karpervissen in periodes dat het niet is toegestaan


patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

14-05-2006 11:40

ze moeten gewoon niet zeiken ze kunnen beter andere dingen gaan doen als ons controleren ik vind dat als je van die jongeren met harde muziek drugs en al die shit heb die echt overlast verzorgen dat ze die dan wegsturen maar niet dat ze moeilijk moeten doen omdat iemand snachts een keer wil gaan vissen
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-05-2006 11:43

@ronald

ik begrijp het verhaal van anderen die last kunnen hebben van personen die nachtvissen waar dat niet mag.

ik kan voor mezelf alleen onmogelijk accepteren dat anderen mensen mij even gaan vertellen waar ik wel een karper mag vangen in de nacht en waar niet.

ik vind het namelijk de grootst mogelijke onzin dat anderen zoiets voor mij zouden bepalen.

het gaat namelijk over het vangen van een vis :-?

ik vind dat als ik geen overlast veroorzaak,naar de vissen toe en naar omwoneneden enzo,dat ik het goedrecht heb overal op karper te vissen
wanneer ik wil.

dus dat doe ik ook.

of er moet echt een in mijn ogen gegrondde reden voor bestaan.
broedseizoen,echt last voor omwonenden(daar vis ik tog niet) en dat soort dingen.

als jij dat anders ziet is dat ook mooi.

beschouw mij maar als de afwijking, en jou als de norm :lol: :wink:

met groeten, robert
Laatst gewijzigd door robert de jong op 14-05-2006 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
8)
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-05-2006 11:44

Ronald,

Er wordt in deze maatschappij ook te hard auto gereden en de wegen sluiten ook niet. Er wordt veel gestolen....en jip de winkels zijn nog steeds open.....er wordt zoveel gedaan dat niet mag dat de overheid hier echt enkel preventieve maatregelen tegen kan nemen.

Binnen de visserijwet is het inderdaad zo dat er regels worden overtreden. Nu krijg ik het idee dat je op de lijn van wereldverbeteraar wil zitten en dat is goed. Maar denk eens even logisch na.....

Als je het hebt over het verpesten van een water en verzieken voor de toekomst dan is dat wel goed. Zeker omdat de toekomst er voor ons karpervissers niet goed uitziet. Maar ik ben van mening dat dit niet ligt in het wel of niet nachtvissen (we kijgen het door het illegaal nachtvissen straks wel voor elkaar dat dit gelegaliseerd wordt).

Laten we ons druk maken om ''KARPERVISSERS'' als we dit wel zo mogen noemen... die het nodig vinden om oevers te verzieken, riet weg te kappen met grote messen ''als een touwtje voor een nachtje ook best volstaat''. Laten we ons druk maken om de jongeren die de oevers veelal als vuilnisbuilt voor de volgende achterlaten. Ik durf hier te stellen jongeren omdat de wietzakjes, blikjes bier, en speelgoedboten hoog vertegenwoordigd zijn in de struiken.

Laten wij ons hier druk om gaan maken, dit zijn de punten waarom ik nog zou kunnen begrijpen dat de boete's voor ons vissers duurder worden en de wateren gesloten gaan worden.

Een klein voorbeel van een dagje wandelen rond een circuit water....

Afbeelding
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-05-2006 12:25

Dat nog daar aan toe Jor, we hadden het er met zijn tweeen van de week al over. Ik wordt dan ook echt dood en doodziek van die nagemaakte controleurs.

Wij die altijd netjes onze ding doen, rommel van een ander opruimen. Ons altijd houden aan de regels van de visserij en er 3/4 van ons leven aan besteden die mogen die gele bonnetjes ontvangen als je dan ééns een nachie maakt.

Maar die zelfde controleurs doen het in hun broek om een groep jongeren te moeten sommeren als ze met teveel hengels vissen, rommel maken etc etc.

Nee dan ben je van mij gewoon een stuk stront. (Met gelijke mate meten)????

Dit is ook de reden waarom ik ben overgestapt van dit soort wateren naar groot water/rivier. Gewoonweg omdat ik daar van mijn hobby kan genieten en mijn ding kan doen. Geen irritaties oploop van die idioten die langs de waterkant lopen te gillen, of inderdaad met hun speelgoed winkel boot hun rig voor jouw kantje droppen.

Begrijp mij goed, ik sta pal achter controles. Maar dan moet het ook goed gebeuren en men personen in dienst neemt die kunnen inschatten of jij de boel komt verstieren of dat jij daadwerkelijk met je hobby kan omgaan.

Ikzelf heb nog nooit een bekeuring/berisping gekregen voor het vissen, maar er zijn er velen die net zo serieus zijn als ons lezende die hem wel hebben gehad.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Willem Barnas

14-05-2006 13:22

Mitsz?

'...een relaxed potje goed vissen.'?

:P :wink:

WB 8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-05-2006 16:07

@ Patrick,

Goed jong prima antwoord.

:cry:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-05-2006 23:22

Robert, benieuwd waar jij jouw ' goed recht' vandaan haalt of waarop dat is gebaseerd. Blijft al met al een moeilijke materie daar wettelijk gezien de zaken anders liggen dan de praktische situatie te zien geeft.
De beste weg voor ' nachtvissers' blijft om via de visrechthebbende(n) te proberen het nachtvissen het hele jaar door gelegaliseerd te krijgen en daarnaast ook via de Gemeentelijke APV's vanaf 1-1-2008 ook een klein vistentje gelegaliseerd te krijgen. Vergeet daarbij niet dat er ook een groep karpervissers is die het nachtvissen het liefst verboden zouden willen zien vanwege de uitwassen en rotzooi die op veel plaatsen onvermijdelijk schijnen te zijn en waardoor het karpervissen geen beste naam heeft gekregen.
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

14-05-2006 23:57

Heel frapant dat deze topic nu ineens gestart wordt... :-? ...

Trouwens ook geen opmerkingen in de topic van mr. Avonds gezien van jou kant... Ging ook over dergelijk iets... Waar maak je je eigen toch druk om joh... Ga toch vissen ofzo. Zelf was je natuurlijk altijd opgedonderd van de kreek toen het donker werd.... Sorry hoor. Mag ik even kotsen... ?

Dank u. :evil:
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-05-2006 08:16

Wordt een beetje een crosspost met deze:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#348861

Of een vis wel of niet telt? Ach.

Wel bestaat er een voortschreidend inzicht. Of we willen of niet, we moeten er aan geloven.

Leuk joh zo'n vispas. Er staat ook op van welke hv je lid bent.

Al eens gerealiseerd wat er kan gebeuren als je bijvoorbeeld echt goed over de schreef bent gegaan ( en door de politie wordt afgevoerd zie crosspost)? Juist ja, je komt op de zwarte lijst en kan/mag nergens meer lid worden. Natuurlijk bestaat de zwarte lijst niet, denk ik.

MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 08:18

aart,

zoals ik al zei vind ik dat ik dat recht heb.

dat vind ik,is mijn mening, is niet discutabel.

maar ik denk anders over sommige dingen.

het recht heb ik waarschijnlijk niet volgens de papieren regels.

dat is dan jammer.

de wereld is van iedereen.

niet alles hoeft voor mij bepaald te worden.

enkel tot in het redelijke.

waar ik in de nacht zoiets simpels als een karper vangen mag doen,kan ik zelf wel bepalen.

groeten robert.
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 08:48

een voorbeeld;

het ijsselmeer ik woon eraan,maar je mag er niet nachtvissen.

omwonenden? heb je niet.

schade aan de oevers? knappe jongen op die stenen.

de visrechten verneu*en? ze zien me toch niet.

ik kan echt geen enkele logische reden verzinnen waarom ik er niet snachts zou gaan vissen.
het is de wet? ja en?

mocht U er wel een goede reden voor weten sta ik er voor open,maar ik kan het zelf niet verzinnen.

en ik ga absoluut niet iets doen of laten zonder dat daar een aanleiding voor is.

dat kan ik niet,want dan kom ik met me zelf in de knoop :roll: :-? :( :o :evil: :D
Laatst gewijzigd door robert de jong op 15-05-2006 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
8)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

15-05-2006 08:55

Die mening deel ik ook Robert, maar misschien zijn wij weer twee jonge knapen die het toch allemaal niet begrijpen.

Het is toch belachelijk dat je op wateren van meer dan 400 hectare en met weinig karpervissers 's nachts je biezen moet pakken omdat je zogenaamd aan het nachtvissen bent.

Het wordt eens tijd dat die lui ondanks dat ze gestuurd worden (sommigen kicken erop!!) eens op andere dingen gaan letten, praktijken als: Illegaal dealen op parkeerplaatsen, geluidsoverlast, milieu vervuiling of moet ik nog ff doorgaan.

Nee dan gaan we weer proberen om voor een bepaald water een vrijstelling te verkrijgen, rot toch op dan ligt het aan ons. He maak ik er een pleuris zooi van van, doe ik al die dingen hierboven beschreven. NEE...en ik weet zeker de mensen op dit board ook niet.

Maar goed er hangt helaas een molensteen om onze nek, in de trend van jeugdige lawaai makers die ook het karpervissen zo nu en dan eens doen. STEMPEL!!!!

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een constant in herhaling vallende kleptomaan en een serieuze nachtvisser...Nou ik weet het antwoord wel, ze worden beiden behandeld alsof ze een verschrikkelijke misdaad hebben gedaan. Tja dat kan alleen in Nederland....

Volgens mij zijn er genoeg problemen in bijvoorbeeld de bijlmer of rotterdam zuid....Laat ze daar maar eens wat aan gaan doen.

Het is van de zotte dat ik hier zo een frustratie over moet los laten, maar goed dat is de keiharde realiteit van vandaag.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 09:17

andere kant van het verhaal.

voorbeeld.

vorige week in frankrijk ,onder het gonot van enkele kronenburgjes een lang handen voeten frans engels gesprek met de police du peche.

op een gegeven moment komt het gesprek op een plek die zich momenteel buiten de legale nachtviszone bevind.ik heb hier wel snachts gevist,vertel dit ook.
hij verteld mij, dat wanneer er dit jaar weinig problemen met nachtvissen
ontstaan,waarschijnlijk alle stukken rivier in de zone komen vanaf volgend jaar.of ik er ook liever niet wou gaan zitten,met die reden.

daar ga ik dus niet vissen,dit is een goede reden.

ook eigenbelang.

andere;

topstek op het meer,maar in de periode dat het echt goed is,broeden er aalscholvers,en dat zijn er echt veel.ze schrikken erg als je komt en zijn continu onrustig.

ook een goede reden ik ga er niet vissen.

geen eigenbelang,want ik vind aalscholvers persoonlijk eikels.
al kunnen ze wel goed zijn om het gemiddelde formaat van de vis wat omhoog te krijgen.


groeten robert
8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-05-2006 09:26

dus alles valt en staat dus met egoisme?

Dan heeft Ronald helaas gelijk.

...hij verteld mij, dat wanneer er dit jaar weinig problemen met nachtvissen
ontstaan,waarschijnlijk alle stukken rivier in de zone komen vanaf volgend jaar.of ik er ook liever niet wou gaan zitten,met die reden...



Dit is exact wat Ronald zegt.

Nachtvissen, 3 hengels vissen mag in Nederland gewoon.

Hoef alleen maar even een ontheffing te regelen.

Maar ja da's wel een gedoe.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... verbod.pdf

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... %20WOR.pdf

MVG

Klaas

[/quote]
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 09:36

ik weet niet zeker of ik je begrijp :lol: ,dat heb ik wel vaker.

maar ik vind mijn visie niet gebaseerd op egoisme.

als niemand verder last van mij heeft,of me eigenlijk zelfs maar opmerkt,
hoef ik toch geen rekening te houden met anderen?!

als ik anderen kan benadelen,mens of dier,of eigenlijk dier of mens :( ,
houd ik me wel aan de regels.

houd jij je aan de regels klaas?

omdat het de regels zijn?

vis jij nooit buiten nachtviszones?

met groeten.

of ik begrijp je verkeerd :lol: :lol: :lol:
8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-05-2006 09:49

Is niet moeilijk

Je bent het in principe eens met wat Ronald zegt, maar je zegt het anders.

daar ga ik dus niet vissen,dit is een goede reden


Ronald zegt:
Het zou er toe kunnen leidden dat er straks niemand meer mag nachtvissen omdat een (groot) aantal mensen vinden dat zij boven de huidige wetgeving staan. Daarnaast zouden deze mensen zich ook met de ophande zijnde wetgeving (WOR) bij hun hengelsportvereniging in kunnen zetten. Om maar is een voorbeeld te noemen.


Tja en ook ik doe dingen die eigenlijk niet mogen. Maar:
Wel bestaat er een voortschreidend inzicht. Of we willen of niet, we moeten er aan geloven.

Leuk joh zo'n vispas. Er staat ook op van welke hv je lid bent.....



En zo heel misschien is het straks wel zo, dat je 50% mag vissen zoals we nu willen en 50% van de plaatsen niet. Het moet dan dan maar...


En buiten nachtviszones vissen?

Ik heb nog nooit om een zone gevraagd het intresseerde me geen moer, totdat ook ik eens een gesprek had met een viswachter. Ook in Frankrijk hangt het nachtvissen aan een dun draadje, zeker voor buitenlanders.

Ik heb gewoon geen zin in het gezeik dus ik hou me aan wat wel en niet mag. Voor mij is het gewoon vakantie, niet meer en niet minder.


MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 09:57

oke dan!

dan vind ik;

nacht vissen waar het niet mag,maar waar niemand ook maar door heeft
dat je er bent,of geweest bent, = oke.

nachtvissen waar het niet mag,en waar het gevolgen kan hebben,voor de
visrechten,watervogels,omwonenden,plaatselijke natuur, = niet oke.

beetje eens? :D

ik snapte je vorige posting helemaal trouwens :o 8) :wink:

groeten robert.
8)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

15-05-2006 10:11

robert de jong schreef:


nacht vissen waar het niet mag,maar waar niemand ook maar door heeft
dat je er bent,of geweest bent, = oke.


.


Dat is hetzelfde als iets stelen zonder betrapt te wordenZolang niemand je ziet maakt het niks uit.Als ze je pakken moet je de risico's accepteren en niet mopperen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 10:14

dat is geen appels met peren vergelijken,maar een vliegtuig met een banaan ouwe.

stelen benadeel ik iemand mee.

een karper vangen fotomaken en terug zetten niet toch of wel?

zalige kerst.
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-05-2006 10:20

Ach buurman, ik leen je auto even maar zet hem weer keurig terug met een volle tank.

Zo werkt het uiteindelijk niet en daarom begon men al in het jaar kruik met regeltjes die de vrijheden beperkten.

Kees
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 10:25

en weer ,

dan benadeel je je buurman.
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 10:28

in het jaar kruik mocht je zeker wel nachtvissen.

de regels tegenwoordig zijn veel te ver doorgeschoten.

vind ik.

blijf ik vinden.

het spijt me.

groeten robert

wetsvoorstel anno 2016; in nederland is het tegenwoordig enkel toegestaan om met je rechterhand je reet af te vegen,omdat dit de kans op blessures drastisch verkleind.
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-05-2006 10:36

In het jaar kruik mocht je alles. Niemand die zich druk maakte. Als er al iemand in de buurt was die zich druk kon maken.

Het IJsselmeer heeft een bijzondere status omdat het een beroepsvisserij bestemming heeft. Vandaar de afwijkende regeltjes met betrekking tot nachtvissen. In principe benadeel je dus de beroepsvissers.

Je kunt je eerst verdiepen in het onstaan van de lokale regels. Of je dat persoonlijk dan geldig vindt is een heel ander verhaal.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 15-05-2006 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-05-2006 10:36

Robert,

ik ben het voor een groot deel met je eens. Er komt toch iets principieels kijken als iemand mij gaat vertellen dat ik op een bepaald stuk land niet zou mogen nachtvissen. Inderdaad, de wereld is van iedereen.

En toch, toch krijg ik langzaam de schijt ervan. Ook ik vis zeer vaak op stukken waar het niet mag. Waarom? Omdat dat zowat de enige stukken zijn waar het nog een beetje uit te houden is. Ik sluit niet graag aan in een rijtje. Maar het breekt je wel op. Alleen korte nachten doordeweeks omdat je anders kans loopt om gepakt te worden. En als die verrekte rivier dan qua vangsten ook nog eens stil ligt blijft er verdomd weinig over hier. Dagjes vissen zit er voor mij niet echt in ivm school, werk en stage, maar je wordt overal, werkelijk overal weg gejaagd langs het water. Hier zit zelfs een heuse karpercommissie maar in pakweg 3 jaar tijd zijn ze niet veel verder gekomen dan een 3-hengel vergunning waarbij ik het vermoeden heb dat het meer een goedmakertje is.

Soms is het wel eens fijn als je een water hebt waar je gewoon legaal mag nachtvissen, waar je goed kan opschieten met je medevissers en waar iedereen lekker zijn ding kan doen. Helaas is dat tegenwoordig haast wel een utopie.

En juist daarom blijf ook ik gewoon nachten vissen op de stukken waar het niet mag. Dan geven ze me maar een boete of dan sturen ze mij maar weg, maar (en ook nu sluit ik mij weer aan bij Robert) ook ik vind dat de regels veel te ver doorgeschoten zijn. En het is maar afwachten of de afschaffing van de WOR ons wel zoveel moois zou kunnen brengen.

Groet,
Steef.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-05-2006 10:46

kijk,

ik woon in een omgeving,waar je niet echt veel controle krijgt,en waar ook eigenlijk gewoon geen grotevissenwateren zijn.

de regels zijn hier dus niet van dien aard dat je echt problemen ondervindt van controlerende instanties.

op wateren waar je weggejaagd wordt zou ik liever niet vissen,maar ja
als je geen andere optie hebt.

ik heb dus ook geen ervaring met extreem druk beviste wateren,zoals die bij jullie in buurt.

je mag hier nergens op 1 water na,buiten juni/juli/augustus nachtvissen.
ik vis het helejaar elke week overal.
moet voor nachtvissen de eerste boete nog krijgen.
5 vissers hier op een water is druk.
lage dertigers zijn meestal de top.
40ers vang je hier ook niet in afgesloten water.
het een heeft zeker met het ander te maken.

op zich woon ik nog niet verkeerd 8)

misschien zou ik het anders zien als ik in een andere situatie zat.
of wel als ik bij de grotevissenwateren woonde.
8)