Verkiezingen 2010. Wat gaan we stemmen?

Plaats reactie

Wat gaan we stemmen

Peiling eindigde op 17-06-2010 19:44

VVD
16
19%
PVDA
8
9%
PVV
44
51%
CDA
2
2%
SP
7
8%
Groen links
1
1%
D66
1
1%
Partij voor de dieren
3
3%
Anders
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 86
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

10-06-2010 20:50

Ok, niet echt een antwoord op mijn vraag maar ik begrijp je besluit om niet verder te discussiëren. Ik wil mezelf ook nog wel eens verliezen in zo'n discussie ;-)

Jij ook een fijn weekend :)
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

10-06-2010 21:02

Douwe Bijlsma schreef:Net een grote overwinning behaald en nu al de kiezers belazeren.

BREEKPUNT KOM NIET AAN DE AOW LEEFTIJD.
Die PVV belofte heeft precies een paar uur geduurd.

Lekker betrouwbaar, niet dat het verwonderd maar wanneer gaan de oogkleppen af.

Willen regeren met het CDA LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL.


Ach Douwe, er zullen de komende dagen wel meer "breekpunten" sneuvelen bij de verschillende partijen, dus niet alleen bij de pvv.
Wat dat betreft zijn de coalitieonderhandelingen niets anders dan ouderwets handjeklap als op een ordinaire veemarkt.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-06-2010 21:11

Was een wijs voornemen Mourad.

Heren, mijn voorouders controleerbaar sinds 1600 in Nederland en ik werk al tientallen jaren mee aan de opbouw van Nederland. VVD is een goede keuze met mijn salaris, maar PVDA gestemd omdat ik vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben, zoals ik die ook gehad heb. Een heel Nederlands standpunt dat ons één van de momenteel meest welvarende landen gemaakt heeft van Europa. Niet alle negatieve zaken verwijten aan één groep mensen is ook zo een goede naoorlogse Nederlandse eigenschap, die ik nog steeds aanhang.

Er is gekozen. De PVDA is bijna gelijk gebleven en nipt de 2e grootste partij. De VVD is voor het eerst de grootste partij van Nederland en de PVV is sterk opgekomen. Aan deze heren de taak om nu een coalitie te vinden die stand houdt. Dat zal verdomd niet meevallen na al dat polariseren en tegen elkaar ophitsen.

Problemen zijn er om nu opgelost te worden. Lukt dat niet, dan komt de afrekening later. Laat de PVV dat goed in de oren knopen. Het is niet ongewoon dat het aantal zetels flink daalt na een regeerperiode. En terecht.

Hierbij is dit voor mij afgesloten, want elkaar vliegen afvangen draagt verder niet bij aan het oplossen van problemen. Dat zullen we namelijk met elkaar moeten doen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

10-06-2010 23:11

Is hier dan werkelijk niemand die op de piratenpartij gestemd heeft?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

11-06-2010 01:40

der hebben 4 mensen op anders gestemd dus kan best wel de piratenpartij bij zitten denk alleen dat het erg weinig nut heeft om daar op te stemmen.
onder de jongeren kreeg deze partij volgens mij 9 zetels als ik het goed heb onthouden.
K. van den Herik

11-06-2010 07:21

Heb pvv gestemd om een paar redenen:

- bezuinigen is noodzakelijk. Maar dan ook overal op. Ja ook de linkse hobbies.Ook de hulp aan Mozambique. Laat ze daar maar belasting betalen
- Ik ben van mening, dat de islam gebruikt wordt om macht te verkrijgen. Hier moet wat aan gedaan worden.
- Nederland is gewoon vol. Of we moeten er 1 grote stad van willen maken. Ongebreidelde vluchtelingenstroom uit allerlei landen kunnen we ons niet veroorloven.
- Dubbele paspoorten is de grootste onzin ter wereld: 18 jaar? Kiezen A of B
-Strenger en begrijpelijker straffen. 18 jaar is 18 jaar en niet 6 jaar en 3 maanden en na 2 jaar begeleid verlof.
- Vluchtelingen die crimineel worden horen hier niet
- iets doen aan de oververtegenwoordiging van sommige bevolkingsgroepen in de criminele sfeer: pamperen hielp niet
- 3 slag uit
- meer politie
- betere gezonheidszorg
- hoofddoekjes? Zelfde als in Turkeije. Kleine opmerking: Kom regelmatig in Utrecht o.a. bij Reaal. Als ik dan zie hoe de dames zich kleden, incl hoofddoek, dan is dat toch ff anders dan in sommige wijken van onze grote steden. Soms verdraai je je nek :lol:
- 3 slag uit.
- burka? Doe maar gewoon thuis op de bank
-AOW? 65 jaar vanaf nu en per jaar 1 maand langer tot 67,5 doorwerken.
- Werken? Moet lonen.
- Hypotheekrente aftrek? Mag blijven, weet echter een ebtere oplossing, simpeler ook.
- Omtwikkelingshulp? Alleen wat echt nodig en op wijze die helpt
- eu? Afschaffen

Verder wil de pvv een weg inslaan, waarop de eerste schreden zijn gezet door de lpf: Power to the people en de ambtenaren zijn slechts aanwezig om het the people gemakkelijk te maken en niet andersom.

Zal best nog wat vergeten zijn, doe het maar uit mijn hoofd en hele losse pols.

Ben ik racist? Nee. Sluit ik mensen uit? Nee.
Is de pvv dat? Kan, maar wrijven hielp niet.

Graag verwijs ik naar de foto op de voorpagina spits: PVV sluit niemand uit, delen van het volk willen wel pvv stemmers uitsluiten.

Kees, waren het jou voorouders dan die de pilgrims er hier hebben uitgetrapt?

PS
Sorry Mourad, dacht echt dat je Afghaan was.

Iran vind ik dus precies een land waarvan vluchtelingen terecht ook bij ons zijn terecht gekomen. Vaak mensen die voor of namens Nederland werkzaam waren en alleen al daarom vervolgd (dreigde te) worden.
Jef Hegteler
Berichten: 247
Lid geworden op: 30-04-2005 21:50

11-06-2010 07:31

Coalitie met de VVD, PVV & CDA ?
Mvg. Jef
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

11-06-2010 10:34

Beste Kees,

Misschien zou het beter voor je zijn om wat minder te verdienen. Op die manier ga je misschien anders denken als je laatste beetje speling door je strot word geduwd om onzinnige projecten te bekostigen.

Buiten dat vind ik het typisch dat je Mourad een klopje op de schouder geeft vanwege zijn keuze om niet verder te discussiëren. Dit past wel in het beeld wat ik heb van oorspronkelijke Nederlanders die PVDA stemmen..

Het feit dat links nederland een grotere uitsluiter is dan rechts word maar even vergeten. Zelf in de politiek word met een dergelijke minachting over de PVV (en dus over een ruime 1,5 miljoen nederlanders) gesproken dat ik me afvraag waar hun schaamtegevoel is. Zij staan daar verdomme voor de nederlanders en als die hun keuze maken worden ze afgewimpeld!

Nederland heeft met 31 zetels VVD en 24 PVV een rechts stemgeluid laten horen. Het lijkt mij duidelijk dat de meerderheid het zat is uitgeklopt te worden. Als de PVDA een echte partij was geweest hadden ze in hun partijprogramma ook aandacht besteed aan het "uitkeringsmisbruik". Zorgen voor stimulatie van de arbeidsmarkt en zoals Klaas al zei: zorgen dat werk weer loont.

Dat ze dit niet gedaan hebben is omdat er dan een aanzienlijk deel van de stemmen wegvalt. Ik vind het onbegrijpelijk(zeker als je kinderen hebt) dat je de toekomst van een land in de handen van een stel weggooiers legt.

Zou het vorige kabinet en met name de PVDA bekwaam zijn gebleken waren ze al veel eerder begonnen met het aan banden leggen van de uitgavenposten en liefdadigheid. Iedereen die een bedrijf runt snapt toch ook dat als er even wat minder binnenkomt er ook minder uit kan?

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2010 11:20

Respectloze reactie. De pot verwijt inmiddels de ketel dat die zwart ziet. Voor jou ben ik geen beste...
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-06-2010 11:31

Net als Kees zou ik met mijn salaris ook VVD moeten stemmen, ben toch bij gedraaid het aller laatste moment en ook Cohen heeft mijn stem gekregen. Helaas verloren, VVD, PVV en CDA lijkt mij obsoluut niet de oplossing.


Of anders over 1,5 jaar maar weer stemmen :lol:
Jef Hegteler
Berichten: 247
Lid geworden op: 30-04-2005 21:50

11-06-2010 11:37

Ik ben bang dat het daar wel op uit gaat komen.
Als je het nu zo ziet, hoort en leest zit er geen echte stabiele coalitie bij?
Mvg. Jef
Timoo van Laarschot
Berichten: 240
Lid geworden op: 29-09-2009 15:00
Locatie: Doetinchem

11-06-2010 12:43

Laat ze het toch proberen :wink:
Niemand is het toch met elkaar eens..
K. van den Herik

11-06-2010 15:52

PvdA:

na omzeep helpen gezondheidszorg door Simons cs. Het de grond in boren van de WAO kok cs Was ik er wel achter dat de a niet meer voor arbeiders stond, helaas.

Zeperd van bos en vermeend met belastingplan 2001 hielp ook niet.

Ergste vond ik nog kok op de baricade bij FNV en dat ie met 2 minuten alles vergeten was toen ie pluche rook. Tis ook makkelijk links lullen als je rechts kan vullen
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

11-06-2010 16:28

Kees,

Het was niet bedoeling respectloos over te komen dwz naar jou als persoon, voor je stemkeuze kan ik geen respect opbrengen. Aangezien jij dat waarschijnlijk ook niet kan voor de mijne zijn wel snel uitgesproken.

Wat mij stak is het feit dat iemand hier verkondigd een goed salaris te hebben waardoor hij logischerwijs VVD had kunnen stemmen terwijl je de keuze van anderen welke wel lijden onder het wanbeleid van onze politiek afgelopen jaren afkeurt.

Zoals vaker gesteld; geef een aantal willekeurige mensen maar eens een week geen eten en gooi vervolgens een brood in het midden. Kijk hoe snel het fatsoen en de drang om te delen over is.

Kom je in probleemwijken en bij alleenverdieners die elke cent om moeten draaien vanwege de hoge belastingen zal de rechtse keuze meer voor de hand liggen dan in jouw geval. Het is echter ook wel hun geld wat jij "weggeeft" door een stem aan de PVDA te geven.

Waarschijnlijk had ik de bedoelde boodschap niet zo rechtstreeks op jou moeten richten.

Excuses
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2010 17:03

Moet je het niet op de persoon spelen. Ik ben de PVDA niet. Bovendien zou het best eens zo kunnen zijn dat ik heel goed weet wat het is om aan de andere kant van de samenleving te zijn en juist daarop mijn keuze baseer. Zoveel weet jij niet van mij en ik ben ook ergens begonnen voordat ik mijn huidige situatie bereikte.

Wat hier verder opgelepeld wordt is ouwe koek die ooit ingezet is door Wiegel voor de verkiezingen waaruit het kabinet van Agt/Wiegel is voortgekomen. Ook geen schoonheid in de geschiedenis. Grappig is dat het verhaal een eigen leven blijft leiden, terwijl nabeschouwing van kabinetten met VVD evenveel onzinnigheden oplevert. Ik distantieer mij van het deelnemen aan discussies op dat niveau. Enige conclusie is dat het voor regeerders niet mee valt het iedereen altijd naar de zin te maken.

Mijn wantrouwen van de PVV is gebaseerd op het focusseren op een in principe heterogene bevolkingsgroep van rond de 850.000 Nederlanders met afkomst uit verschillende Islamitisch landen wat de grondslag vormt van de beweging. Daar verzet ik mij principieel tegen en er gelden geen verzachtende omstandigheden. Maar er is nu gesproken en we zullen afwachten hoe dit zich verder ontwikkeld. Ik meen enige normalisering waar te nemen in het zicht op regeringsdeelname, maar reken er maar op dat ik het kritisch volg. Dat 10% van de Nederlanders het bij het verkeerde eind kunnen hebben is al eerder bewezen. Dus dat zegt mij allemaal niks. Maar ik vertrouw er wel op dat ze hier dan snel genoeg achter zullen komen en daar de juiste consequenties uit zullen trekken. Overigens lijkt de kiezerwinst van de PVV voor een groot deel niet bij de door jou genoemde doelgroep te liggen.

Allemaal mosterd na de maaltijd. Verkiezingen zijn geweest. Uitslag is bekend. Laten we maar weer normaal doen. Qua politieke voorkeur zijn er gelukkig nog verschillen mogelijk. Laat dat zo blijven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

11-06-2010 21:51

Mooie afsluiter voor dit topic, laten we verder gaan met hetgeen we hier allemaal graag doen, vissen! :wink:
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
K. van den Herik

12-06-2010 08:39

klopt Kees, al die pvda stemmende arbeiders komen al 25 jaar bedrogen uit.

Ze krijgen het zelfs voor elkaar om in de grootst bloeinde economische tijds sinds de gouden eeuw nog meer schuld acter te laten.

Ben benieuwd hoe de niet meer werkende, omdat hun baan is overgenomen door goedkope buitenlandse krachten, pvda stemmers zich voelen. Je zal maar chauffeur zijn, of bouwvakker, zelfs duiken er al polen en roemenen op bij de sociale werkplaats. Die werken ipv de door ons gesubsidieerde, en zo wat nuttigs te doen gevende minder validen. Nee komt niet van internet, zo'n lul reed tegen mij aan.

Inmiddels weet ik dat de sociale werkplaats ongeveer 3 euro per uur in de zak steekt en... dat een regulier grondwerkbedrijf al een aantal opdrachten kwijt is door deze oneerlijke concurentie.

goe poeier
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-06-2010 10:12

Nou dan blijf ik liever liberaal anarchist met sociaal-wetenschappelijke trekjes. Kut. Weer geen partij...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-06-2010 07:57

Aart Lokhorst schreef:Niks bijzonders Douwe, de kiezers belazeren doen ze immers allemaal, behalve wellicht de SGP (is niet mijn partij maar nooit op een leugen kunnen betrappen).


Klopt, maar ik vind dit ook wel een beetje te gortig voor woorden. (Ben overigens nog stteds niet voor of tegen verhoging van de AOW leeftijd).
Zoals zo velen al schrijven en zeggen ik stem op de partij wiens standpunten het meest overeenkomen met de mijne. Als men iets dan als een breekpunt oormerkt, dan wil ik er graag vanuit gaan dat dit ook zo is omdat het geoormerkte item een van de weinige redenen zou kunnen zijn waarom ik op een partij stem ......... als men dit standpunt dan meteen verkwanseld. tsk
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

14-06-2010 07:11

Beste Vlaamse vrienden. Al overgedacht wie zich Wallonie kan veroorloven? Wie het heeft mag het houden. ghighighi. Wel gefeliciteerd trouwens.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-06-2010 07:34

Mannen, er zijn discussies waar je domweg niet uitkomt ....... zodra we het hebben over meningen ipv feiten kunnen we alleen maar proberen respect op te brengen voor elkaars standpunten.

@Matthias:
Iedereen die een bedrijf runt snapt toch ook dat als er even wat minder binnenkomt er ook minder uit kan?

Is niet altijd even waar natuurlijk, je kunt eerst proberen meer binnen te laten komen (is overigens de optie waar we meestal voor kiezen) zo ook de politiek. Ze gaan eerst proberen om meer inkomsten te genereren door de "breedste schouders" zwaardere lasten te laten dragen. Echter is het inkomen van de "ruif" waar NL uit vreet redelijk stabiel en dus zouden ze die stap over moeten slaan.

Ben bang dat we idd binnen de kortste keren nog een keer mogen stemmen ...... maar of we dan de keuzes maken die in mijn ogen goed zouden zijn voor het land en haar bewoners ...... ik betwijfel het.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

14-06-2010 07:57

door de hond of door de kat gebeten. 10 jaar plus 2 keer paars door de hond gebeten, laat nu de kat maar proberen.

Bedrijven geven naast aandelen ook obligaties uit. Zodra dezer obligaties niet meer kujnnen worden terugbetaald is het bedrijf failliet. Nederland wordt straks ook zoals Griekenland. Iedereen is het er overeens dat er ergens bezuinigd moet worden. Hoeveel en waarop verschilt. Lijkt mij als dom burgertje niet meer dan normaal dat je niets weg kan geven wat je niet hebt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-06-2010 08:54

In de politiek kan dat wel Klaas...Onze forse staatsschuld is daar het bewijs van. Dat dit (met forse rentebedragen) terugbetaald moet worden zal duidelijk zijn, maar 'politiek' omvat maar hoogstens 4 jaar en daarna begint het geklooi opnieuw.
K. van den Herik

15-06-2010 07:06

Vandaar Aart. Niets meer dingen wegGEVEN die je niet hebt.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-07-2010 20:20

Gelukkig er komt geen paars +



Gradus....
....................