virus van carpboard@karperwereld.nl !!!!!

Plaats reactie
Reinder van Lune

23-02-2006 08:50

Ik krijg elke dag een mail van carpboard@karperwereld.nl . . . met daarin een virus.

Mijn virusscan zegt dit:

The file, Attachments00.HQX, was infected with the Generic Malware.a!zip virus and could not be cleaned. It has been removed from this note.


Sturen jullie deze mij . . . of is er een ander grapjas bezig ?
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

23-02-2006 08:56

Wat is de naam van het "bericht" dan? Het is toch niet van u hebt een reactie op....? Anders dan heb ik nu aardig wat virussen te pakken maar ik denk het niet. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Reinder van Lune

23-02-2006 09:04

naam bericht is gewoon: Re:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-02-2006 09:19

Dit is de derde Topic al...
Kees Ouwehand schreef:Tja, dat is wel grappig.

Ik heb alle maatregelen op mijn PC genomen. Toch zijn er ooit wel eens virusmailtjes verstuurd met mijn e-mail adres. Kunnen onmogelijk van mij zijn geweest. Was ook geen enkel spoor terug te vinden vanaf mijn pc. Maar krijg je wel van totaal onbekende lui mopperende mailtjes. Net of dat wat helpt. Je e-mail adres wordt gewoon gekaapt.

Of carpboard in dit geval de schuldige is betwijfel ik, maar dat zal het beheer beter na kunnen gaan. Een mailtje naar Menno ligt voor de hand. Maar dan moet je een ontkenning als antwoord ook kunnen accepteren.

Groet, Kees
CarpeR Diem
Reinder van Lune

23-02-2006 09:21

sorry . . . . maar in iedergeval is het nu duidelijk !
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

23-02-2006 09:21

In dit topic kun je meer info vinden

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=29473
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-02-2006 09:28

:wink:
CarpeR Diem
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-02-2006 10:59

Wat is phising?


Phising staat voor een vorm van oplichterij waarbij grote hoeveelheden e-mails met vervalste afzender worden verstuurd met als doel het verkrijgen van gevoelige informatie zoals credit card nummers of inlog gegevens.

De vervalste e-mail onderscheidt zich niet van een legitieme e-mail van een gerespecteerd bedrijf zoals een bank, webhostbedrijf of credit card instelling.

De ontvanger wordt ertoe aangezet de e-mail te beantwoorden (antwoord voorzien van gevoelige informatie) maar de e-mail wordt niet verzonden naar de afzender (de betrouwbare partij) maar naar de oplichter.

Hoe voorkom ik phising:


gezond wantrouwen, heeft mijn bank echt mijn bankrekeningnummer nodig, hebben ze die niet zelf?


E-mail controle bijvoorbeeld in Outlook:

Ga naar
bestand >> eigenschappen >> tab details.
Het zogenaamde return path is eenvoudig te vervalsen. Bij de zogenaamde Received From: is dit lastiger.
Reinder van Lune

23-02-2006 11:04

Ik heb het ipadres van de verstuurder, ik ga proberen om zijn internetverstrekker te achterhalen met een iptrace . . . om vervolgens deze persoon zijn internetverstrekker hierover in te lichten.
Wordt een beetje ziek van de hoeveelheid mail die ik krijg.
Plaats reactie