Karperen en krabben

Plaats reactie
Rob Burger

21-11-2003 11:39

Momenteel bevis ik een water met een goed karper bestand, alleen het vissen aldaar wordt onmogelijk gemaakt omdat boilies ook op de menu kaart van de krab staat. Ben aan het experimenteren geslagen met div. aas-soorten (redelijk succes met tijgers). Heeft er iemand nog goede ideen of ervaringen met deze ellendelingen, ben ook geintreseerd in technieken.. Ondertussen experimenteer ik lekker door..
bart van bezouw
Contacteer:

21-11-2003 11:46

euhm ik weet niet of je alleen met vastloodsystemen vist maar als dat niet zo is kun je het ik de zomer voorjaar ofzo ook met de korst proberen en verder jah tijgernoten dat is denk ik de enige remedie.
Solar heeft tegenwoordig ook van die plastic kluisjes of hoe je het uitlegt.
dat zijn bolletjes van palastic gaas die je dicht kunt klikken en dan kan de kab het aas er niet afbijten maar of je daar op moet vertrouwen..........
tijgers lijkt mij et beste
Greetz Bart
Rob Burger

21-11-2003 11:50

Hoi Bart
Inderdaad met de pen ben ik het meest succesvol, maar dat is niet mijn fav. manier van vissen helaas komen de meeste aanbeten snachts of s'avonds laat ( Ik heb het over de ringvaart en deze is gewoon te druk om overdag te vissen)
Momenteel ben ik aan het voeren met maples en vannacht maar weer proberen ..

I let you know ..
Rob
bart van bezouw
Contacteer:

21-11-2003 12:03

hee rob
maples is idd een goede keuze wat je ook kunt proberen is een mix te maken van maples, tijgernoten en hennep en dan vissen met 1 hengel met maples en de ander met tijgers. Let wel op dat je niet teveel voert met tijgers,je weet denk ik wel waarom
maare succes vannacht ik ga er vannacht ook maar weer ens tegenaan op een relatief krabbenloos water.
Greetz Bart

p.s. in het voorjaar zijn er een stuk minder krabben dus dan kun je het geowo met boilies proberen
jurgen munten

21-11-2003 12:04

En ze verorberen niet alleen je aas, ook soepele onderlijnen worden hopeloos in de war gebracht door deze lastpakken. Op een rivier in Groningen heb ik met stijve onderlijnen en harde mais gevist en eigenlijk geen last gehad van krabben (of ze hebben zich toevalligerwijs niet aan de haak verhangen.

Misschien kun je het ook eens met donkere boilies proberen. Vermijdt dan wel vis-smaken. En uiteraard geen popups op 2cm boven de bodem. Nu ik me zo bedenk, zou je dan niet eens met een popup op 25-50cm kunnen vissen, buiten hun be-reik?

Dus stevige, stijve onderlijnen en als aas tijgernoten of donkere boilies (al dan niet voorzien van zo’n boiliecage).

Groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
bart van bezouw
Contacteer:

21-11-2003 12:07

hee jurgen welke rivier dan???
Greetz Bart

p.s. kan ook via een pb
Rob Burger

21-11-2003 12:17

Jurgen,
Die takke beesten zijn zo groot als een ontbijtbordje, heb ook op 30 cm gepopt maar ze trekken de boel gewoon naar beneden. Stiff rigs helpen ook niet desnoods knippen ze ze gewoon door..

Het frustrerende is dat ik tot 2 keer toe nu een zeer grote vis heb waargenomen in het gebied waar ik vis (zeker 35+) dus je snapt wel dat ik niet rust voor ik deze patser een kus op zn kop kan geven ..
marijn ham

21-11-2003 12:48

Rob, kijk oof ff bij de zoekfunctie op dit board....
Er is al genoeg geschreven over deze ellendelingen... Ik heb er zelf ook veel last van en er is gewoon niks tegen te doen!
Zelfs die rubberen BerkleyBaits vreten ze op.... onderlijnen kapot, de hair kapot, alles naar z'n grootje...

Het word alleen maar erger met die krabben en je kan er echt heel weinig tegen doen!
Een voerstek is bij mij al onmogelijk, maar zelfs single hookbait wil niet meer lukken, ze liggen gewoon te wachten op zo'n stinkende knikker!
Particles vreten ze ook dus maak je borst maar nat...
jurgen munten

21-11-2003 14:09

Nou, ja hier heb je verder toch niet zoveel aan dus.. de Westerwolde Aa. Prachtige rivier, alleen een behoorlijk dun bestand (wel veel graskarper).

Ik heb trouwens laatst zo'n kunsstof nepboilies van Nash gezien, waar je flavour of andere attractors indoet om de karper te lokken. Die krijgen ze echt niet kapot, alleen zit je dan nog met het probleem van de onderlijn. Misschien werkt dit wel (heb ik in Frankrijk bij zware obstakels gebruikt: 30lb korda shockleader als onderlijnmateriaal.

Ik heb ook het vermoeden dat die krabben veel heen en weer trekken door het midden van de rivier. Ik heb toen dichtbij waterplanten en onder de kant gevist (nou weet ik niet of het daaraan lag dat ik geen last had van die krabben).

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Plaats reactie