Freezerbaits (nog een keer)


Plaats reactie
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

09-01-2002 23:52

Hoi allemaal,

Kan iemand mij het verschil eens uitleggen tussen freezerbaits en gewone ready-mades.
Zit dit alleen in de conserveringsmiddelen of gaat het verder dan dit? :???:

MVG Roel
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-01-2002 20:01

Freezerbaits = ingevroren (zonder conserveringsmiddelen)

Readymades = eeeeeeuwig houdbaar (dus veel conserveringsmiddelen)
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

11-01-2002 17:58

freezer baits, zijn ook eewig houdbaar in de vriezer (tenzij hij verrot of naar de klote gaat) maar ik heb gewoon nog gevist met home made boilies uit de vriezer die er al 1.5 jaar inlagen. het kan natuurlijk ook zijn dat mijn boilies zo supergoed zijn! dat alle karpers en dol op zijn!

2 jaar is denk het max. om in te vriezen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chris Kroesen op 11-01-2002 17:59 ]</font>
Gast

11-01-2002 21:15


...2 jaar is denk het max. om in te vriezen!


Ik bewaar boilies nooit langer dan enkele maanden in de vriezer. Vind dat dat kwaliteit erg achteruit gaat, maar de is mijn persoonlijke mening...
Gebruikersavatar
Brent van Ee
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

11-01-2002 22:17

Hoi Joost,

Wat is in jouw ogen enkele maanden?? Ik heb net een hoeveelheid freezerbaits besteld, en ben benieuwd hoelang de kwaliteit okee blijft...

Greetz,
Brent
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-01-2002 16:08

Bij freezerbaits weet je vaak ook niet hoe oud ze zijn, en hoe oud de ingredienten waren!
Nog een reden om ze zelf te maken.

mvg stuf
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

12-01-2002 19:50

Stefan,
denk jij nou echt dat die gene die ze maakt om te verkopen dat die ze bijv. een half jaar op voorraad gaat houden.Wat denk je trouwens dat het kost om een paar 100kg op voorraad te houden een jaar lang? Buiten dat dan is het toch helemaal niet interessant meer om die handel in te duiken, nee er is echt wel een goed verloop in die 5kg freezerbaitszakken. Men hoeft echt niet bang te zijn dat ze niet vers zijn, enne over die vraag hoelang je ze kan bewaren?????
Dat begrijp ik niet, we willen toch vissen. Je gaat die freezers toch niet een half jaar voor je lol in de vriezer gooien, waarom?
Het kan trouwens makkelijk maar mijn voorkeur is, en dat is ook zeker de kracht van dit aas, om een behoorlijk vriezer verloop te hebben. Daarmee wil ik zeggen; reken ongeveer uit hoeveel je per maand verbruikt en dat maal max. 2-3 maanden nou dat koop je dan en als het op is haal je weer nieuw voer, makkelijker kan het toch niet en versheid gegarandeerd!

oh ja denk bijv. aan een hoeveelheid brood dat in een vriezer ligt, als je teveel op voorraad hebt dan gaan de laatste stukken minder lekker en vers smaken dan de eerste broden die je op at!

Gr.Raymond
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-01-2002 19:16

Raymond,

Nee, hij zal ze niet zo lang bewaren, maar er word ook aan winkeliers verkocht en daar blijft het soms ook een tijd liggen.
Weet jij soms hoe vers die ingredienten zijn, en wat voor kwaliteit en wat er allemaal in zit, het zal niet overlopen van de kwaliteitsingredienten.
(ik praat hier wel over de wat goedkopere diepvriesboilies).

Mvg stuf
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

14-01-2002 19:34

Versheid???

Ik denk dat dat een probleem is met alle boilies, voer, ingredienten, enz die je koopt.
Ik heb nog nooit een datum op de verpakking zien staan, niet van wanneer het verpakt is danwel van tot wanneer het betreffende spul houdbaar is.

Wanneer is iets eigenlijk "te oud"?
Het proces van veroudering dus schimmels, rotten enz is in het beginstadium niet te zien. Pas later als het proces al enige tijd aan de gang is ga je de schimmels enz zien.

Het kan dus zo zijn dat je denkt met verse ingredienten te werken terwijl dit helemaal niet het geval is. Het nadeel is alleen dat je het pas merkt aan het water, het vangt nagenoeg niet.

MVG Roel
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

14-01-2002 21:21

Tja ...
kweet het ook niet, sta niet in die fabriek te koekeloeren, wel weet ik dat het vangt en ga er verder ook geen energie in stoppen om er achter te komen hoe en wat? snappie.
Of er nou goedkope of dure ingr. in zitten inter.. mij geen moer vangen dat inter. mij!!! En als er geen conserv. mid. inzit kan het volgens mij niet veel kwaad allemaal.

gr RAY
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

16-01-2002 11:50

Stefan,

Jouw vraag over versheid van het product kan ik niet voor iedereen beantwoorden, maar wel het merk waar ik zelf mee vis. De ingredienten worden in de fabrieken gehaald waar ze ook geproduceerd worden. Dit betekend dat er geen tussenhandel plaatsvindt zoals bij Homemades (fabriek, bijv. Wielco, Winkelier, Thuis). Verder door de grote omloopsnelheid van het product worden de ingredienten regelmatig vernieuwt, simpelweg omdat ze op zijn. De gebruikte ingredienten zijn dus hooguit enkele weken oud en de producten die jij bij een winkelier of Boerenbond koopt zullen al de enkele maanden zijn gepasseerd. Verder worden de vriezers op afroep gedraaid, ze worden dus geheel niet opgeslagen, dit betekend dus hartstikke vers! Dan gaan ze naar de winkelier die ze voor een klant heeft besteld (directe levering, Vers) of die ze hooguit een kleine maand op voorraad heeft. Hoge voorraden worden namelijk door het merk afgeraden, aangezien dit inderdaad de versheid niet ten goede doet. De producten die je koopt zijn dus hartstikke vers, vaak nog verser dan een Home made. Al zeg ik dat die een of twee weken niets uit zal maken. Een boilie in de diepvries is namelijk na mijn mening na twee jaar altijd nog vangkrachtiger dan een readymade met conserveermiddel. Maar over het algemeen zitten de boilies bij mij niet langer dan een half jaar in de vriezer.

mvg

Bart van den Hurk
robin medenblik
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-03-2010 21:46

16-03-2010 22:00

Ik zou graag even willen reageren over de "oud-heid" van boilies.
Naar mijn inziens kun je boilies heel lang gebruiken. Om een voorbeeld te noemen.
Begin vorig jaar pakte ik mijn boilies van het jaar ervoor erbij.
Iedere sessie ving ik gewoon top op deze boilie. Ik heb de boilie verder niet in de vriezer bewaard of speciale bak. gewoon in de zak met een wasknijper er op.
Natuurlijk zal de kwalitijd wat betreft de geur en smaak wat afnemen maar misschien is dit juist voor sommige wateren en/ of karpers weer een pre.
Het is naar mijn inziens persoons gebonden. En mocht ik echt mijn twijfels hebben dan hak ik ze fijn om ze vervolgens te mengen met ander voer om voor te voeren. vele opties met "oude"boilies.

Groetjes Robin.
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

16-03-2010 22:48

Bart van den Hurk schreef:Stefan,

Jouw vraag over versheid van het product kan ik niet voor iedereen beantwoorden, maar wel het merk waar ik zelf mee vis. De ingredienten worden in de fabrieken gehaald waar ze ook geproduceerd worden. Dit betekend dat er geen tussenhandel plaatsvindt zoals bij Homemades (fabriek, bijv. Wielco, Winkelier, Thuis). Verder door de grote omloopsnelheid van het product worden de ingredienten regelmatig vernieuwt, simpelweg omdat ze op zijn. De gebruikte ingredienten zijn dus hooguit enkele weken oud en de producten die jij bij een winkelier of Boerenbond koopt zullen al de enkele maanden zijn gepasseerd. Verder worden de vriezers op afroep gedraaid, ze worden dus geheel niet opgeslagen, dit betekend dus hartstikke vers! Dan gaan ze naar de winkelier die ze voor een klant heeft besteld (directe levering, Vers) of die ze hooguit een kleine maand op voorraad heeft. Hoge voorraden worden namelijk door het merk afgeraden, aangezien dit inderdaad de versheid niet ten goede doet. De producten die je koopt zijn dus hartstikke vers, vaak nog verser dan een Home made. Al zeg ik dat die een of twee weken niets uit zal maken. Een boilie in de diepvries is namelijk na mijn mening na twee jaar altijd nog vangkrachtiger dan een readymade met conserveermiddel. Maar over het algemeen zitten de boilies bij mij niet langer dan een half jaar in de vriezer.

mvg

Bart van den Hurk


ik ken hengelsportzaken waar dat merk toch zeker meer dan een jaar in de vriezer liggen dus dat is geen maand

gr theo
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-03-2010 23:51

ik haal om de 2 maanden 15 kilo freezer baits.
Om het versheid toch enigs zins te behouden voor mij geen uitgedroogde knikkers. :lol:
Groeten
Plaats reactie