsnog in ieder geval voor wat betreft het carpboard te 'case closen'.
De zaak wordt nu gesloten, want echt veel verder komen we niet meer.
Bedankt voor ieders reactie(s).
Met vriendelijke groet,
Robert.