excuses

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-11-2003 12:30

Ja hoor!!!!!!!!
Laten we er vooral maar weer een slot op flikkeren.
Lekker makkelijk en de weg van de minste weerstand.

Een goed bedoelde, maar helaas foutief verwoordde 'excuus-posting' van ene Koen Workels dreigt te ontaarden in een pittige nuttige discussie omtrent begrippen als '(on)zinnig' 'waarden en/of normen' gevoelens etc. etc. en d'r mot weer een slot op!!!!!!

Ik weet dat de discussie over het wel of niet onzinnig zijn van postings al eerder gevoerd is.
Maar zoals al eerder in dit topic is opgemerkt denk ik dat het absoluut geen kwaad kan om dit zo af en toe eens aan de orde te stellen.
Sterker nog, volgens mij zorgen deze discussies er mede voor om dit forum als 'de leukste site' te kunnen blijven bestempelen.
Mits iedereen zich wat flexibel opstelt t.o.v. z'n medegebruiker.

Edwin,

Ik kan me erg goed vinden in je goed bedoelde intenties.
Er moet echter wel wat ruimte blijven om een discussie wat 'op te leuken' d.m.v. spontane reply's en vind dan ook dat je soms wat te zwart wit reageert.
Zelf maak ik me ook weleens schuldig aan bijv. 'one-liners' mede omdat ik vind dat die in sommige gevallen juist een toevoegende waarde kunnen hebben.
Dat dit ook weleens anders kan uitpakken waardoor een discussie in wat 'koffietafelgebral' om kan slaan lijkt me duidelijk.
Als mensen me hier dan op een normale manier op wijzen zal ik dit echt niet als negatief ervaren. Denk ik :smile:

Eddy,

Het lijkt me wat lastig om zoals jij stelt over onzinnige postings heen te lezen zonder te weten of deze postings ook inhoudelijk onzinnig zijn als je ze niet gelezen hebt.

Henk,

Ik denk dat het kortzichtig is om te stellen dat bepaalde topics dan maar genegeerd moeten worden.
Ik ervaar het immers ook als storend als ik een interessante discussie probeer te volgen en het weer lila gekleurde koffertje voor vol verwachting opentrek en er iemand zonodig moet posten dat ie OOK naar de beurs gaat!

Ik ben trouwens niet geweest!

Oh ja, Ik heb OOK de petitie getekend!!!!
Ballos,

John
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

04-11-2003 12:42

Ik gaf aan om hem op slot te gooien alleen omdat de personen waar het eigenlijk om draait hier niet meer reageren. Dit was de enige reden, niet om een goede discussie te vermijden, we komen hier toch enkel terug op dezelfde dingen, en naar MIJN MENING is hier verder alles gezegd. Ik zal dan ook een goede discussie met iemand niet uit de weg gaan.

John,

zo moeilijk is het helemaal niet hoor om onzinnige postings eruit te pikken, het lukt mij aardig, probeer het maar eens. Als je ermee begint kun je al aardig inschatten of het enige toegevoegde waarde heeft of niet.

Met vriendelijke groet

_________________
Dr gaat niets boven groningen!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy Norder op 2003-11-04 12:43 ]</font>
jan van kranenburg

04-11-2003 12:46

Een slotje op een topic in KOFFIEPRAAT, dat pas 2 dagen loopt?
Terwijl toch blijkt dat het "afscheid" van Koen toch wat in beweging heeft gezet.
Wat is er eigenlijk aan de hand?
Twee boarders hebben prive chat waarin de een (Kiron) de ander(Koen) verwijt te veel te posten en daarbij ook de bijdrages van Koen te weinig inhoud vindt hebben.
Koen trekt dit zich kennelijk zo aan dat die "vaarwel" zegt tegen dit board.
Kan niet geloven dat dat de bedoeling is geweest van Kiron.

Vind wel dat Kiron door zijn verhaal op dit board te zetten twee dingen heeft bereikt.
Hij beschadigt Koen, en zet tevens een trend neer v.w.b. het meer inhoudelijk posten.

In dat laatste kan ik me wel vinden, al meen ik dat aan de rubriek koffiepraat, een andere waarde moet worden gehangen.
Hierin moet je kunnen zwetsen en ouwehoeren.
Als hieraan dan ook nog een delete functie wordt gekoppeld, is iedereen tevreden. Ook Edwin.

Al met al, dit is toch geen vrolijke zaak.

Gezien het enthousiasme waarmee Koen zich op dit board manifesteerde, moet er nu toch bij hem een groot stuk plezier teloor zijn gegaan.
En hoeveel respect ik ook heb voor Kiron en zijn postings; gelijk hebben is 1 ding; dit vermeend gelijk ventileren in het openbaar is heel iets anders.
Daarmee moet je omzichtig omgaan. Maar ja, Kiron stelt heel duidelijk dat die bij het geven van zijn mening, geen rekening wenst te houden met de gevoelens van anderen.

Klinkt heel flink, maar ik vind dit geen toegevoegde waarde.

mvg

Jan

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan van kranenburg op 2003-11-04 12:53 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-11-2003 12:51

john:

als ik het zwart wit zou stellen, ging ik er wel elke dag over liggen zanikken.... Je hebt helemaal gelijk dat het zeker van waarde is, zo nu en dan een pakkende humorvolle one-liner der in te gooien. Helaas benne der maar weinigen toe in staat een juiste daarvoor uit te pikken... Gij kan dat als de beste alhier.... Henk kan der ook wat van.

Zoals je ook bemerkt zannik ik ook maar af en toe, als mijns inzien het tever doorgetrokken wordt.... evengoed zoals onder deze discussie.....

Mijn god, het verdoet mijn tijd zo.... Dat wachten alvoor ik kan zien wat voor een berichten er geplaatst zijn... Waar gaat het nu eigenlijk over? karpervissen???

hm, effe kijken.... noem maar eens een percentueel getal over de postings die niet over vissen gaan, maar meer gezeik zijn over elkaar, of over wat wel of niet mag, of over hoe dronken men was tijdens een beursbezoek, of juist niet was?

40%?

ed
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

05-11-2003 09:43

Nee, geen 'delete' functionaliteit inbouwen aan de zijde van de gebruikers! Het forum bestaat uit reactie op reactie en als iemand een posting verwijderd is direct de thread als geheel niet meer wat het was. Een ieder dient dan steeds de controleren of zijn postings(lees: reacties) nog hout snijden. Onbegonnen werk.

Als er threads/ postings verwijderd (moeten) worden, dan dient dit te gebeuren door de 'moderators' van dit forum. Echter, hier dient m.i. wel de voorwaarde aan verbonden te worden dat een thread/ posting dan wordt samengevat. Dit komt erop neer dat de zinnige postings worden gebundeld tot een logisch geheel. Ook dit is onbegonnen werk. Immers, het zinnig zijn van postings zit hem in de ogen van de 'moderators'. Daarnaast kan een thread eigenlijk alleen worden samengevat als de thread ook wordt gesloten. Dit is iets wat je m.i. niet wilt en dus zadel je de 'moderators' met een hoop werk op als thread tussentijds samengevat dienen te worden. Onbegonnen werk.

Het voordeel van het kunnen de-activeren van bijvoorbeeld het onderwerp 'Koffietafel Praat" zie ik ook niet. Die "functionaliteit" zit er ook al in. Immers, de gebruiker heeft zelf de mogelijkheid (en daarmee ook de verantwoordelijkheid) om het onderwerp te bezoeken en threads te lezen en/ of te posten. Het beperken van het "startmenu" zal overigens weinig tot geen zoden aan de dijk zetten v.w.b. wachttijden. Standaardoverzicht dat zo uit de PHP-MySQL-hoed wordt getoverd.

Edwin, deze nieuwe discussie dient eigenlijk onder het onderwerp "Ideeen voor het Carpboard forum" te worden gevoerd. Echter, omdat jij hier hebt gereageerd, reageer ik hier ook, want anders is het overzicht, c.q. verband tussen jouw posting en mijn posting weg. Eigenlijk iets voor de 'moderator' om deze nieuwe discussie uit deze thread te filteren en als nieuwe thread in "Ideeen" te plaatsen. Ziet u dit al gebeuren? Ik niet, onbegonnen werk.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

05-11-2003 10:43

ron

het gaat mij niet zo om de startpagina zelf. indien je met name de laatste 24-uurs postings als start pagina hanteert, is het verdomde handig hierin als individuele gebruiker te kunnen kiezen wat alhier in het venster daarover zou verschijnen. Juist daar is bijvoorbeeld de koffiepraat rubriek en vraag en aanbod nogal prominent aanwezig. Beide rubrieken staan nauwelijks in mijn intresse. En dit levert dagelijks onnodig wachtwerk op.Daarom lijkt het mij handig (pure tijdsbesparing) als ik dan kan aangeven wat er aldaar verschijnt en wat niet. Wil ik toch een blik werpen in de rubriek koffiepraat, kan ik immer nog naar de pagina met alle rubrieken erop.

postings in topics verwijderen ben ik geen voorstander van, het dood de logica in een discussie.

ik wil ook juist voorkomen dat de moderators er allemaal extra werk door hebben, en ik zou graag willen dat al het gemekker over elkaar, en wat wel en niet etc eens behoorlijk wat zou minderen...

maar goed
swa

have a nice day ;o)

ed

ps: een beste posting jan...
relativeringsvermogen ontbeert u niet, nietwaar? ;o)
jan van kranenburg

05-11-2003 14:25

Edwin,

je hebt een pb