Testvisser???-Promotievisser!!!!


Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

24-01-2013 17:39

Sorry Bojan,

In Engeland wordt niets meer gemaakt. Probeer China.

Daarom prikkel ik Joery ook een beetje: hij zit bij het vuur. :lol:

Ik meen overigens oprecht dat die bedrijven die zo denken als Joery schetst ongezien de tyfus kunnen krijgen ( ff van Kees geleend)

Ik werk me ook de pleuris voor mijn eur 100.

Rotzooi?

Fox eur bag tas. Na een half jaar de rits van 1 zij vak kapot na een jaar beginnen alle vakken los te geraken. Gewoon troep puur san a raison de eur 115 meen ik.

Goed spul en goede service? Shimano. Eerlijk is eerlijk. Voor een appel en een ei is mijn molen weer als nieuw en die was echt kapot. Ik heb in 25 jaar 15 molens gehad van verschillende types. Niks op aan te merken.

Ik vind nu Ehmans er boven uitsteken. Kwalitatief redelijk tot goed spul voor normale prijzen.

Spullen van Piet Vogel, zover ik heb kunnen zien, zien er redelijk uit. Ben benieuwd hoe lang mijn onthaak mat het blijft doen. Ik vang nooit niks dus daar kan het niet aan liggen. :P

Ik ben benieuwd naar ATT, ik heb nu 2 beetmelders met storing. Spul is goed, nu kijken naar de service. Daantje zou ze opsturen.


MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

24-01-2013 20:25

Mijn Fox bivvibed is nog steeds in goede staat ( komt uit de gulden tijd), ik denk een van de eerste zending in nederland.
Maar moet eerlijk bekennen heeft de zelfde uren gemaakt als Klaas in een jaar doet, maar toch.
Fox is altijd slecht in service geweest.

Klaas de meeste spullen als je er veel mee vist in weer en wind zullen het begeven en wat het uit houd is echt van goede qualiteit.
Je moet wel bedenken de meeste vissers vissen niet zo als jou.
Ik heb ook al heel wat beetverklikkers zien sneuvelen in aanhoudende regen.
Haken van 65 cent stuk omgerekend een daalder in de gulden tijd ( mag niet Kees)2 brasems en hij of zij is BOT.
Ik kan nog even zo doorgaan maar wat heeft het voor zin.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-01-2013 20:57

Heb ook wel eens mijn bedenkingen gehad bij een bepaald product. Dat ze het op de markt hebben gebracht zonder het uitvoerig te hebben uitgeprobeerd. Ik heb ook geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is, kwaliteit kost nu eenmaal wat meer. Maar als ik dan zie dat de fox recliner (laatste model) van mijn maat echt gewoon bagger is dan denk ik waarom niet gewoon bij het oude model blijven?

De meeste stretchers hebben inderdaad korte pootjes, zal daar in de UK wel een hype zijn geweest zo low-profile maar echt handig is het niet op een schuin kantje. Langere poten komen ook niet weg bij het inklappen op de huidige modellen, tenminste als je de boel een beetje plat wilt hebben.

Ook mijn spullen staan in weer en wind onder barre omstandigheden aan het water en dan waardeer je kwaliteitsmateriaal echt. Ik ben dan ook zuinig op mijn spullen, spoel echt niet alles af en droog met een vaatdoekje maar het eerst goed laten drogen thuis voordat het in de opbergtas of foudraal gaat is erg belangrijk.

Gr.
©
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-01-2013 21:10

Gek dat de ervaringen met een merk als Fox zo uiteenlopen wat service aangaat. Na problemen met mijn ontvanger die al wat jaren oud was mocht ik gelijk een compleet nieuwe zet op gaan halen. Daar het type niet meer gemaakt werd, mij hoor je dan ook zeker niet klagen. Vis er nu al weer jaren zonder problemen met veel plezier mee.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

24-01-2013 21:31

Klaas, niet om het welles niettes spel ofzo maar,

Als je nooit geen tering vangt zal het je niet boeien, 4 of 5 vissen op een nachtje en je moet rap bij de spullen zijn wordt het anders. (ik vind dit een beetje aparte zin eerlijk gezegd, vind ik persoonlijk nergens op slaan)



Leer je wel af als rugpatient, vaak ook een oorzaak van het worden van rugpatient. (daar zit wel iets in eerlijk gezegd, helpt het dan, een iets hoger model voor je rug? Want ik heb er zelf ook last van.)



Afgepaalde btw stekkies is dat wel aardig. Al eens in de bagger gevist? Met lieslaarzen in de weer? (lieslaarzen heb ik niet, en ik vis bijna nooit op afgepaalde stekken



Ik hoor je niet over spullen onder je bedje? Niet belangeijk? Met een bungalowtent niet nee.
brolly wordt anders. (ik heb altijd 1 tas bij me, met wat spullen voor 1 nacht en die zet ik altijd naast mn hoofdeind met mn tackle box er op, en als ik wil verkassen hoef ik maar 2x te lopen als het moet)

Gr Stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-01-2013 21:40

Moet zeggen dat de service van fox bij de stoel van mijn maat wel goed was, ligt ook een beetje aan je winkelier denk ik persoonlijk.. De stoel werd kostenloos gerepareerd (borgmechanisme en gescheurd doek) maar dit mocht niet baten. Doek schiet nu steeds van de voorkant af en het borgpennetje voldoet al weer niet meer. Gewoon jammer want de volgende stoel word voor hem gewoon weer wat anders terwijl ik al jaren op mijn oude model zit die wel voldoet.

Gr.
©
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

25-01-2013 01:07

Vroeger een tent van Fox gehad,ik geloof de duurste frontier een tent die destijds 470 euro kostte inclusief overwrap bleek bij de eerste de beste regenbui zo lek als een mandje te zijn,scheen toen een probleem van bijna elke Fox tent te zijn,hierna nooit meer een tent van Fox gekocht vond het echt ongelooflijk dat ze een tent voor die prijs niet waredicht konden maken :roll:
Ondanks dat zit ik er nu toch stiekem over na te denken de Supa Brolly aan te gaan schaffen(hoe bedoel je hard leers :lol: )
De Flaitliner getest,bleek dat de poten al wou je de poten op hun hoogste stand zetten er onder uit te kunnen vallen,sorry hoor maar als je 270 euro voor een stretcher durft te vragen moet dat niet mogelijk kunnen zijn.
Daarentegen ben ik over mijn micron,s inclusief zender meer dan tevreden,nooit problemen mee gehad en het batterij verbruik valt me ook reuze mee.
Over het algemeen denk ik wanneer ik naar de prijs kijk en wat je er voor terug krijgt ik toch het meest tevreden kan zijn over de producten van JRC en wat betreft molens hou ik het bij shimano.

Gr,
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-01-2013 01:31

Ik heb hier nog een stoeltje staan van Spro. Eens via het net gekocht.., en er achter gevist.

Op die stoel heeft dus gewoon nooit een serieuze visser gezeten om de fabrikant advies tegeven. Da's gewoonweg catalogus werk geweest onder de noemer;

DOEMIJDIEMA.., maar met ons logo..!

Dit stoeltje staat zelfs op een waterpas ondergrond, met ingeschoven poten, zo schuin naar voren dat ik er gewoon langzaam vanaf glijdt. De hoek van de voorpoten tov het zitvlak is al zo schuin dat bij het uitschuiven van de voorpootjes die hoek alleen maar onacceptabeler wordt en het vissen op een schuine oever, bijvoorbeeld onderaan een dijk, al helemaal niet mogelijk is. Zelfs niet met ingeklapte achterpoten...

Onder de noemer doemijdiema heb ik dat stoeltje natuurlijk zelf ook gekocht. Maar je mag als consument toch wel verwachten dat je op een nieuwe stoel behoorlijk kunt zitten. Ze donderen onder een trolly toch ook geen vierkante wielen...

Eind '90 en begin 2000 kocht ik onafhankelijk van elkaar twee stretchers. Eentje voor m'n vrouw en een mijzelf;

1 van het merk Badger (spreek gerust uit als bagger) en 1tje van Alien (buitenaardse bagger). Het gebruikte elastiek bleek al na 1 sessie op dat grijze wezentje gelegen te hebben toch wat te beperkt voor mijn gewicht (toen iets van 100kg) en ook de rijgogen waren na die 1e nacht al op enkele plaatsen los van de stof gekomen. Ik kocht vervolgens bij een botenzaak dik zeilbotenelastiek en heb dat extra onder het midden van de stretcher doorgehaald en dat was afdoende. Ik heb er later een dik lichtgewicht foam matras gekocht en dat slaapt na al die jaren nog steeds aardig hoor...

Ik denk alleen dat het materiaalfalen, met mijn formaat, ook bij veel merkspul was gebeurd. Daar ligt de prijs voor de basic range gewoon wat hoger, maar het blijft de zelfde meuk (als ik zo eens om me heen kijk en ouwehoer). En wanneer je, zoals ik, misschien tot max. 20 nachtjes per jaar vist, dan moet het bedrag thuis ook te rechtvaardiggen zijn.

En ja; gelukkig beide bedjes het model met hoge, flink afstelbare poten..,

202cm en menig kilo karpervissersvlees staat namelijk niet al te makkelijk op. Zeker niet met slechte knoken!

Gr. Marco.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-01-2013 12:44

nooit geen is altijd

Het gaat me om de eerste stap, nergens nuttig voor geweest om die meuk zo laag te maken, niet anders dan een modegril om geld uit je zakken te kloppen. Dit zonder dat er over na is gedacht, anders dan geld uit je zakken te kloppen.

zie foto: tas, materiaal box en foudraal
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-01-2013 15:44

mark bres, dat met de lekke tent heb ik zelf ook meegemaakt. Deed ik mee aan een marathon, begon het zo hard te regenen dat mn tent begon te lekken, toen ben ik in de auto gaan zitten, en heb ik een gelijk Trakker gekocht.

Maar Klaas, helpt het wel of niet tegen last van je onderrug, zegmaar een hogere stretcher?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-01-2013 10:07

stefan laurijssens schreef:Maar Klaas, helpt het wel of niet tegen last van je onderrug, zegmaar een hogere stretcher?

Ja, uiteraard waarom denk jij dat bedden / stoelen voor bejaarden ook wat hoger staan?

Overige dicussie is een goede, het is blijkbaar aan ons om door de marketing te prikken. En Klaas heeft gewoon gelijk, sommige innovaties zijn slecht bedoeld om centjes te vangen, liefst meervoudig maar dat lijkt mij dan ook meteen weer de grootste taak van een commercieel bedrijf.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

26-01-2013 11:49

Maar waarom iets goeds, het oude model, inruilen voor iets laags. Geef me eens een goede reden?

De enige reden die ikkan verzinnen is de stand van de poten. De stretcher is dan waarschijnlijk ""platter"" op te vouwen.

De tretscher hoeft niet perse echt hogere poten de stand van de poten is veel belangrijker.

poten 90 graden of 45 graden onder het bed: scheelt een beetje

Moet het laag en moet je je verstoppen slaap dan op een luchtbedje oid onder je foudraal.
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-01-2013 11:56

Klaas

Denk dat het ook te maken heeft met hoofdruimte. Onder de meeste ovals zit je met je hoge stretcher tussen de balijnen met je hoofd. Wat ik dan niet snap, is waarom ze de poten niet verder uit laten schuiven. Nu kan je een poot van 40cm hooguit 15 tot 20 verlengen. Ik zeg, maak de poot van iets dikker materiaal en maak de binnenpoot langer
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-01-2013 12:37

Zag ergens een steuntje / bankstick. Centimeter of 40 lang en het binnensteuntje was 20cm!? Stop er dan toch minimaal 35cm in (zei m'n vrouw die ik moest teleurstellen...) en geen 15 benutbare cm. Dan heb je er tenminste nog wat aan.

Ik blijf geen steunen kopen!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

26-01-2013 13:10

Dit soort voorbeelden is meer een resultaat van een afgestudeerde ingenieur met gebrek aan parktijk ervaring. Ik zie het ook veel om mij heen dat producten prachtig ontworpen zijn maar vaak falen en functionalteit missen in de praktijk. Het zijn juist de mensen zelf die er mee moeten werken / omgaan die mooie en goede producten neerzetten.

Daarnaast is de druk van de markt ook een speler, producten moeten snel op de markt gebracht worden waardoor minder tijd is om na te denken over een ontwerp. Als een ontwerp eenmaal in productie gebracht is, is het zeer kostbaar om nog aanpassingen te doen.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

26-01-2013 17:10

Marc, thx.

Bjorn, toch als ze een beetje nadenken weten ze ook wel dat de binnensteuntje te kort is, denk gewoon materiaal besparing en daardoor goedkoper.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

26-01-2013 19:08

Ik heb 1x met een merk problemen gehad, via de winkel kreeg ik hetgeen niet vergoed. Via de mail van het merk geen reactie.
Direct naar het betreffende merk hun facebook pagina gegaan, en daar mijn gezeur neergeplempt.

Kreeg 10 minuten later een reactie, en 3 dagen later was het vervangen.

Ofwel, raak ze waar ze juist reclame maken, dingen als facebook en twitter, gezien die pagina's duizenden (potentiele-kopers)volgers zitten. Willen ze dat vaak snel verhelpen ;)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-01-2013 19:10

Wouter

Een merk kan er niks aan doen als een winkel een kutservice verleent. Sterker nog, jij doey zaken.met een winkel en ongeacht of een merk iets wel of niet vergoed is die winkel wettelijk verplicht om jouw probleem op te lossen
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

26-01-2013 19:13

Die winkel staat voor 1 bonk service, het merk weigerde!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-01-2013 19:21

Dan is nog steeds de winkel wettelijk verplicht om jou schadeloos te stellen daar jij zaken doet met de winkel en niet met een merk. Dit is dus een voorbeeld van geen service. Dit alles is zo vastgelegd om te voorkomen dat een winkeliet zich verschuild achter een merk
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

26-01-2013 19:25

Om een lang verhaal kort te maken kan ik je verzekeren dat de winkel er alles aan heeft gedaan. Daarnaast was het product net een week buiten het garantie termijn van een jaar. De zaak heeft nog van alles geprobeerd (tot 2x toe verzenden naar het merk).
Het was lang en slopend. Maar na die ene reactie op FB had ik een week later weer alles perfect.

Maar het gaat er meer om dat ik dus wil zeggen dat wanneer je geen gehoor krijgt, je via deze wegen vaak instant reactie krijgt.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-01-2013 19:36

Wouter

Lees ff wat ik schrijf. De winkel had jou zelf moeten helpen als de fabrikant dat niet wilde doen ook net buiten de garantie termijn heb je rechten. De fabrikant gaf niet thuis, dan had de winkelier get uit eigen zak mieten oplossen, dat is geen gunst maar gewoon consumenten recht
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-02-2013 16:00

test visser?

dat is niet veel meer dan een status leeg symbool.

ik blijf liever een vrije visser die kan gebruiken wat ie zelf wil of bedenkt.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
bas van der werff
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-02-2013 17:10

22-02-2013 11:08

hallo

ik heb hier ook vaak last van dan lees je bijvoorbeeld de karperwereld,spiegel of karper en dan vertellen ze niet over de manier hoe ze voederen / viste etc maar over welke geweldige hoofdlijn van korda ze hebben en welke briljante haken ze gebruiken en dan het product benomen tot in de detail
ik ben nu het boek van alijn aan het lezen dat irriteert me ook al met die club mix van solar en die red herrings en ze shimano stokken van 600 het stuk.
en ik ben niet gelijk jaloers ik vind het alleen irritant dat het zo nadrukkelijk wordt benoemt in veel artikelen

zo dat lucht op

greeetzzz
Soms zit het meeee en soms zit het tegen soms van je veel en soms valt het tegen #
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-02-2013 13:16

Bas, er is een topic over dat boek...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).