Ik heb advies van jullie nodig over het aanschaffen van een elektromotor.
We hebben een klein polyester bootje van 2.20 m lang voor het uitvaren van de lijnen.
Welk merk kan ik het beste aanschaffen en in welk vermogen, ik heb gezien dat dit wordt weergegeven in Lb.
Groeten,
Jan
Advies merk/vermogen elektromotor.
- Viktor van Ophuizen
voor een bootje van dat voormaat lijkt me een 30 tm 36 lbs voldoende,zelf gebruik ik een minnkota 44lbs voor een 3meter30 lange rubberboot en dit werkt perfect.
het 1 en ander hangt natuurlijk altijd af van het type boot wat je gebruikt.
de minnkota's zijn ontworpen om een behoorlijk gewicht voor te duwen,echt snel gaat het niet maar ja das naturlijk ook niet de doelstelling tijdens het vissen
mvg
viktor
het 1 en ander hangt natuurlijk altijd af van het type boot wat je gebruikt.
de minnkota's zijn ontworpen om een behoorlijk gewicht voor te duwen,echt snel gaat het niet maar ja das naturlijk ook niet de doelstelling tijdens het vissen
mvg
viktor
- ferenc van de vorstenbosc
- Contacteer:
Er zijn van minnakoa meerdere modellen
Koop de wel wat duurdere maxxum.Deze is veeel zuiniger met een accu.En koop niet een te lichte,dan gaat je accu ook snel leeg omdat je steeds op vol vermogen moet varen.
Ik heb van de week de minnakota maxxum 50t gekocht(50lb) voor een rubber boot van 2,90.Het lijkt overdreven,maar voor een 3weekse sessie(met veel gebruik) hoef ik maar 2 accu's mee.
Koop de wel wat duurdere maxxum.Deze is veeel zuiniger met een accu.En koop niet een te lichte,dan gaat je accu ook snel leeg omdat je steeds op vol vermogen moet varen.
Ik heb van de week de minnakota maxxum 50t gekocht(50lb) voor een rubber boot van 2,90.Het lijkt overdreven,maar voor een 3weekse sessie(met veel gebruik) hoef ik maar 2 accu's mee.
- Martin Doelman
Ferenc,
ik heb hem ook maar e.e.a. is wel afhankelijk van het type accu dat je gebruikt. Ik gebruik de delphi 105A, maar daar doe ik een dag of 3 mee. Let wel, dan vaar ik 4 hengels uit (2 per x) tot zo'n 300 meter uit de kant (frankrijk). Tel daarbij nog eens op dat je een paar vissen moet drillen en soms lijnen ook weer binnenhaald met de boot als ze niet afgegaan zijn..
Voor een week gebruik ik al min. 3 accu's!
Grote groeten,
martin
ik heb hem ook maar e.e.a. is wel afhankelijk van het type accu dat je gebruikt. Ik gebruik de delphi 105A, maar daar doe ik een dag of 3 mee. Let wel, dan vaar ik 4 hengels uit (2 per x) tot zo'n 300 meter uit de kant (frankrijk). Tel daarbij nog eens op dat je een paar vissen moet drillen en soms lijnen ook weer binnenhaald met de boot als ze niet afgegaan zijn..
Voor een week gebruik ik al min. 3 accu's!
Grote groeten,
martin
- Viktor van Ophuizen
kijk uit de accu's gaan sneller leeg dan je denkt,vooral als je op afstand vist.
maar ja wij varen dan ook altijd 7 hengels uit op afstand
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-10-09 09:10 ]</font>
maar ja wij varen dan ook altijd 7 hengels uit op afstand
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-10-09 09:10 ]</font>
- Martin Doelman
Kop gewoon een electro die meer vermogen heeft dan nodig is.... is hoeft dan niet volgas te varen waardoor je accu minder snel leeggaat. Zou zelf nooit minder dan 40 lbs kopen. Ook met het oog op de toekomst. Koop je een grotere boot, dan heb je ook meteen een nieuwe electro nodig.
Als je het doet... doe het dan goed!
En inderdaad, een MinnKota Maxxum 46 lbs doet het prima.
Martin
Als je het doet... doe het dan goed!
En inderdaad, een MinnKota Maxxum 46 lbs doet het prima.
Martin
- Henk Janssen
beste jan ,
maak voor jezelf een lijst voor wat voor wateren je de motor wil gebruiken en in welk weer type.
gebruik je hem alleen voor bv een beschut water zonder stroming of naar de andere kant in stromend water(maas , seine) in de herfst tijdens buien en storm.
geloof me 32 pounds motor voldoet niet in de herfst op de maas wanneer een rijnaak voorbij komt.
veiligheid voorop
maak voor jezelf een lijst voor wat voor wateren je de motor wil gebruiken en in welk weer type.
gebruik je hem alleen voor bv een beschut water zonder stroming of naar de andere kant in stromend water(maas , seine) in de herfst tijdens buien en storm.
geloof me 32 pounds motor voldoet niet in de herfst op de maas wanneer een rijnaak voorbij komt.
veiligheid voorop
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
- Contacteer:
Henk
Het weer heb je nooit voor het zeggen.
Kennissen van mij gingen voor een week naar frankrijk
De ene had 3 accu's verbruikt met een minakota endura
De ander had nog geen 1 accu verbruikt met een maxxum.
Het was op lac du der en ze moesten nog een stuk naar de stek varen met alle spullen en ze vissenten ook redelijk ver uit de kant.
Het weer heb je nooit voor het zeggen.
Kennissen van mij gingen voor een week naar frankrijk
De ene had 3 accu's verbruikt met een minakota endura
De ander had nog geen 1 accu verbruikt met een maxxum.
Het was op lac du der en ze moesten nog een stuk naar de stek varen met alle spullen en ze vissenten ook redelijk ver uit de kant.
- jan ververs
Heren,
bedankt voor jullie adviezen!
Groeten,
Jan
bedankt voor jullie adviezen!
Groeten,
Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
- Contacteer:
John
Of ze veel beet hadden gehad doet er niet toe.Het is een FEIT dat de Maxxum veel en veel zuiniger is als de Endura.
Of ze veel beet hadden gehad doet er niet toe.Het is een FEIT dat de Maxxum veel en veel zuiniger is als de Endura.
- peter postema
Hoi Ferenc,
Geloof je best dat de maxxum zuiniger is qua accuverbruik, wat John probeert te zeggen denk ik dat het toch van meerder factoren afhankelijk is.
denk hierbij bijvoorbeeld ook eens aan type accu`s en de leeftijd van een accu, na langer gebruik zal de ontlading sneller plaatsvinden als bij een nieuwere accu, hiermee er op doelend dat met de aanschaf van het juiste type accu je nog een winst kunt boeken.
dat 2 stuks geen weelde is ben je het toch wel met me eens
John ben het in principe met je eens alleen werkt een 36lb ook prima op orient, je zit alleen met meer stroom trekken en dus vaker bijladen van de accu, als de wind namelijk te gek wordt op een meer als dat dan wordt het uitvaren al een groot risico.
groet,
peter
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-10-20 23:15 ]</font>
Geloof je best dat de maxxum zuiniger is qua accuverbruik, wat John probeert te zeggen denk ik dat het toch van meerder factoren afhankelijk is.
denk hierbij bijvoorbeeld ook eens aan type accu`s en de leeftijd van een accu, na langer gebruik zal de ontlading sneller plaatsvinden als bij een nieuwere accu, hiermee er op doelend dat met de aanschaf van het juiste type accu je nog een winst kunt boeken.
dat 2 stuks geen weelde is ben je het toch wel met me eens

John ben het in principe met je eens alleen werkt een 36lb ook prima op orient, je zit alleen met meer stroom trekken en dus vaker bijladen van de accu, als de wind namelijk te gek wordt op een meer als dat dan wordt het uitvaren al een groot risico.
groet,
peter
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-10-20 23:15 ]</font>