vanavond ga ik 'm vangen deel2 HELP!


kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

23-07-2004 11:32

Natuurlijk kan het zo zijn dat de vis kiest voor de makkelijke weg en het natuurlijke aas laat voor wat het is. Maar wat als de vis gewoon lekker doorgaat met het vreten van slakjes, tubifex en mossels? Wat dan? Het natuurlijke is immers veilig en als hij helemaal geen risico wil lopen kiest hij daarvoor. Waarom dan niet gewoon flink wat mossels crushen en een mossel op een hair zetten en daarmee vissen? Of een single hookbait (mugtub) vissen op een stek waar ze vaker azen (zoeken zoeken zoeken) in de hoop dat ze deze uit nieuwsgierigheid meenemen.

Je ziet het al, op zo'n voedselrijk water zou ik gaan voor een van de 2 dingen: of helemaal natuurlijk gaan en ze belagen met aas dat voor hun natuurlijk is, of ze door hun nieuwsgierigheid om de tuin leiden.

In ieder geval, veel succes.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

23-07-2004 11:38

Mitsz,

als ik vis zou lokaliseren ga ik niet eerst 14 dagen voeren, de vissen zitten dan misschien allang weer op een ander gedeelte. Als ik vis zou zien, 1 dag voeren en dan meteen gaan vissen. Grotere kans dat ze dan nog in de buurt zijn!
In ieder geval een goede keuze om met tijgernoten/hennep/duivenvoer aan de gang te gaan.

Good Luck!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-07-2004 11:41

Kees,

waar heb ik het dan over natuurlijk aas gehad. Ik ben het helemaal met je eens. Ik geloof zelf, dat op "maagdelijke" wateren, boilies vaak de beste optie zijn. Hiermee heb ik ook al het hele jaar gevist.

Het is waarschijnlijk inderdaad een geval van lange adem. Misschien moest ik dan maar stoppen met roken :D

Morgen iig nog een nachtje op de tot nog toe niet succesvolle manier op de aangevoerde stek, dan ertegenaan met de nieuwe aanpak.

ik stop iig niet op de plas eer het me is gelukt.

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-07-2004 11:44

Kees,

misverstandje.

Ik maak een verschil tussen natuurlijk voedsel en natuurlijk aas.

sorry hoor
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

23-07-2004 11:46

Ik zou het water op dit moment laten voor wat het is en terugkomen eind september/ oktober. Tussentijd natuurlijk het water in de gaten blijven. Waarom? Nou simpelweg omdat je er doorheen begint te raken (vandaar ook het starten van deze thread) en het dus geen kwaad kan om de accu weer op een ander water op te laden. Daarnaast zal het natuurlijk voedselaanbod afnemen en geraak je daarmee in het voordeel v.w.b. het voeren. Hier staat wel weer tegenover dat ze de neiging hebben minder tot zich te nemen. Vandaar dat ik ook met regelmaat de winter door zou voeren. Persoonlijk denk ik dat ze 's-winter honkvaster en meer gegroepeerd zullen zijn dan in de zomer. Tijd voor het beter jachtinstinct. Zoals Kees zegt, Mohammed naar de berg. Zoeken de karpers. Maak hier bij ook gebruik van lijnzwemmers. De kans dat je ze ergens aantreft is groter dan in de zomer, omdat ze dan meer trekgedrag vertonen. Op het eind van de winter zou ik mij vervolgens gaan focussen op de paaigronden. Wees ze voor!

Succes ermee,

Ron
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-07-2004 13:18

Ron,

bedankt.

Vanavond ga ik op een makkelijk watertje vissen, om even op te laden.

Maar ik ga wel door! Ik heb het gevoel, dat ik er bijna ben en wil het nu liever niet laten rusten.

Wel zal ik de aanpak veranderen, zoals ik al beschreef. Lekker wandelen en zoeken.

Ga nu even een rondje maken :D

laters

Mitsz
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-07-2004 16:12

Mits, om je een hart onder de riem te steken en nu Kees Terry Hearn toch aanhaalt. Terry blankte 25 dagen en nachten aan één stuk op een min of meer vergelijkbaar water, ook grote stukken daar niet bij te komen c.q. verboden te vissen. Alleen was de bezetting aan karper daar nog behoorlijk kleiner, in tegenstelling tot jou twijfelde Terry niet aan z'n aas maar wel aan z'n aasaanbieding (onderlijn/hair). Na hiermee geëxpirimenteerd te hebben ving hij wel een aantal karpers.
In het algemeen kun je wel min of meer stellen dat niet het aas maar het op de juiste tijd op de juiste plaats vissen voor ca. 90% verantwoordelijk is voor het wel of niet vangen en overmatig voeren is gewoon zinloos.
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

27-07-2004 22:44

Mitsz,

Ik hoop van harte dat het nu gaat lukken :wink: heb je trouwens die bolletjes al eens gerold ???

Ik ben even benieuwd als jij :wink: ik ben er gerust in, het is alleen een kwestie van tijd.

groetjes

Danny
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

27-07-2004 22:59

[quote="mitsz van der kamp"]Mannen,

heel erg bedankt voor jullie bijdrage. Dit weekend vis ik dus eigenlijk niet alleen :wink:


Danny,
ik heb nog niet massaal gevoerd. Ik denk, dat mijn volgende zet dat dus wel gebeurd. Ik zit te denken aan tijgernoten, daar deze onder water niet bederven. Zo blijft mijn voerstek redelijk brasembestendig en lange tijd aantrekkelijk voor karper. Je krijgt zo een PB over mijn aassamenstelling.

Zullen we samen elkaars waters aanpakken?


hou jullie op de hoogte

Mitsz[/i][/quote]

:wink: dat lijkt me een goed idee naar mijn inziens lijken ze ect op mekaar en het is niet zo want het mijnis dus in belgie hé :lol:

Volgens mij heb ik ze allemaal gevangen buiten de twee dikste die ik toch 1 keer op 1 jaar heb kunne zien bij de paai.

Kwa hengeldruk is er zo goed als niets => 1 visser op karper buiten ik.

Als ik de twee zwaargewichten nog net voor de winter kan landen ben ik gelukkig => zal niet makkelijk zijn volgens mijn hebben ze geen interesse in afwijkend aas dan natuurlijk voedsel.

Als ik deze heb geland stop ik er => het is dan wel genoeg geweest :lol:

Zoals ik al zei vis ik toch met vrij dikke boilies, hoewel ik er heb gevangen op 18 mm's kwamen al de dikkere vissen op 24 mm's en 1 groot bek op een tennis bal van 60 mm :o

Ik moet wel toegeven dat ik het water al langer ken maar nooit echt iets gevangen heb, ik heb er ooit op karper gevist maar wist toen zelfs niet dat ze er zaten (je zag ze er nooit)

Op deze waters is het toch altijd een pure gok, want observeren kan je dan zo veel doen als je wil als de karper zich niet laat zien is het moeilijk.
Goed uiziende stek, uipeilen en hopen dat ze daar komen.
Kwa dieptes heb ik al wat gezegt hé :wink:

groetjes

Danny
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

28-07-2004 09:49

Hey Mitsz,

Ik heb in de meivakantie een vergelijkbaar water bevist, ook een paar hoge, grote rietkragen en ik schat het water een hectare of 50/60.

De eerste week heb ik er met kleine (16 mm)boillies gevoerd, en met een 25-er gevist. Dit heeft me geen vis opgeleverd. :(

De tweede week heb ik het omgedraaid. Ik heb met 25 mm gaan voeren, en met 16 mm gaan vissen. Nu komt het "probleem" de brasem... Ik zelf heb dit goed ervaren. Eerst een brasem en daarna ee een karper. Als de brasem op de stek zit dan zit er ook karper. Ik ving die week 6 brasems en 5 karpers.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en suc6 dr mee.

Noud
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

28-07-2004 10:34

Mannen,

nogmaals bedankt voor de bijdrage.

Gisteren na een zware dag dus maar weer op pad. De voerstek al tien dagen bijgehouden.

Ik had de moed er goed in. Op deze stek kan ik op drie verschillende dieptes vissen. Alles op t fietsje geladen en op weg. Bij aankomst zit er iemand op m'n stek!!

Het hele jaar geen mens gezien, een plas van 70 hectare en tig beschikbare stekken en nu dit!

Ik ben geen zeikerd als het om dit soort zaken gaat en ben vertrokken naar een ander plekkie. Wel zwaar de P erover in.

Mike en Roy nog ff op visite gehad. Kon ik even m'n hart luchten.

Enfin.... we gaan gewoon door. Gisteren een zak tijgernoten in de week gezet en een zak maples. Die worden vanmiddag gekookt. Het vinden van de vis zal echter zeer moeilijk worden. Ze laten zich echt niet zien.

Volgende week ga ik een lange sessie doen. Voorbereidend hierop worden twee stekken bevoerd met 5 kg tijger/maplemix en 2kg eerderbesproken boilies.

Dit weekend dus eerst maar weer een paar dagen met het bootje erop.

Laters Mitsz
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

28-07-2004 10:40

Hahaha,
dat was ik !

Heb er best leuk gevangen :-?

Nee hoor, succes vlg week !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-07-2004 08:45

Zo Foossie,

kom er gerust eens een jaartje bij zitten. Vang je net zo veel als nu :D

hahahahahaha
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-07-2004 09:23

Auw auw auw,

deze steken onder water steken echt !! :wink:
CarpeR Diem
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

05-08-2004 16:49

Mitsz,

Als het een maagdelijk water is, kun je volgens mij beter met zoete boilies aan de slag gaan ipv vismeel of noten. Die hebben een veel langere introductietijd. Zoet is veel instanter.
Om maar wat voorbeelden uit de literatuur te halen:
- Terry Hearn op the Mere, niemand ving wat totdat er eentje met een knalgele bananenbal ging vissen.
- Luc de Baets, verwend door Orient, hij ving zich helemaal scheel op "glazuurboilies" terwijl Sjef van de Hoven met z'n uitgebalanceerde boilies het nakijken had.

Je dwingt bij mij trouwens wel respect af dat je het zolang volhoudt op het water. Over anderhalve maand ga je oogsten, augustus is altijd een slechte maand. Als je met jou doorzettingsvermogen in Engeland was geboren, werd je de tweede Terry Hearn.

Groeten Jorn
Hugo Bovenmars

05-08-2004 17:34

Gekkie! Die Terry Hearn mag met zn bananenballen blij zijn als ie ook maar in de schaduw mag staan van ons Mitszie. 8)
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

05-08-2004 18:06

Is Mitszie zo goed dan :D ? En dan vang je nog niks? Dan is het wel een heel erg moeilijk water. Dan wordt het tijd dat ik weer eens langs kom in Amsterdam e.o. :wink:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-08-2004 20:27

Nou mannen,

zo stoer ben ik nou ook weer niet. Naast het vissen mag ik graag breien en bloemschikken. He laas geen tijd om deze posting af te maken, want de meiden van de tupperwareparty komen eraan. :D

toedeloe

Mitsz
Michel Zoet
Berichten: 60
Lid geworden op: 03-08-2004 18:19
Locatie: Almere

05-08-2004 22:30

Misschien ben ik een beetje naief of snap ik het nog niet helemaal (daar ik nog niet veel ervaring heb) maar is niet een idee om met een pennetje met daaraan een mosseltje de kanten langs te struinen om een beeld te krijgen waar de karper een beetje rondhangt.

En oja ik heb eens gelezen dat je goed op de bomen moet letten om te zien of deze een vrucht afwerpen en mocht dat het geval zijn je aas een beetje proberen af te stemmen op deze vrucht. Een simpel voorbeeld Beukenootjes.
jan van kranenburg

06-08-2004 02:14

Hoop nog steeds op een eigengebreide trui van Mitsz, samen met een leuk bloemstukje. :D

En, Michel, probeer 't eens onder een bananenboom.

mvg

Jan
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

06-08-2004 08:35

He Mitsz,

Als ik zo je andere hobby's bekijk, ben je morgen zeker op een bootje in de grachten te vinden..............
Trouwens, kun je voor mij dan een mooi bloemstukje maken?
Heb ik iets om mee thuis te komen na de zoveelste nacht aan de waterkant, ipv lekker in een warm bed naast m'n meisje.

Groeten Jorn
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-08-2004 08:55

Michel,

het water in kwestie is niet zo geschikt voor de door jou beschreven taktiek. Onder de gehele oever van het meer, ligt als het ware 1 grote mosselbank. Zou dus hetzelfde zijn als vissen met een boilie, met daaromheen 5.000.000 voerboilies :o . Geen bomen.

Jan,

vandaag gaat ie op de post :wink: Druk druk druk.......

Jorn,

is goed hoor. Ik heb nog een paar rose boeketjes over. Keertje samen vissen?? :D

dag moppies Mitszie
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

06-08-2004 09:03

Hai Mitsz, lekkere vent,

Dolletjes. Lijkt me een goed plan om samen eens een sessie te doen.
Amsterdamse bos dan maar, kunnen we ook nog genieten van onze "collega's" :D .
Nu even zonder gekheid, vannacht ga ik weer eens een nachtje naar het Twentekanaal. Twee dagen gevoerd met 5 kilo duivenvoer en 1,5 kilo boilies. Dus hopelijk ga ik hem vannacht ook vangen. Wordt vervolgd.

Groeten Jorn
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-08-2004 09:45

alle boys voelen hier met je mee schat.

Trek er maar een dikke uit. Hahahahaha

succes

Mitsz :D
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

06-08-2004 09:57

Mitsz,

Bedankt voor de morele steun.
Jij ook succes, mocht je morgen na de enerverende boottocht nog gaan vissen. Denk er wel aan dat je je roze outfit dan weer inwisselt voor een camou-pakje. Misschien zijn roze boilies wel een idee. Homofiele vissen vangen.

Groeten Jorn