field tester

Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

20-07-2005 15:23

Peter

Het liefst wat field testwerk voor een strecherfabriekant :lol: :lol:

gr Gerrit
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-07-2005 17:53

40.000 euro wel netto dan he?!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

20-07-2005 18:11

EN DE BOILIES TARRA

GR GERRIT
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-07-2005 18:14

Ja en de auto bruto (inclusief mooie vrouw, die goed kan scheppen) hebben we dat ook gelijk gehad
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-07-2005 18:37

Lexus,
die bijtelling ligt toch aan jezelf moet je hem maar niet prive gebruiken ;-)

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

20-07-2005 21:35

Ik vind dat de reactie van Anton de Rijk scherp omdat gesponserd vissen echt helemaal niks met testen te maken heeft.
Als gesponserde jongen zit je altijd met de topboilie te vissen.
Diezelfde boilie waar de testvissers waarschijnlijk een paar keer mee op hun 'bek' zijn gegaan.
Dus er is een groot verschil.

Zelf ben ik ook testvisser en het is in mijn ogen aan de ene kant een extra troef.
Je vist natuurlijk met een aas wat nog niet eerder ingezet is op je water(als het goed is) en dat kan dus goed uitpakken.
Je kunt dan zeer goede resultaten boeken, maar…als je dan dus op dreef bent kan het zijn dat de ballenboer bepaalt dat je weer een nieuw recept mag gaan testen.
Op die manier kun je dus weer een ander aas gaan aanbieden op je stek die goed liep op het vorige aas.Zo zijn er vele punten waar je over na moet denken voor je gaat testen. Mijn vismaat vist bijv. met een mix die hij al meer dan 10 jaar hanteert en die snapt niet waarom je dan testvisser zou worden als je al een goed aas in handen hebt.

Ik vind het leuk omdat het testen van aas ook een soort van extra dimensie is op je visserij.
Zoals het uitvoeren van tests, het aangeven hoe het ook kan enz. om uit eindelijk op een boilie te komen die perfect is voor de verkoop. Als je dan later hoort dat klanten goed vangen en helemaal gek zijn op het aas wat ze kopen voelt dat ook nog is heel fijn.
Arjen Kempen
Berichten: 24
Lid geworden op: 12-11-2003 01:00
Locatie: assen
Contacteer:

21-07-2005 10:06

Ik wil toch wel een reactie geven op het verhaal van fieldtester. In veel gevallen kan ik me niet aan het idee onttrekken dat fieldtesting en andere bedoeling heeft dan daadwerkelijk testen.
Er zijn bepaalde firma's die vele tientallen, in engeland zelfs vele honderden, fieldtesters hebben. Vanuit mijn oogpunt is dat een financiele basis leggen onder je firma. Je bent immers verzekerd van een vaste finaciele bijdrage via je vaste afnemers. Omzet is waar het om draait, niemand heeft een bedrijf uit pure liefdadigheid. Nee, je hebt een bedrijf om er geld mee te verdienen.
Geef een beetje weg aan een enorme berg testers. Een paar kilo gratis en de rest tegen "inkoopprijs" levert je een mooi basis inkomen op.
Als men er ook nog op vangt, dat is bijna altijd wel iemand, dan ben je als fabrikant spekkoper.
Kijk als je het leuk vind je aas, veel ready mates of standaard vriezers, tegen gededuceerd tarief te verkrijgen is ieders goed recht. Maar houd er rekening mee dat de firma's waar het om gaat er het meest van profiteren.

Foto's van dikke vissen "gevangen" met het speciale aas van fabrikant X is puur kassa. Een goed rapport over de door fieldtesters onderbouwde vangstkracht van produkt X heb ik nog nooit gezien en dat zal ook wel nooit gebeuren.

Tijd bepaalt in veel gevallen de vangst, zelfs een lichtgevende bol zonder voedingswaarde levert een dikke bak op! Lang leve de fluo pop-up. Even voor de sponsor!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

21-07-2005 18:25

Meneer Tom Poes ziet me al aankomen.................. :o