Extreme fishing

patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

30-11-2012 22:24

Hallo, ik heb een vraag voor alle vissers van dit carp board.
Na jaren niet meer gevist te hebben willen wij, ik en mijn broer en 3 andere vissers in april een weekje naar Zuid Frankrijk om te vissen.
Het water waar we naartoe gaan is niet belangrijk in dit verhaal. :wink:
Het is meer de manier van vissen. Ons is vroeger geleerd dat als je anders doet dan anderen, je vaak meer vis vangt. Dat hebben we ook in 1990 op het Oriënt gedaan. Door 's nachts te vissen, en dat leverde goede resultaten op ook in de jaren erna, met alle risico's van dien.
Ik heb daar trouwens ook Aad Lokhorst leren kennen. In april willen we buiten de nachtvis zones vissen, alleen 's nachts en in een paai gebied, we kopen ook geen vergunning. Dus we vissen 's nachts en slapen overdag, een soort van nachtdienst draaien dus. Je hebt natuurlijk het risico dat je gepakt wordt maar dat nemen we voor lief. :evil:
We vissen alleen met 2 hengels op de slip per persoon en een schepnet met onthakingsmat.
Door daar te vissen levert het zeker meer vis op dan één week op 1 stek te vissen is mijn mening.
Ook wil ik hier een film van maken, net als op het Oriënt. :D
Ik wil graag weten wat jullie hier van vinden en jullie horen van mij in april hoe het gegaan is.
Groetjes Patje
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-11-2012 23:28

Ik vindt het vragen om elllende, maar ook wel weer een goed plan. Als je op de vis terecht komt dan wordt het knallen, maar je zit wel de hele nacht achterom te kijken. Je kan een megabak vangen, maar je schaad het imago van de nl karpervisser. En als je gepakt wordt heb je best een probleempje. Spreek je wel Frans ?
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-12-2012 10:56

En het is aart....... :roll:
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

01-12-2012 21:36

ja Dennis ik spreek wel een beetje frans en we zijn ook wel vaker gepakt.dat kost wel een paar euro en een paar hengels maar je vangt er wel veel vis mee omdat de karpers elk jaar weer naar de paaigebieden trekken.als je van een meer weet waar dat is dan zit je goed, de vis zit dan op een klein stuk van het meer.het is super spannend en je blijft er wel bij wakker.haha een betaal water kost ook geld.en ik kan toch niet zo goed op 1 stek zitten.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

02-12-2012 12:15

Hee Patje klasse idee man ga zo door! Dan kunnen we over een paar jaar op steeds meer plaatsen in France 'extreme fishen' :-? :-? :-?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

03-12-2012 01:18

nou zo ver zal dat zeker niet lopen.ze hebben mij in 1987 op het cassien gepakt met nacht vissen en een paar jaar later mocht je er wel nacht vissen.in 1996 en 97 hebben we dit ook gedaan met zeer goede resultaten,vissen ver boven de 20 kg.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-12-2012 02:11

patje veldhuis schreef:nou zo ver zal dat zeker niet lopen....

da's een schot voor open boeg want inmiddels is er, mede door toedoen van jou en asociale soortgenoten, sprake van dat het nachtvissen op Cassien weer helemaal verboden wordt.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-12-2012 10:22

Tuurlijk loop een risico en het is straks allemaal afgelopen met het vissen..

koop gewoon je vergunning man is altijd goedkoper dan gepakt worden.
En zoals al gezegd je bestempeld wel de nederlandse vissers hiermee.

ik vind het dus echt belachelijk en asociaal,...zeker om te vissen zonder vergunningen!!!!

mag hopen dat je gepakt wordt en ze alles afpakken en een hoge boete geven!!

en we vissen snachts en slapen overdag??? volgens mij heet dat nachtvissen en geen nachtdienst!
Oja joh!!!
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-12-2012 18:08

Ten eerste zou ik ( mocht ik het van plan zijn) er niet over praten. Wat al gezegd is geef je niet echt het goeie voorbeeld. Gezien je ervaring weet je precies waar je mee bezig bent en waarom dan toch die bevestiging zoeken? Waarom dan alles illegaal en niet gewoon dagvissen buiten de nachtzones. Koop een vergunning en waarschijnlijk bereik je hier evenveel mee. ook zit je veel lekkerder te vissen. Als het dan alleen maar om het resultaat gaat vraag ik me af waar je mee bezig bent.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

03-12-2012 18:39

Tevens is het paaigebied niet voor niets een no go area. Klinkt op deze manier dat echt je ten koste van de vis wil gaan scoren, dat vind ik een beetje te ver gaan.
Wil niet zeggen dat ik nooit buiten de nachtviszone vis(snachts), maar om de vis tijdens de paai daar op te wachten waar ze hun rust goed kunnen gebruiken, vind ik een beetje ver gaan.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

11-12-2012 01:35

als je bekijkt hoeveel mensen dit lezen en hier een berichtje zetten.is het nog niet zo erg wat wij doen.het verbod op het cassien wat er aankomt bert ,komt aleen door de vissers die een week of meer op 1 plek zitten en die hun rotzooi niet op ruimen.daar maak je de natuur veel meer mee kapot.dat komt niet door ons wij hebben al gegeten.ja we kunnen een vergunning kopen maar als je ergens vist waar je niet komen mag wat heb je er aan,dan kun je dat geld beter bij de boete doen als je gepakt word.en wat betreft de no go area hebben we dat in nederland ook doe niet zo raar man. ik vind het in frankrijk een beetje ver gaan.gr patje
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

11-12-2012 16:06

Succes met je video.....
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

15-12-2012 13:02

patje veldhuis schreef:en wat betreft de no go area hebben we dat in nederland ook doe niet zo raar man. ik vind het in frankrijk een beetje ver gaan.gr patje


Van dat soort gebieden en regels zijn er anders aardig wat in ons land hoor.. Verder moet je het lekker zelf weten, afkeurende reacties zullen je toch verder niet interesseren, maar wil best zeggen wat ik er van vind. Je lijkt er trots op te zijn dat je het anders doet dan anderen en daardoor meer vangt, maar als je eerlijk bent dan komt het er feitelijk op neer dat je kennelijk niet goed genoeg kan vissen om binnen de lijnen van de regels (die er niet voor niets zijn) plezier uit je visserij te halen. Scoren bij voetbal is ook een stuk makkelijker als je als enige op het veld wel je handen gebruikt.

Nog los van de vraag of je je sport wel op een gezonde manier beleeft als het blijkbaar vooral gaat om 'meer vangen dan de rest', vind ik het ronduit triest dat je van mening bent dat dit niet alleen ten koste van andere vissers, maar zelfs ten koste van de vis mag gaan. Paaigebieden en -tijden zijn er toch echt niet voor niets. Dat anderen de boel nog meer verzieken, is bovendien een drogrede. Ik ken genoeg vissers die geen van beiden doen en veel voldoening uit hun visserij halen.

Verder ben ik het met Bert eens, succes met je video.
stefan roks
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-09-2006 17:02

20-01-2013 19:50

hopen dat ze meteen gepakt worden met de eerste nacht
hebbe ze meteen een mooie video
als je t nie volgens de regels kan gewoon lekker thuisblijven
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

21-01-2013 07:45

Doe je ding,ander gingen ook verder als geschreven en toen ????????????
En mensen die je iets gunnen in de zin van op je muil gaan,die zijn zo scheef als maar wat NURD,S..Ik verwacht een mooihe video met mooie vissen.
m,v,g der Ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

21-01-2013 11:34

Tja, dat je mensen hier om hun mening vraagt vind ik een beetje onzin, het anwoord zou je kunnen raden dat dit afgekeurd gedrag is.
Aan de andere kant is dit wel gedrag dat heel veel voorkomt, jij zet het hier op het forum, maar ik zou wel eens willen weten van al die grote namen in de boekjes en tijdschriften die dit ook hebben gedaan. Ik weet zeker dat er genoeg vissen tussen zitten die niet "eerlijk" zijn gevangen. Vaak op stukken waar je niet mag komen of vissen enz.. Kijk maar naar eens naar een zogenaamd Nederlands record van een aantal jaren geleden, ook op een stuk gevangen waar je niet mocht komen en zeker niet mocht vissen. De vis wordt gevangen en daarna een kilometer verder gevaren om daar met notaris en de hele bende te worden gefotografeerd.
Dus mensen ik zeg niet dat dit gedrag goedgekeurd moet worden maar het wordt veel meer gedaan dan men weet.
Groetjes Ron
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-01-2013 10:00

zelfde op Rainbow. Ben daar nooit geweest hoor maar ik heb begrepen dat het daar normaal is om met behulp van steunen over eilanden te vissen. Deze bekende vissers worden natuurlijk met alles nagedaan en ik hoef natuurlijk niet uit te leggen wat voor gevolgen dit kan hebben. Wat ze allemaal doen daar voor in vissie op circus put moeten ze zelf weten maar zet t alsjeblieft niet n de boekjes met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

01-02-2013 16:42

ik vind het in frankrijk een beetje ver gaan


Moet je goed vissen op hun wateren zoals je hier beschrijft. Dan gaan ze straks nog veel verder in Frankrijk.
Ik heb er niet zo veel verloren hoor, in Frankrijk. Water zat hier en dikke vis kan me gestolen worden. Maar ik zou het toch zonde vinden als het Frankrijkvissen verneukt wordt door figuren die overal schijt aan hebben.
Ik weet het ook allemaal niet...
glen aafjes
Berichten: 20
Lid geworden op: 01-02-2013 22:38

10-02-2013 22:16

Ik vraag me af, hoe jij nou weet, waneer die karpers precies paaien.
Je kan er volgens mij ook net te vroeg of te laat zitten.
En niet alle vissen paaien te gelijk.
Dus op een legale plek zal je ook gerust een karpertje kunnen vangen.
Maar je zal er wel tijd en energie in moeten steken.
Het komt op mij een beetje over dat je er zo weinig mogelijk energie in wilt steken.
En dat je het liefst 100% zekerheid hebt om een karper te vangen.
Stel je voor je wordt de eerste nacht al gepakt.
Ik weet zeker dat je dan baalt en bij je zelf denkt, kut had ik het maar niet gedaan.
Maar je moet doen wat je niet laten kan en spijt komt altijd achter af.
....verbieden is verboden dus verboden te verbieden....
patje veldhuis
Berichten: 43
Lid geworden op: 07-10-2012 01:56

11-02-2013 02:09

:D daar heb je gelijk aan Glen.
ik wil zeker zijn dat wat vangen (wie niet),maar dat zal nooit 100% zijn het blijft vissen.
we hebben vroeger heel veel energie gestoken in heel veel franse wateren,door soms
3 of 4 maal per jaar naar frankrijk te gaan vissen.
maar wij moeten het nu doen met 1 week in het jaar.(vrouwen je kent dat)
en met de ervaring van vroeger zoeken we een water uit en proberen we zo veel
mogelijk te vangen.
we zijn er achter gekomen dat de karper bij een thempratuur van 14 graden zich richting
de paai gronden begeeft en daar wacht tot dat er een konstante thempratuur van 17.5 graden
van minmaal een week is,dan begint de werkelijke paai.
maar tussen de 14 en 17.5 graden kan soms wel enkellijke weken tussen zitten terwijl de karper
daar zit te wachten.hij blijft daar dus in de buurt.
en dan kun je ze goed vangen.
en ja spijt komt altijd acher af maar je weet dat het kan gebeuren. gr patje :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-02-2013 07:38

Dat je een regel overtreed is 1 maar dat je niet het fatsoen hebt om een vergunning te kopen getuigd van een plaat voor je kop. Het geld voor die vergunning word ook gebruikt om de vissen die jij graag vangt uitgzet kunnen worden.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-02-2013 07:50

après moi le déluge: Louis XV, zal ook wel karpervisser geweest zijn.


Het gedrag van dit soort figuren, 1 van de redenen dat ik niks meer met en aan belangenbehartiging wil doen. Sterker meer en meer schaam ik me kapot om te moeten bekennen dat ik ook wel eens op karper vis.
It's okay 2 pay
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

11-02-2013 10:21

Succesvol willen zijn + met z,n 5en vind ik al een rare combinatie :roll:
zeker met zulke actie,s.

Voor de rest.. ach wat heeft het voor zin, you,ve already made up your mind!
Zie bovenstaande posten.
Ach man..Ga toch vissen !!
Erik Marijnus
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-08-2006 00:04
Locatie: Roelofarendsveen

11-02-2013 11:46

Wat een aandachttrekkerij !

Wij "Hollanders" worden al scheef aangekeken door de franse locals.
Betreffende praktijken die in het verleden en nog steeds worden uitgevoerd door misselijke Nederlandse vissers.

Wat denk je te bereiken met je stroperij film dan ??? Dat mensen het waarderen wat jij doet en jou ziekelijke praktijken gaan bekijken ???

Ga lekker met je vrienden naar een betaalwater en neem een grote BBQ mee en een paar kisten bier, ben je ok weg van je vrouw.

Sorry, maar ik heb hier totaal geen goeie woorden voor.

Achterlijke gedoe..
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

11-02-2013 12:02

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen :roll: maar graag niet waar ik zit te vissen :lol: