Wat is de top 3 van zinnige topics, van deze week


Plaats reactie
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-12-2004 21:15

Mensen er is veel gezeur over onzinnige topics enzo, maar misschien is het dan wel leuk om te inventariseren welke topics dan wel als zinnig/leuk bevonden worden

Mijn top 3 van de afgelopen week

1 rigs ontrafeld
2 alternatieven voor cruncheffect in je boilies
3 Politiek

(4) Rig/tube/lood camouflage (maar die had ik zelf gestart dus die laat ik buiten de top 3 vallen)

Wat is jullie top 3? misschien kunnen we met behulp van deze gegevens het niveauooooo wat opkrikken :lol:

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-12-2004 21:19

Er zit denk ik een groot verschil tussen zinning en leuk :D
Onzinnige topics kunnen erg leuk zijn, maar het is ook maar net wat je leuk vind. Een nuttige en interessante discussie over een bepaalde onderwerp kan ook heel leuk zijn.

Maar waarom zou je het niveau op willen krikken?
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

13-12-2004 21:22

Ik reageer niet meer, heb toch niks nuttigs meer te melden

pfff

Groetjes,
Stefan
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-12-2004 21:25

Waarom het niveau opkrikken omdat meer dan de helft van de lezers aangeeft dat het niveau laag ligt. Daar ben ik het zelf ook mee eens... Beetje dieper ingaan op onderwerpen zou ik wel zo leuk vinden. Zijn nu heel veel mensen die niet reageren omdat er veel bullshit op het board staat.

Laten we voor het gemak maar ff stellen dat onder zinnig ook mag vallen leuke onderwerpen. Gewoon de top 3 van wat jij graag hier op het board leest...

Mvg ulco,
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-12-2004 22:19

Tis spijtig maar er worden weinig nieuwe ontdekkingen gedaan en veel dingen zijn al uitgekakt!

Het is zo dat mensen die hier komen om te leren weinig inbreng op niveau in kunnen brengen omdat ze beginner zijn.

Ik vindt het ook wel raar om diepgaand over vissen te praten, er zijn dingen die je onderbouwen kunt of die onderzocht zijn, dat zijn feiten en dat is vaak op behoorlijk niveau.
De rest komt allemaal van mensen die ervaringen hebben met bepaalde dingen, zij geloven heilig in iets maar die dingen zijn niet wetenschappelijk bewezen. Kun je van dergelijke ervaringen over niveau spreken??? Ik denk dat iedereen zijn eigen dingen meemaakt en ervaart en dit op het board vermeld, dit kan een ander ook proberen en er zo van leren! Vindt het woord niveau zo afschrikken op een openbaar board, niet iedereen hier is dokter of heeft een of andere hoge functie, dat kun je mensen niet kwalijk nemen. Mensen die gewoon vertellen wat hun mening en ervaring is dat moet op een board.
Niveau is zo afgezaagd, wanneer praat iemand op niveau...... ??
Het is een hobby waar je een vis vangt (waar je uren op moet wachten) je zet die vis op de foto en gooit hem terug, kun je over een dergelijk onderwerp op niveau over praten?
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-12-2004 22:33

En een discussie bestaat uit meningen, vooral als het over vissen gaat, althans grotendeels. Zoals Frank al aangaf.
Veel zaken zijn al zovaak behandeld, is al zovaak over geschreven en herschreven en zijn al vaak onderwerpen over geweest op dit board. Dan kan er best wel eens wat onzinnigs of minder diepgaands bij zitten op den duur.
Als meer dan de helft van de lezers klaagt dat het niveau te laag ligt, dan ligt dat voor de helft dus ook aan hun. Doe er wat aan als je het nodig vind, zou ik zeggen...
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

13-12-2004 22:50

Veel is al besproken...maar met de tijd komen er ook weer nieuwe ideeen en gedachten over bepaalde onderwerpen. Dus oude onderwerpen weer opnieuw aansnijden heb ik persoonlijk geen problemen mee. En snap ook best dat dit board voor iedereen is jong en oud en starters en oude rotten in het vak! Maar toch zou het leuk zijn als er af en toe een aantal onderwerpen wat dieper uitgespit worden... ik kom juist op het board om dingen te lezen waar ik wat van kan opsteken...maar zijn soms dagen/weken bij dat je denkt van waarom lees ik dit board eigenlijk nog. En zo zijn er volgens mij nog vele anderen.....
Dus niveau misschien niet altijd het goede woord maar een beetje dieper in de materie duiken en gezamelijk onderwerpen behandelen.
Heb ook het idee dat een heel aantal mensen niet meer durft te reageren omdat ze bang zijn dat ze iets doms/verkeerds zeggen ofzo.....
Iedereen maakt wel eens een foutje en juist doordat je fouten maakt leer je ook weer.


Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

14-12-2004 08:21

Ulco,

Wat jij misschien een zinloze toppic vind, is voor een ander juist heel nuttig en interessant.
Lijkt me dan ook zeker niet gepast om dergelijke toppics op deze manier gaan lopen afkraken.
Vind je het niets? Lees en reageer dan gewoon niet!

Pascal
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

14-12-2004 08:39

Rigs ontrafeld 3889 keer bekeken.

En stond er wat in dat we écht nog nooit hadden gelezen? Wellicht een paar dingetjes op 8 bladzijden vol met lange tekst. Verder prima en leuk om op die manier een boel ervaring en meningen uit te wisselen.

Beroep ( zeer onzinnig maar wel leuk ) 3559 keer bekeken...

Deze topic staat dan ook bij KOFFIETAFEL PRAAT. Prima dus.

Deze scores in relatie tot de onderwerpen zijn dus een weerspiegeling van de niveau graadmeter.

MVG

Herwin
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-12-2004 08:55

En als we het nou eens anders doen.
De starter van de "topic van de maand" belonen met een KWO T-shirt of zo.
Mischien een goed idee Bertil?

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

14-12-2004 09:05

kan verwijderd worden....

foutje bedankt 8)
Laatst gewijzigd door tim vd veen op 14-12-2004 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n,
Tim
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

14-12-2004 09:05

het grote 5 woorden topic had 1006 posts....das ff andere koek :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

14-12-2004 09:19

Herwin,
vlak ook de grote aasuitdaging even niet uit met 7468 keer bekeken !

Tim, je eigen Topic Topper was met VIER woorden.........
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-12-2004 09:20

Top 3 bestaat uit:
Politiek
Rigs ontrafeld
Dat was het...

Uiteindelijk leest iedereen de topics en onderwerpen die hjij interssant vind.
Wat ik niet boeiend vind is voor een ander misschien weer erg boeiend.
Onzinnige postings lees ik snel doorheen, innige postings ga ik even voor zitten.

Let wel, dit is mijn mening... Nogmaals... Wat ik zinnig vind kan voor een ander weer onzinnig zijn en vica versa.

Aan het eental postings hoef je niet per definitie af te gaan of een topic interessant is.
Het oneindige verhaal was totaal nutteloos maar wel erg leuk...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

14-12-2004 09:21

hell yeah...de animo was er niet minder om hoor...ik heb het er ook niet over dat ik een goed/zinnig topic heb gelanceerd.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-12-2004 13:06

Ik denk dat de huidige topics over het board allemaal wel goed zijn, het schud de mensen wel weer even wakker, denk dat er wel een positieve nasleep van komt!
beetje bij beetje
Harald Bremmer

14-12-2004 14:09

in al die jaren dat ik op karper vis blijven heel veel karpervissers maar constant over de zelfde onderwerpen door discusseren!!!! En ik verwacht dat dit ook zo zal blijven. Het is toch ook leuk om maar door te blijven ouwehoeren over aas, rigs etc.... Sommige dingen blijven me gewoon boeien.

Ik vraag me heel erg sterk af of iedereen zich wel zo druk moet maken over of het nu wel of geen zin heeft om constant maar over de zelfde onderwerpen door te blijven discuseren.
Oke ik vind ook niet alles interessant, maar ik ga wel regelmatig(net als waarschijnlijk een boel mensen) even kijken wat er nu weer voor discussie op gang (of proberen) gekomen zijn. Soms zitten er inderdaad wel zaken bij die stof tot nadenken geven...

Ik zou seggen gewoon doorgaan. En als je er echt niet tegen kan reageer dan niet op zo'n afzeikerige manier want dat komt de sfeer niet ten goede op het board...

Groeten Harald
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

14-12-2004 17:20

Harald,
Helemaal met je eens,maar er blijven natuurlijk nieuwe jonge gebruikers bijkomen die dat allemaal ook willen vragen dus t zal zich wel blijven herhalen :D
mvg
bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-12-2004 18:12

LS,

Als iedere "beginnende" karpervisser zijn/haar mondje dicht zou houden en we alleen maar de cracks aan het woord zouden laten dan is het hier ook maar een dooie bedoening hoor!

Daarbij zijn er onder ons een aantal zichzelf de "creme de la creme" noemdende mensen die het blijkbaar niet nodig achten om op reacties van de wat mindere goden te reageren. Dat soort mensen zakt mijn broek van af en reageer ik ook niet meer op, sterker ik lees gewoon hun postings niet meer (jammer dat er geen negeerknop is hier), zoals nu al een aantal keer blijkt spreken juist die mensen zichzelf tegen en vertellen ze eigenlijk niets echt nieuws!

Dat soort mensen moeten gewoon lekker doen wat ze zelf willen, maar kom niet tegen mij aan lopen zeiken aub :lol:

Indien we alleen nog maar serieus zouden mogen reageren en niet de soms vreemde, opmerkelijke ja soms zelfs lachwekkende hersenspinselen zouden mogen droppen dan haken er veel meer mensen af denk ik zo maar.

Maar aan jullie allemaal de keuze hoor, vind je het niveau te laag? reageer dan niet meer op dat soort topics. Vind jij jezelf zoveel beter dan anderen, kom dan eens met een echte stelling die nog niet eerder beschreven is of met heldere ideeen, dat is pas een uitdaging.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

17-12-2004 09:33

Om eerlijk te zijn vind ik dit topic ook maar zinloos topic....
maar zo komen er wel weer leuke discussie's op gang die dit CB beetje draaiende houden...
Dus jah wat is nou een zinnig topic? en moet een topic zinnig zijn?
ik vind van niet... zolang er mensen zijn die over het topic willen praten is het goed tog?
Dus blijft allen lekker posten... denk alleen wel klein beetje na of je topic wel intresse heeft en of er niet al 20 andere topics zijn versleten aan dit onderwerp
Prutser
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

17-12-2004 18:43

1) ?
2) ?
3) ?
jan van kranenburg

18-12-2004 02:20

guido berkmortel schreef:1) ?
2) ?
3) ?


Aarzel nog tussen 1 en 3.

Hoewel ik 7 ook wel interessant vond.
Was dat "schijt' topic. Destijds geen bewondering voor, maar sinds ik zelf aan de .....ben, is mijn mening enigzins veranderd :) .
mvg

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

18-12-2004 02:23

Doelpunt Guido.

Koen
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

18-12-2004 19:50

Deze in ieder geval niet :)
Plaats reactie