Goede Boiliemix?


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2011 20:49

Jawel Kees,
maar het 1 gaat niet zonder 't ander en je hebt echt wel gelijk met jou vocht opmerking.
Helemaal wanneer er citrus of kiwi in gaat.

Voor het leeuwendeel :wink:
Sensoriële methode : de bakker gaat een stukje deeg nemen en zal het gaan uitrekken om te zien of het glutennetwerk goed ontwikkeld is. Dit stukje deeg moet zich min of meer als kauwgom gedragen, goed uitrekbaar zijn, zonder af te breken. Een andere sensoriële methode is het nauwkeurig beoordelen van de kleur van het deeg. Tijdens het kneden gaat de kleur van het deeg veranderen : van crème kleurig naar wit.
Groet'n Henk..

still growing Old.
max scholtz
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-10-2011 19:18

24-11-2011 21:49

Bedankt allemaal!, Al snapte ik die deeg uitleg met gluten en alles niet maarja, Ik denk dat ik iets anders ga maken, Zou het kunnen op zoute pinda's te vermalen tot een soort poeder/meel en daar 1/3deel van en 1/3deel griesmeel , 1/3 bloem? En dan suiker of iets anders?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-11-2011 21:53

Ahh Max,
vermalen zoute pinda's?
Weet je zeker dat je niet pindakaas met een theelepeltje zout bedoeld?
Potje Calvè scheelt in ieder geval een boel werk, herrie, tijd, geld, rommel en nog meer.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-11-2011 08:00

@Arno, ik heb ook gekeken, niet dat ik begin te dementeren maar voor de zekerheid.
Als ik jou was zou ik nog eens kijken misschien dat er iets aan jou beeldscherm mankeert.
1 jaar op dit forum leek mij kort namelijk.

En ja ik vatte het bericht inderdaad verkeert op, komt niet weer voor bij hem.
Kan ook zijn dat hij het leuk verdraait maar hij krijgt bij mij het voordeel van de twijfel.

Douwe, jong van hart. 8)
Vissen is een hobby, geen religie!