Beste karpervissers,
Op teletekst las ik zojuist, dat dieren- en natuurbeschermingsorganisaties een nieuwe publieke omroep gaan oprichten, genaamd "Nutopia".
Bij de oprichting zijn o.a. de Dierenbescherming, Stichting wakker Dier, de Partij voor de Dieren, de faunabescherming en de SP betrokken.
Het doel is om per 1 maart minimaal 50.000 leden te werven, zodat ze een status van 'aspirant omroep' hebben.
De omroep wil meer respect en aandacht voor natuur en milieu, wat ook de onderwerpen van de programma's zullen zijn.
Ik vind het goed dat er zo'n omroep komt, want de natuur verdwijnt in rap tempo en talloze diersoorten worden reeds bedreigd of zijn al uitgestorven. In principe zou ik hier als natuurliefhebber zelfs wel lid van willen worden, van nutopia. Nu zit ik echter met de vraag of de omroep wellicht een hetze zou kunnen gaan voeren tegen de sportvisserij, wat ze nu al doen maar dan dus via de tv....?!
Ik ben bang dat met name de dierenbescherming en de PvdD wellicht een verkeerd beeld scheppen van de hengelsport.
Kijk; laat even duidelijk zijn dat het merendeel van de serieuze karpervissers wel respect voor de natuur hebben, dan zit je dus met een lastige situatie...
Kortom, wat vinden jullie van de oprichting van de publieke omroep Nutopia?
Nieuwe publieke omroep Nutopia?!
-
- Contacteer:
Met vriendelijke groet,
Robert.
Robert.
- Henk ter Maat
Robert,
Gezien het aantal deelnemenden zal het wel uitdraaien op een Utopia..
Doet me namelijk denken aan "we gaan iets anders doen (v/d Herik)", dat liep ook vast door de eensgezindheid van de deelnemende clubs en partijen.
Sportieve groeten Henk
Gezien het aantal deelnemenden zal het wel uitdraaien op een Utopia..
Doet me namelijk denken aan "we gaan iets anders doen (v/d Herik)", dat liep ook vast door de eensgezindheid van de deelnemende clubs en partijen.
Sportieve groeten Henk
-
- Contacteer:
Ja daar zou je gelijk in kunnen hebben Henk.
Maar ik denk dat als ik het zo lees, men al in een vrij ver stadium is en een ding hebben ze wel gemeen en dat is dat ze allemaal nogal links zijn....
Maar ik denk dat als ik het zo lees, men al in een vrij ver stadium is en een ding hebben ze wel gemeen en dat is dat ze allemaal nogal links zijn....
Met vriendelijke groet,
Robert.
Robert.
- Kees Ouwehand
Eerst 50.000 leden, dan pas Nutopia. Anders Utopia.
Groet, Kees
Groet, Kees
-
Als de sp er deel van is zal ik er nooooooiiiiiit deel van worden.
Richard
Richard