proline goed of slecht


Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

18-02-2010 18:01

Beste Rik en Henry,

Ik ben blij dat het voortbestaan van Pro Line niet afhankelijk is van jullie keuze om niet met het aas te vissen, want dan kon ik aan het soliciteren. Ik vindt het alleen jammer dat jullie zo stellig zaken hier verkondigen op het board die je niet kan onderbouwen of waar kan maken. Maar het is makkelijk om tegen de inmiddels gevestigde orde te gaan schoppen natuurlijk. Draait Ger die balletjes bijvoorbeeld voor de lol en omdat hij jouw zo graag mag Henry? Volgens mij toch gewoon voor een boterhammetje op de plank, toch?

Ik vind het persoonlijk gewoon knap dat Koos in 1996 met zijn studiefinanciering Pro Line is begonnen en dat er nu zo een bedrijf staat. Dat er in al dat Engelse geweld op de karpermarkt er een Nederlands bedrijf is wat zich in Europa aan het vestigen is. Er zijn er veel die er van dromen, maar weinigen die het daadwerkelijk waar weten te maken. Het is nu een bedrijf waar dagelijks ruim 10 karpervissers fanatiek werken om een zo goed mogelijk product te leveren aan talloze karpervissers. Ik vind de opmerkingen van Rik dan ook grofweg een belediging aan de jongens hier die hun uiterste best doen om een kwaliteitsproduct te leveren. Ook bij ons worden wel eens fouten gemaakt, maar wanneer dit gemeld wordt zoeken wij altijd naar een goede en passende oplossing.

Als prijs het enige was wat telde dan hadden we het makkelijk als bollenboeren. De kwaliteit van een boilie wordt bepaald door het aantal en de grootte van vissen die erop gevangen worden, niets anders. Dat is toch ook het doel van dat balletje. Ik neem teminste aan dat je ze niet in het water gooit om een plateau te maken. Wanneer wij een product zouden maken wat lekker goedkoop was, maar geen vis opleerde, dan waren we zo klaar lijkt me...

Oh, en er zijn talloze draaiservices in Nederland die claimen allemaal het ei van columbus uitgevonden te hebben. Maar waarom komen ze dan bij ons om (een deel) van hun ingredienten in te kopen? Omdat het allemaal bagger is? Of dat we inmiddels dermate scherp kunnen inkopen dat ze daar zelf niet voor aan de slag kunnen?

Wat iemand een goede boilie vindt is heel persoonlijk en dat is maar goed ook ,anders hadden al die bedrijven in de hengelsport geen bestaansrecht. Wat jij omschrijft als een verse freezerbait Rik vindt iemand anders misschien wel klinkklare onzin. Het is echter gelukking jouw mening en daar blijft het dan ook bij. Wij zijn van mening dat we hier een goed product maken waarbij waar voor je geld en een eerlijke goedvangend product de uitgangspunten zijn. Om het dan ononderbouwd als rommel te bestempelen, zonder echt te weten waar je over praat en niet te weten wat we hier daadwerkelijk aan het doen zijn, vind ik persoonlijk niet kunnen. Maar goed is ook weer jullie mening en die respecteer ik. Maar een mening als waarheid verkondigen...

Maar ik wens jullie komend seizoen alle beren toe, als dat ijs nog ooit eens weg gaat :wink:
mvg

Bart van den Hurk
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-02-2010 18:29

wat iedereen er ook over zegt, ik zal het blijven gebruiken en ik denk vele met mij.

ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn order volgende week weer binnenkomt, en dan vooral die sticks!!

ik denk ook dat welk aas het beste is, dat ligt aan je manier van vissen/voeren.
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

18-02-2010 18:44

Mijn mening is dat , gebaseerd op vangsten (2008 en 2009) van mijzelf en vismaten en dan in iets mindere zin ook maten van mijn vismaten, bollen (freezers en readymade) van proline gewoon zeer goed zijn. Ik heb het dan wel over de lijn van eddy sterckx.

In 2008 ben ik met een vismaat naar belgie gereden omdat hij 100 kilo red devil had besteld. Ik heb toen 10 kilo red devil squid meegenomen. 2x 3kilo gevoerd en daarna gevist, resultaat: 8 runs in 1 nacht.(1 zwaluw maakt natuurlijk geen zomer maartoch....ik was verkocht) Die vismaat heeft ook mooie rsultaten geboekt dat jaar tov andere vissers

Dit jaar heb ik zelf samen met mijn vismaat 100 kilo monster devil gehaald en hier ook vreselijk goed op gevangen op 'mijn thuiswater' in tegenstelling tot andere jaren waar ik gebruik maakte van de meest uiteenlopende merken/boilies!

Maarja misschien dat andere vissers er mindere ervaringen mee hebben.

later
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-02-2010 18:45

beste bart,, volgens mij heb je mijn laatste posting over geslagen of niet goed gelezen ik dacht toch niet dat ik proline heb lopen afkatten toch???
en tuurlijk moet er geld verdiend worden :D
zou nog eens goed mijn laatste posting lezen Bart :D :o by the way mijn eerdere posting over nasprayen van bollen met of sweetner of/en/of conservering dat is toch geen belediging??kijk er komt ook nooit is iemand van proline op het board om is wat eerlijks te vertellen of dat iets zo is of dat iets idd klopt ,,is toch geen schande om readymades te krijgen moet je ten alle tijden met preserver werken toch bart?? :D en na sprayen met zoetstof doen toch alle of de meeste firma,s of niet bart?? :D :D
maar ik begrijp heus wel dat jij hier proline verdedigd is niet meer als normaal,maar kan me ook goed voorstellen dat jullie qua aas gewoon allemaal zwijgplicht hebben!! :D want zoals ik al zei er wordt nooit en niks verteld over de befaamde bolletjes :D uiteraard om de conculegga,s niet wijzer te maken hoe of wat!!!
of was je eigenlijk beetje boos omdat ik in mijn laatste posting die 2ingridienten opnoemde BIGGENMEEL&/of WOUWBLOEM ik gok maar wat hoor ik ben echt geen aasgoeroe :D het ging ermeer om dat ze zo verend zijn en taai :D no hard feelings bart ook niet tegen proline!! vandaar ik zeg lees het nog eens door
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

18-02-2010 19:10

No hard feelings Henry,

Beide aangehaalde producten gebruiken wij niet, ondanks dat de vader van Koos een varkensboer is :lol: Alhoewel Biggenmeel een heel mooi product is! De boilies worden inderdaad nagesoakt met vloeistoffen tijdens het inpakken. Het is een combinatie van dezelfde flavour die ook in de boilie wordt gedraaid en wat olie om ze wat te laten glanzen. Hierdoor krijg je een (in onze ogen tenminste) wat mooier product. Daarbij zorgt dit direct voor het eerste geur/smaakspoor in het water, wat de karper er dan vervolgens mee doet moet hij natuurlijk zelf weten. Maar wij hebben het gevoel dat het werkt.

Zoetstof draaien we er gewoon in, daar blijft hij het langst zijn werking doen namelijk. Bij degene die wij gebruiken kan dat, er zijn er echter ook die zeer snel in water oplossen en beter bij het inpakken over de balletjes kunnen zoals je al aangeeft. Maar aangezien wij de smaak van het aas als een van de belangrijkste faccetten zien, kiezen we bewust voor de eerste optie. Conserveringsmiddel zit enkel in de Readymades en wordt in de boilie gedraaid...

Eerlijk genoeg? Of je me nu geloofd is natuurlijk een tweede 8)
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-02-2010 19:31

Bart,

Hij zal wel moeten daar hij al meerdere keren aangegeven heeft er geen kaas van gegeten te hebben. :lol: :lol:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

18-02-2010 19:39

Snap de commotie allemaal niet, Proline heeft zich wel bewezen en bestaat al 10 jaar? Als je shitbollen maakt houd je het niet 10 jaar uit. Heb er nog nooit meegevist maar ze zullen toch wel iets goed doen neem ik aan. Zegt meer over de visser dan over Proline.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2010 19:55

bart,ik wil proline hier niet mee de grond in boren,maar zoals je weet heeft iedere karpervisser zijn persoonlijke mening over bepaalde zaken.ik vind de structuur van de bollen gewoon niet in mijn straatje passen,en deze structuur vind ik terug in iedere bol van proline die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad van julie.dus lijkt het mij om een zelfde basis mix te gaan.no hard feelings,ieder zijn ding.maar niet mijn ding. succes gewenst in 2010 en dat zal vast wel lukken. gegroet Rik.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

18-02-2010 21:42

Rik,

Aangezien de structuur en hardheid van de bol in grote mate wordt bepaald door de binder, het ei(of de vervanger ervan), is het logisch dat de structuur bij alle boilies redelijk gelijk is. Jouw bal is kruimelig en terug tot deeg te kneden omdat ze (toch?) gedraaid zijn met eieren. Wat je dan tot deeg kneed is onvoldoende gekookt ei / boiliedeeg. Heeft mijn inziens dus weinig met vers te maken. Draai diezelfde mix maar eens met puur eipoeder (wordt hij al anders), daarna met puur ei-albumine en wat olie (en hoe is hij nu?). Ook eiproducten, maar zie maar eens wat het met je structuur doet. Alle 3 de boilies zijn net zo vers, toch?

Kijk, dat het niet "your cup of tea" is, logisch gezien je argumentatie, begrijp ik zeker. Maar waar baseer je je op als je ineens over schimmel, maden en spinnetjes begint te praten? Dit is mijn inziens niks anders dan juist proberen een merk in diskrediet te brengen, een andere reden kan ik me namelijk niet voorstellen...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-02-2010 21:59

We moeten het dan maar weer voor de zoveelste keer beschouwen als een storm in een glas water. Veel geleuter maar weinig wol om je lekker in te pakken.

Zo en nu een lekkere ...........

Peter
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

18-02-2010 22:10

Ach,

zolang dit forum blijft bestaan, zal men zo blijven lullen. Gelijk hebben ze. IEdereen heeft recht om zijn mening te uiten.

Maar biggenmeel... Nooit gebruikt bij jullie Bart... Of nu niet meer...

Of de boilies goed zijn of niet... Zoals eerder al gezegd...

Jan Willem Hilverts schreef:Elke aas (boilie) is zo goed als de visser die er achter zit


Echter moet ik wel toegeven dat je steeds meer men hoort "klagen"...

En over het succes van proline... De prijs was altijd erg gunstig en een goeie marketing doet ook wonderen.. Maar inmiddels zijn de bekende bollen wel overal doodgevoerd en weinig op te vangen. En dat is wat iedereen elkaar NApraat.. Ik vis er zelf niet mee, zal het ook never nooit doen na die ene seizoen het geprobeerd te hebben omdat ik er vrij goedkoop an kon komen. Geen visje op kunnen vangen!! Kan aan het water liggen, kan aan mij liggen..

Maar mensen... Worden jullie je eigen gezeik nooit is zat en mekaar maar de grond intrappen?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-02-2010 22:49

bart,zowel ei,ei-albumine-eipoeder heb ik gebruikt.en ik zal je zeggen dat ik bij elledrie ik de bal terug kan kneden.als ik het heb over maden,schimmel,en spinnenweb (maden zal mischien motten wezen),dan heb ik het over schimmel die boven op een dip stond,motten/maden 2 keer meegemaakt in de hot and spicy/robin red meel van 500 gram.en 1 keer meegemaakt in de knoflook dacht ik.(kan ook een ander meel zijn),overigens wil ik proline niet de grond in boren ik geef mijn mening erover.en mijn mening is dat ik de structuur van de boilies niet in mijn straatje vind passen.de boilies veels te hard vind.en over de rest kan ik niks zeggen.er worden vissen op gevangen natuurlijk,dat doe je met elke bol.maar proline geeft mij niet het gevoel van dat ik die boilie hebben wil.en dat heeft puur te maken met de structuur ervan.en de reden dat dan ook elke boilie die ik in handen gehad heb ik steeds diezelfe structuur tegen kom.andere jongens die ik ken die vinden het wel gode boilies en kopen het altijd.en ja hun vangen hun visje erop.maar ik vis graag met iets wat ik vertrouw,en ik vind een boilie met een zachtere structuur,wat groffer met flink wat vogel/hennepzaad meer in mijn straatje passen.
dus bart ik wens je veel succes verder maar voor mij geen
no line. maar home made.

toe te voegen : bij een home made weet ik de waardes van de bol,de kwaliteit,het jaargetijde waarvoor die gemaakt is.en dat geeft mij een 100 procent vertrouwen in een aas.
K. van den Herik

19-02-2010 07:11

K. van den Herik schreef:
Aas is slechts zo goed als zijn gebruiker.


Jan Willem Hilverts schreef:
Elke aas (boilie) is zo goed als de visser die er achter zit

Geen visje op kunnen vangen!!

En dat is wat iedereen elkaar NApraat


Rest my case.

Goed gesproken Bart...
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-02-2010 08:17

Maar ik kan ook niet vissen klaas ;)

Daarnaast loopt Proline nog steeds niet op dat water. Dus het kan ook aan het water liggen ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

19-02-2010 08:50

En goed gesproken Klaas.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Sjoerd Majoor
Berichten: 183
Lid geworden op: 17-04-2006 16:46
Locatie: Hilversum

19-02-2010 10:09

Kan me niet voorstellen dat zo'n groot merk rommel verkoopt
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-02-2010 11:15

Sjoerd Majoor schreef:Kan me niet voorstellen dat zo'n groot merk rommel verkoopt


Lijkt mij ook niet. Maar rommel bestaat toch niet?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Sjoerd Majoor
Berichten: 183
Lid geworden op: 17-04-2006 16:46
Locatie: Hilversum

19-02-2010 11:26

Gewoon je boilies via Jan Willem kopen :wink:
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-02-2010 12:07

Sjoerd,

van mij mag je. Ik verkoop alleen geen boilies, ik maak geen boilies meer en ik vis niet meer!!

Lezen.... :roll:

Maar wat is de definitie van rommel? Wanneer is iets rommel?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

19-02-2010 13:11

Jan Willem Hilverts schreef:Ik vis er zelf niet mee, zal het ook never nooit doen na die ene seizoen het geprobeerd te hebben omdat ik er vrij goedkoop an kon komen. Geen visje op kunnen vangen!! Kan aan het water liggen, kan aan mij liggen..



Heb je zelf al antwoord op gegeven
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

19-02-2010 13:35

Lexus,

Of ik begrijp jou nu niet, of jij mij niet..

Is het water nu rommel omdat het er niet aanslaat.. Of is de boilie dan rommel omdat het er niet aanslaat?

Of ik ben gewoon de rommel, dat kan ook :lol:
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rick D Vocht
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-03-2010 14:48
Locatie: veldhoven

28-03-2010 22:11

wat is de triple s eigenlijk voor een boilie? Gr.
Living For The Moment...
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-03-2010 22:54

Hoi Rick, dit is de beschrijving uit de catalogus die te downloaden is via de website:

Dat de Squid flavour een echte meerwaarde heeft voor je boilie hoef je de karper echt niet uit te leggen. Deze vismeelboilie bevat naast deze geweldige flavour verschillende attractors zoals: knoflookpoeder, een hoog percentage Robin Red van Haiths, Kelp, zoetstof en vezels voor een optimale vertering.
Sweet, Spices & Squid, The ultimate combination! Beste resultaten; tussen maart en november.


Ik heb er zelf afgelopen najaar volop mee gevist en als je verder nog vragen hebt mag je me natuurlijk altijd een mailtje of PB sturen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

30-03-2010 10:31

mensen die niets vangen op Proline bollen kunnen gewoon niet vissen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Rick D Vocht
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-03-2010 14:48
Locatie: veldhoven

30-03-2010 11:32

thnx voor de info bart! Ik denk dat ik ze eens ga proberen..ik vis eigenlijk bijna altijd met de big activator, dat blijft echt een topper! Gr. Rick
Living For The Moment...