Een Rig voor modderig bodem

Plaats reactie
Lex van beek

21-08-2007 12:26

Misschien dat er al een topic over bestaat dat weet ik niet...
Ik zoek een simpel maar goedwerkende rig voor op een
modderig bodem.Waar ik vis is het slib zo'n +- 10 cm namelijk..
Niet leuk vissen...

Iemand een ideetje? :)
Kenny Willems
Contacteer:

21-08-2007 13:05

30cm onderlijn maken hou je 20cm over :o
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Peter kuipers

21-08-2007 13:33

Soms wil een beetje logisch nadenken ook wel helpen. Niet dat ik te beroerd ben om een een antwoord te geven alleen het is al zo vaak besproken.

Gewoon een langere onderlijn nemen wat kenny al aangeeft en je probleem is opgelost. Mischien kan je ook nog een popupje proberen. Ik weet alleen wel zeker dat als je een paar topics over rigs doorspit dat je er echt wel een paar tegen komt. ZOEKFUNNCTIE staat helemaal rechts boven in.

succes verder
vr gr peter
Lex van beek

21-08-2007 14:42

Ik gaf het ook aan dat er misschien al een topic over
zou kunen bestaan.Misschien de makkelijkste weg
gekozen voor een antwoord op mijn vraag....
Ach ja....

Toch bedankt.......
Eus Molewijk
Contacteer:

21-08-2007 20:30

Chod rig. :wink:

Google maar eens.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
dennis hellings

21-08-2007 22:52

idd, een chod rig zou een goeie oplossing zijn voor je...

mvg
Harald Bremmer

22-08-2007 01:46

Eus Molewijk schreef:Chod rig. :wink:

Google maar eens.

mee eens.

mooi ding :D
Peter kuipers

22-08-2007 13:33

ja een goede oplossing als je niets wilt vangen

de chod rig (Terry Hearn) ook wel gewoon short stiff rig genoemd, met een lengte van 2 tot max 6 a 7cm.

Weet je zeker dat ie onder de modder ligt
Dit staat op carpweb.be

:roll:
vr gr peter
Harald Bremmer

22-08-2007 16:27

Peter kuipers schreef:ja een goede oplossing als je niets wilt vangen

de chod rig (Terry Hearn) ook wel gewoon short stiff rig genoemd, met een lengte van 2 tot max 6 a 7cm.

Dit staat op carpweb.be

jup maak hem maar eens en kijk dan eens goed hoe die op de blubber ligt.

Een beetje nadenken wil wel eens helpen :wink:
Harald Bremmer

22-08-2007 16:30

caprweb.be????
Lex van beek

22-08-2007 16:59

Ik kan niet zeggen of alles onder de modder ligt maar ik voel
wel met ophalen dat ik het zaakje uit de mod trek..
Ik heb verder nooit op sliblaag gevist of misschien zonder dat ik heb geweten.
Ik zoek een weg zo dat ik niet voor niks zit te vissen
En de stif rig daar zie ik liever vanaf...ik gebruik deze rig alleen op normaal grond.
Ik denk dat een onderlijntje van zo'n 20 cm het probleem wel zal verhelpen of misschien wat langer........

bedankt!
Eus Molewijk
Contacteer:

22-08-2007 18:16

Dit staat op carpweb.be

Peter,

Beetje jammer zo'n opmerking.
Als je je eerst wat had verdiept in de materie had je gezien dat eze rig speciaal ontworpen is om in de prut te vissen.

Wat denk jij dat "chod" is?

Het gaat niet enkel om het stiff gedeelte, het is vooral de manier waarop deze bevestigd is.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Peter kuipers

22-08-2007 20:10

Eus Molewijk schreef:

Dit staat op carpweb.be

Peter,

Beetje jammer zo'n opmerking.
Als je je eerst wat had verdiept in de materie had je gezien dat eze rig speciaal ontworpen is om in de prut te vissen.

Wat denk jij dat "chod" is?

Het gaat niet enkel om het stiff gedeelte, het is vooral de manier waarop deze bevestigd is.

Ja maar als iedereen een beetje leest. hij heeft het over 10 cm modder en je maakt een onderijn van pak weg 8 centimeter. Dan weet ik wel zeker dat het onder de modder ligt. En als je een stiffrig gebruikt en je lood ligt onder de modder dan komt het stiff gedeelte een mooi als een takje omhoog te staan. Het is mijn visie iedereen mag er anders over denken ik zou er persoonlijk niet mee vissen. Stiffrigs op een zachte bodem ik heb er geen goede ervaringen mee. PS ik heb het even door gelezen. En een ik heb er zelfs ook een beetje over nagedacht cvoor ik dit poste.

oh ja lees dit topic meteen even door kan je meteen zien hoe de meeste over de rig denken

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... =&p=425504

Ben niet de enigste :wink:
vr gr peter
Eus Molewijk
Contacteer:

22-08-2007 21:20

Je staart je blijkbaar nog steeds blind op de lengte van het onderlijntje zelf.

Het gaat erom hoe dit vast zit aan de hoofdlijn, of aan de leadcore in dit geval.

Ik heb even een plaatje van Christian Finkelde gejat om een en ander te verduidelijken:

Afbeelding

Ik hoop dat je nu begrijpt dat de lengte van het ondelijntje zelf niet terzake doet, je zou zelfs met een lijntje van enkel centimeters uit de voeten kunnen.

En wat anderen over zo'n rig denken, als je dat topic goed doorleest zie je dat iedereen die er een negatieve mening over heeft er nog nooit mee heeft gevist.

De andere kant kan ook, kijk hier maar eens wat Christian Finkelde er allemaal mee de kant op heeft geholpen:

http://www.carpgate.de/index.php?id=5,0,0,1,0,0

Onbekend maakt vaak onbemind of wat de boer niet kent eet ie niet.

Zelf heb ik er nog nooit mee gevist maar zou het absoluut niet schuwen 'm in te zetten indien nodig. :wink:
Harald Bremmer

22-08-2007 21:25

werkt prima!!! 8)

Viel Spaß beim Ausprobieren!

tjuusie 8)
Peter kuipers

22-08-2007 22:27

Eus Molewijk schreef:Je staart je blijkbaar nog steeds blind op de lengte van het onderlijntje zelf.

Het gaat erom hoe dit vast zit aan de hoofdlijn, of aan de leadcore in dit geval.

Ik heb even een plaatje van Christian Finkelde gejat om een en ander te verduidelijken:

Afbeelding

Ik hoop dat je nu begrijpt dat de lengte van het ondelijntje zelf niet terzake doet, je zou zelfs met een lijntje van enkel centimeters uit de voeten kunnen.

En wat anderen over zo'n rig denken, als je dat topic goed doorleest zie je dat iedereen die er een negatieve mening over heeft er nog nooit mee heeft gevist.

De andere kant kan ook, kijk hier maar eens wat Christian Finkelde er allemaal mee de kant op heeft geholpen:

http://www.carpgate.de/index.php?id=5,0,0,1,0,0

Onbekend maakt vaak onbemind of wat de boer niet kent eet ie niet.

Zelf heb ik er nog nooit mee gevist maar zou het absoluut niet schuwen 'm in te zetten indien nodig. :wink:

Tsja nu is ie wel wat duidelijker. blijf alleen wel het idee krijgen dat het onderwater bol komt te staan als het weg zakt in de modder.

succes verder
vr gr peter
Eus Molewijk
Contacteer:

22-08-2007 22:33

Sorry maar ook hier moet ik je tegenspreken, het laatse eindje is leadcore, dit zal niet zomaar bol gaan staan. :wink:
Peter kuipers

22-08-2007 22:36

Eus Molewijk schreef:Sorry maar ook hier moet ik je tegenspreken, het laatse eindje is leadcore, dit zal niet zomaar bol gaan staan. :wink:

Duidelijk :lol: :wink:
vr gr peter
Plaats reactie