De grote aasuitdaging


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-11-2004 02:20

Kan ik je op dit forum helaas geen uitspraken over doen.

andere keer misschien.

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-11-2004 10:44

mitsz van der kamp schreef:Kan ik je op dit forum helaas geen uitspraken over doen.

andere keer misschien.

MVG Mitsz

Goedemorgen Mitz,
tja...dat is jammer :-? , wellicht kun je mij per pb-tje wat info verschaffen omtrent jou waterlandboillies? :)
blijft over:
mijn reply van 2.19 uur..daar mag je toch wel op reageren? :roll:

gr
Hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-11-2004 11:05

Hans, mijn 'meer dan 20 jaar' sloeg op boilies...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-11-2004 18:30

Hans,
(Bruikbare en normaal in de handel verkrijgbare recepten willen we zien!!) :o :o :lol:

Lijkt me sterk dat uit de in dit topic behandelde grondstoffen en ingredieënten niet een tiental mixen valt samen te stellen..
Nu is het zo, wat de één een prima mix vindt kan door de ander als waardeloos beoordeeld worden, dus daar waag ik me maar niet aan.

wat wil die Mitz nou eigenlijk :cry: ??
Ik maak me sterk dat hij de zelfredzaamheid m.b.t. de thuisboiliebakkers wat wil stimuleren en ondertussen de goede bevindingen en ervaringen eruit te filteren en deze weer thuis toe te passen, nix mis mee, toch?
Vuile werk?, Nee wel slim bezig die Mitsz :o :o 8)
Wat een hobby hé, die balletjes..

Voor Aart hoeft het dus niet, die heeft genoeg aan; waar en wanneer..
terwijl Marco de Tijgernoot promoot. :wink:
't blijft 'voer voor karpervissers', sowieso voor de belangstellenden. :P
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-11-2004 18:40

Henk,
de tijgernoten die ik bedoel zijn wel degene van Duyvis ! ( voor de inwendige mens !, liefst paprika ).

Ik vind het juist een goed idee van Mitsz om alle boarders eens hun licht te laten schijnen over de boilie materie. Als de beste ideeën en ingrediënten nu eens verwerkt gaan worden in WB boilies, kan ik er dan eens een paar kilo van bestellen ?

Iedereen heeft zijn "eigen" geheime recepten en unieke toevoegingen, als hieruit de beste ( voor de vangst en de vis ) worden gefilterd, komen we toch allemaal een stukje verder ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-11-2004 19:24

//Iedereen heeft zijn "eigen" geheime recepten en unieke toevoegingen, als hieruit de beste ( voor de vangst en de vis ) worden gefilterd, komen we toch allemaal een stukje verder ?//.

Natuurlijk Marco, alleen dat "geheime" moet er nog af :wink:

Maar dan nog kan niet iedereen met dezelfde recepten overweg, bij de één plakt het te erg, bij de ander is het te brokkelig terwijl bij de volgende het deeg niet uit de worstenspuit wil komen..

Van receptuur kan ik nog wel een "eenheidsworst" maken, van de mensen die er mee moeten werken niet..
Als bakker kan ik eigenlijk elk deegje goed verwerken, maar voor een postbode, machine bankwerker, automonteur, krotenkoker enz enz wordt het al gauw een bende en kliederboel.
Enkele tientallen boarders hebben 1 of meerder recepten van mij via PBeetje gekregen, de helft ervan kan er mee werken na enkele of meerder mailwisselingen..

Daarbij komt ook nog eens, wanneer iedereen met standaard recepten zou werken, dan ben ik alweer bezig met "filteren" en iets "afwijkends" te brouwen.

Duyvis tijgernootjes, zeg je...hmmmmmmmm
Nix voor Aart dus :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-11-2004 19:43

Henk ;

Aart Lokhorst schreef:Ik heb ook niks aan pinda's Mitsz, maar ik vind ze wel lekker.:)


Zo zie je maar weer, niet alleen karpers eten soms van alles en nog wat...

Groeten van een krotenkoker :wink:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-11-2004 20:18

Marco

" Groeten van een krotenkoker "

Wel eens geprobeerd kroten ? Dressur doorbrekend en dus vangend.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-11-2004 20:29

Neuh Michel,

kroten nog nooit geprobeerd, ze komen me al de neus uit als ik ze de hele week staat te koken ! 8)

Ik hou het toch maar bij boilies, en af en toe wat anders ernaast. Kroten, spruiten, bieten, wie heeft er ervaring mee ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-11-2004 00:06

Ooit 1tje gevangen op zilveruitjes.
Later nooit geen beet meer op gehad, zal ze eens effe meekoken in het krotennat. 8)
Dan krijgen ze zo'n mooi roze kleurtje, welke kleur nogal hot schijnt te zijn tegenwoordig.. :o :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2004 00:16

Henk, nog aan te vullen met o.a. stukje rode wortel, witte en bruine bonen, doperwtjes, sperciebonen. Dit destijds i.p.v. aardappel, roggebrood (al of niet met honing erdoor) en wat later forellenvoer.
jan van kranenburg

28-11-2004 01:47

Dit topic is ooit gestart als een m.i. zeer serieuze gedachten-uitwisseling omtrent aassoorten. Liefst 13 paginas lang.

Allerlei mixen kwamen voorbij; voor mij al lang niet meer tevolgen, geef ik toe.
Al had 't wel mijn interesse.

Wordt nu een beetje priet en gein- praat. Doet geen eer aan dit topic, noch aan de serieuze deelnemers.

Einde topic nadert snel op deze manier.

mvg
Jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-11-2004 07:29

Waarom ?

De grote aasuitdaging zal zeker te boek gaan als één van de Topics waar men met heel veel plezier aan "gewerkt" heeft en nut van heeft gehad. Grote complimenten naar Mitsz toe en ieder ander die zijn bijdrage heeft geleverd.

De Topic heeft inmiddels een maand of twee bijna stil gelegen, er is zelfs een andere Topic gestart om een winnaar aan te wijzen.....

Nu wordt hij dus weer een beetje aangeslingerd met alternatieven van de boilie, behoorlijk ON Topic dus ?

Om nu te posten dat het nu priet en geinpraat word vind ik een beetje goedkoop........
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-11-2004 14:20

Nee Jan,
een beetje priet en gein- praat schaadt dit topic niet, de zeer serieuze gedachten-uitwisseling omtrent aassoorten kunnen wel wat hebben.

Allerlei tegenhangers van de boilie paseren nu, maar geen die de boilieresultaten door de seizoenen heen kan evenaren.
Dat de meer dan 20 jaar van Aart op boilies slaan, zegt al veel over welk aasgebruik hij hanteerde..

Eerst was de boilie het 'alternatief', tegenwoordig is juist de 'rest' het alternatief.
Uitgezonderd de bal roggebrood met stroop of honing, dit blijft een "natuurlijk" koolhydraatbommetje, die vooral bij warmere dagen prima werkt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-11-2004 15:20

Goedemiddag mannen,

ben ff wezen vissen en er is een hoop gezegd. Ten eerste maar even ingaan op een deel van Hans z'n posting. Het was natuurlijk te verwachten, dat ik de wind een keer flink tegen zou krijgen.

Uiteraard gebruik ik de inbreng van anderen ook in mijn receptuur. Indien dat niet zou kunnen had alleen Fred Wilton met boilies mogen vissen in de geschiedenis van het karpervissen.

Wel wil ik daarbij vermelden, dat ik de afgelopen jaren heeel erg veel ingredienten heb getest, onderzocht op rolbaarheid vangkracht en -duur. Dan nog de verkrijgbaarheid en voedingswaarde, PH etc etc Dit heb ik helemaal alleen gedaan. Hierdoor heb ik dan ook een leuke database aan mogelijkheden opgebouwd als het gaat om boilieingredienten.

Neem dus gerust van mij aan Hans, dat ik op het gebied van boilies produceren mijn eigen boontjes wel kan doppen.

Wat leuke recepten zullen nog wel volgen, maar dat is in mijn positie natuurlijk ook wat lastig. Ik kan geen recepten prijsgeven, die ik ook aanbied. tenminste, dat vind ik zelf niet zo slim. Deze recepten zijn dan ook het gevolg van jaren kloten in de boilieschuur en heb ook de nodige mislukkingen meegemaakt. Te veel inzet om maar even weg te geven. Dan zou ik het vuile werk voor jou opknappen Hans......... :D

Dan de recepten... Het ging in dit topic om afwijkende recepturen. Uiteraard komen er dan ook (of juist!) ingredienten voorbij, die je niet veel tegenkomt in de winkels. Probeer de volgende eens:

10% kikkererwtenmeel
10% gele erwtenmeel (toko)
10% linzenmeel bruin (molenaar)
20% getoast sojameel
20% griesmeel grof
10% vitamealo
5% caseine
5% lactalbumine
5% ei albumine
5% specerijen.
Deze mix heeft geen eieren nodig. Pureer sardines/makreel uit blik met olie en al en maak hier de mix mee aan. Rollen en koken zoals gewoon.


Marco,

dank je voor de complimenten. Ook ik heb niet de indruk, dat we al klaar hoeven zijn met dit topic. Blijkt dit echter wel het geval, maakt het natuurlijk ook niet uit. Het duurt zo lang als het duren moet.

met vriendelijke groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-11-2004 22:36

Hallo mitz
Ik wilde enkel het vuur een beetje aanwakkeren van deze topic, en ik meen dat mijn posting toch wel een beetje een hilarische ondertoon had mede door de vele emoticons die ik er expres in hebt verwerkt.Lijkt me gezien je reactie dat ik je op de kast hebt gejaagd :oops: en als dit zo is dan bied ik je mijn excuses aan.
Ik kan je volkomen begrijpen dat je niet alles openbaar maakt waar je al jaren aan hebt gewerkt. Jouw kennis omtrent aasingredienten staat boven paal en daar heb ik veel bewondering voor (net als voor enkele anderen op dit board omtrent deze materie).
Wat dat betreft is mijn posting gedaan op 31/08/2004 duidelijk genoeg :roll:
Hoopte vanzelfsprekend wel op een leuk receptje ...en voila zie hier...TOP en bedankt. :roll:
p.s wat betreft mijn vraag omtrent de waterlandboillies was zeker wel serieus bedoeld daar ik besef dat jij terdege een topper bent!!....en dat moet toch terug te vinden zijn in jouw fabrikaatboillies...dus vandaar mijn grote interesse en hopenlijk kun je mij de gevraagde info per pb verschaffen?
Gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-11-2004 22:58

Hans,

PB :D
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-11-2004 22:19

Mitsz,

Waarom nog 10% vitamealo bij dit Sardine's/Makreel recept? :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-11-2004 00:21

mitsz van der kamp schreef:Hans,

PB :D

Pb retour ondertussen :wink:
Hans
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-11-2004 08:52

Henk,

omdat het goed ving om te beginnen. Al lang, gebruik ik bij gebruik van melkprobucten niet meer de N.E.B., zoals je die bij Everts programma gewend bent. Het spul is niet goed verteerbaar voor karpers. Ze vinden het wel HEEL erg lekker om van te smikkelen.

probeer het maar eens.

Mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-11-2004 18:38

Mitsz,

En op langere termijn dan?
Dan denk ik in jaren, niet in maanden, wat zijn jou ervaringen dan?

Juist nu met de winter op de drempel lijkt het me maar nix vanwege juist de mindere verteerbaarheid.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-11-2004 18:39

Da's niet eerlijk Henk.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-11-2004 18:53

Hoezo niet eerlijk Mitsz?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-11-2004 18:59

Zulke lange sessies doe ik nooit Henk.

Hoe lang is lange termijn, zonder dat je vervalt in het ridicule?

Hoe lang moet je voerstek werken Henk?

Hoe verteerbaar is koolhydraat voor karper?

Hoe veel vissen kunnen eten van 1 kilo aas?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-11-2004 19:05

Eeuuh Mitsz,
Wat bedoel je met ridicule??
Is het zoiets als; Vitamealo gebruiken in de winter?? :lol:

Langere termijn is voor mij 14 jaar met 1 basismix tot nu toe!
Wel wat aanpassingen met de seizoenen, maar die ken je al..
Groet'n Henk..

still growing Old.