Beste mensen,
Er wordt de laatste tijd veel geschreven door en over mensen die hun steentje bij willen dragen in hun hengelsportvereniging, al dan niet in een bestuursfunctie. Voor velen zal er wellicht een drempel zijn om deel te nemen omdat men geen ervaring heeft met het reilen en zeilen in een verenigingsbestuur. Het volgende stukje komt uit een reply van Klaas van de Herik op een andere topic:
“Afgelopen voorjaar heeft de CBB een workshop gegeven. Deze ging over dit soort zaken. Ook hoe een VBC werkt en hoe om te gaan met besturen. Mochten er mensen zijn die zo'n workshop ook eens bij willen wonen, laat dat gewoon weten. Bij voldoende belangstelling kunnen we weer zoiets organiseren.
cbb@karperstudiegroep.nl of kherik@chello.nl”
Nu wil ik zelf graag deelnemen aan zo’n workshop. Ik heb ook reeds een mailtje gestuurd aan de CBB. Echter, er dient wel voldoende belangstelling te zijn. Heb je interesse in een dergelijke workshop, laat dit dan even op een van bovenstaande adressen weten, zodat er misschien binnenkort weer zo’n workshop kan worden gehouden. Wellicht kan Klaas hier een nadere toelichting op geven. Voor zover ik weet zijn er geen kosten aan verbonden en het lijkt me in ieder geval behoorlijk leerzaam om hier een dagje voor op te offeren.
Dit is een eerste stap om je woorden kracht bij te zetten en te laten zien dat het ons niet allemaal om het even is wat er in een vereniging gebeurt, dus kom op en meld je aan!
groeten,
karperlimbo
workshop hengelsportbestuur
-
Het is een kwestie van geduld.....