karper of karperwereld ?


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-12-2005 15:42

Bart,

Ik denk dat ik jouw foto op de bokszak op zolder plak :evil:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-12-2005 15:49

HAHA,

HAHA,

HAHA

Noorvrouw, je bezorgt me buikkrampen
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-12-2005 16:23

Bartje.

Armen iets verder naar voor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-12-2005 16:26

komen ze Van den hERIK

en on-topic maar weer 8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-12-2005 16:55

Afbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-12-2005 17:48

Jan-Willem, helaas stonden er in het laatste nummer van de KW ook welgeteld 5 advertenties van b-wateren en nog 1 'verdekte' advertentie...
Gebruikersavatar
Marco Kroez
Berichten: 207
Lid geworden op: 19-10-2005 11:00
Locatie: merkelbeek

02-12-2005 18:46

ik koop ze gewoon los, dan kan ik zelf kiezen welke ik koop. ik vergelijk de boekjes meestal in de winkel.

voor tijdens het vissen is een playboy of een foxy ook wel handig.
spiegeltje, spiegeltje van het waterland. ben jij de zwaarste op de kant?
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

02-12-2005 20:07

Aart,

Zoals Mark Noorman al eerder aangeef blijkt men geen advertenties van betaalwateren te kunnen weigeren???
Ik bedoelde echt artikelen die over betaalwateren gaan en geen advertenties. Ik geef hier ook verder geen mening over betaalwateren, daar is al genoeg over gezegd door iedereen. Ik gaf het alleen aan omdat sommige mensen hun tijdschriftkeus door de inhoud zullen laten beinvloeden. Betaalwateren of niet zou een doorslaggevende keus kunnen zijn.
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

03-12-2005 23:20

Vind ze eigenlijk beiden voort te duur. Snap goed dat het nodig is, maar amai.... met je stufi?

Leen ze overigens wel regelmatig, of koop op de beurs oude nummers van de KW a €3,- hehe.... heb kw 2tm40

Het blad is de laatste jaren (naar mijn mening) wel minder geworden. Maarja, ik wil ook echte info, en die boden ze tot nr 25 gewoon veel meer dan in de latere nummers. Kan ook gewoon komen doordat ik nu gewoon veel minder nieuwe nuttige dingen oppik dan een jaar of vier terug. Je leert bij he.... :wink:

Mijn advies; Lekker lenen, geld in je zak houden, en elke maand de nieuwe rotary onder leiding van General vd Hurk gaan lezen. Steek je tenminste écht iets van op, en is nog gratis ook :wink:

Gr!
Willem Knoops
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-09-2005 17:28

09-12-2005 18:19

Welke maanden komen deze boeken eigelijk in de winkel? Ik heb er nou Karper met sinterklaasje gekregen en die is volgens mij toch al een tijdje in de winkel.
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

21-12-2005 19:33

ik heb voor een proefabonnement gekozen van de karperwereld. 3 nummers voor 12,50. bedankt iedereen voor de info! :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-12-2005 20:57

Ik ben zelf abonnee van de Karperwereld, maar het is immer Frankrijk wat de klok slaat, kots kots. Het lijkt wel of er in NL geen mooie wateren zijn. Ik bedoel, zelfs in de Frankrijkverhalen worden meestal geen namen van wateren genoemd, dan kan het toch ook "lekker geheimzinnig" gaan over NL wateren? Hulde overigens aan Marco Kraal die wel eens (en pas weer!) een mooi artikel schreef over vissen in ons eigen kikkerlandje!

En nogmaals, een verhaal waarin iemand een PB van 28 pond in Frankrijk vangt...sorry hoor, daar schiet m'n gemoed echt even van vol! Heeft die al wel een poosje in NL gevist denk ik dan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
piet de hoop
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-12-2005 21:08

Kees,

Schrijf jij dan even een verhaal over nederland.
Of ga in frankrijk vissen.

Gr Piet
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-12-2005 21:21

Ik ken nie schreive..dan maar naar dat Frnakreik ofzo
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-12-2005 08:23

off topic

Piet,

Kunnen we jou al boeken voor komend regio seizoen?

MVG

Klaas
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-12-2005 10:11

KOTS KOTS KOTS op die lui die kommentaar hebben maar NOOIT zelf iets schrijven...

Verder zal ik eens serieus op deze topic reageren.

Want vinden de boarders van het feit dat de commerciele bladen alsmaar duurder worden terwijl het advertentie niveau dramatisch stijgt? Tevens leveren veel auteurs hun fotomateriaal digitaal wat ook al flink kostenbesparend werkt maar helaas zien de auteurs nog de consument hier niets van terug in de verkoop prijs. Negen euro betalen voor rond de 25 a 28 volle bladzijden commercie is wat we doen en dan reken ik de zogeheten verborgen commercie zoals de 'testen en foto rubrieken' niet eens mee.

Dit commercieel niveau vind ik persoonlijk ver over de limiet want ik erger me groen en geel aan de advertenties die midden in een mooi sfeer verhaal worden geplaats. De bladen zijn in mijn ogen slachtoffer van zijn eigen succes want het gaat ten koste van de lay out.

Verder vind ik de KW meer naar echte karpervissers smaken dan Karper, al vind ik de lay out van Karper weer mooier dan de KW. De mooiste lay out wordt in mijn ogen gemaakt door Alijn. Tevens vind ik het jammer dat de KSN zichzelf verstokt in de tijd met een eeuwenoud concept van een korfbalblad. De geluiden zijn hierin eindelijk positief dat er ook eens een full color KSN magazine verschijnt, al zal de KSN kennende, dit voorstel wederom democratisch besloten worden ( voor de 2e keer ), zucht...

Groeten,

KW.int
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-12-2005 10:15

Erik Rozen schreef:Mijn advies; Lekker lenen, geld in je zak houden, en elke maand de nieuwe rotary onder leiding van General vd Hurk gaan lezen. Steek je tenminste écht iets van op, en is nog gratis ook :wink:


Aber, Herr General schreibt auch fur den Karperwereld... Komende uitgave ben ik weer te bewonderen, ahum. Maar als je up to date info wilt zal je hem wel in januari moeten kopen en dan niet 2007, anders schiet je er nog weinig mee op.

Oh, Kees, toch een verhaaltje over Nederland weer, gewoon omdat ik het met jouw eens ben en ik "wel kan schrijven"...

Ben nog bezig met een artikel over weersgesteldheid en de invloed hiervan op de karper, maar of dit tijdig af is voor de maart editie is nog even de vraag.

Best Wishes,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-12-2005 10:27

Heren,
ben nog lid van beide bladen en het moet me van het hart dat de schrijfstijl voor mij niet altijd boeiend is. De verhalen van eerwaarde kwint reiken tot enig niveau dit geld ook van barnassis en nog een aantal heren, verder vindt ik het persoonlijk niet boeiend dat men na de zoveelste zonsondergang met bolie x en rig y de 1ste 16 kg vis pakte waarna na 2 uur het pb weer werdt verbroken met een 20kg vis en blablabla.

Ieder zijn eigen alleen zijn dit niet de verhalen waardoor ik als persoon wordt geboeid in ieder geval, ik mis vaak de beleving maar goed schrijven en over kunnen brengen is ook een gave die niet iedereen bezit.

mvg,
peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-12-2005 10:40

Wat de commerciele exploitatie betreft, daar kan ik geheel in meegaan Herwin. Natuurlijk hoort het bij een blad, maar we gaan wel meer en meer op de Engelse toer. Wanneer je daar de bladen openslaat heb je: reklame, reklame, hee een van reklame doorspekt artikeltje, reklame, reklame, ach een "fieldtest", reklame, reklame, he he eindelijk wat gewoon leesvoer, pagina om, shit weer reklame...dit geen 84, maar 200 pagina's lang, elke maand weer. Dan daar liggen de prijzen van de bladen ook iets anders (lager) in verhouding...

Kijk, ik snap best dat de mensen in dienst betaald moeten worden, maar voor een prijs van idd bijna 9 euro mogen de mensen ook kwaliteit verwachten, een reklamefolder moeten ze maar gratis krijgen. Dan zijn de adverteerkosten ook nog eens niet misselijk en snap ik ook verdomd goed dat een bedrijf winst wil maken. Maar, in mijn ogen zitten de NL karperbladen momenteel op een kantelpunt, wordt het nog "erger" dan zullen ze gegarandeerd abonnees gaan verliezen. Ik zie liever 2 of 3 meer artikelen en maar 10 pagina's advertenties, tel dan maar het dubbele aan advertentiekosten, want er zijn momenteel toch voldoende bedrijven die willen adverteren. Dan hou je de advertentie exclusief en is de respons groter, waarmee ook de hogere prijs gerechtvaardigd is. Daarmee gepaard dus gelijke opbrengsten, meer artikelen en een lezer die tevreden blijft.

Hoe zit het idd met auteurs, is er dan zo'n kleine groep die daadwerkelijk hun ervaringen/belevenissen op papier "durft" te zetten? Want het zijn toch voornamelijk dezelfde namen die terug blijven keren in de Media, vaak de vissers die op een of andere manier commercieel (ik ben er een van hoor) verbonden zijn aan het karperwereldje. Deze groep "de verplichting" naar hun merk toe om eigen naamsbekendheid dan wel die van hun sponsor toch te vergroten, dat hoort nu ook eenmaal bij het "vak". Dat de bladen minder informatief geworden zijn en meer ervaringen/verhalende artikelen bevatten is eigenlijk logisch, want wat is nu eigenlijk de laatste spannende ontwikkeling geweest in het karperwereldje? Daar heb ik verder ook geen enkele moeite mee, ik persoonlijk vind het leuk om verhalen van anderen te lezen en ben zelf ook "trots" op het moment als een van mijn verhaaltjes weer gepubliceerd wordt. Het schrijfwerk is ook echt niet voor niks he, je krijgt er waardering en ook financieel wat voor, dus ik zou zeggen: pak die pen ter hand en zet eens een leuk verhaal op papier, dan hebben de lezers weer eens wat ander leesvoer dan gebruikelijk...
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-12-2005 10:57

Herwin,

Er hoeft niet zoveel democratisch besloten te worden. Een goeie crew, die de lijn voortzet, was even belangrijker. En die is er nu.

Misschien niet geheel onbevoordeeldoordinges.

De kracht van ons korfbalblaadje ligt in het feit dat iedereen zijn verhaal kwijt kan en mag ongeacht schrijf-, stijl, -spel en weet ik veel wat voor vouten.


Verder ben ik het helemaal eens.

MVG

Klaas
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-12-2005 10:58

Bart, e.a

Ik denk dat het meerdendeel gewoon niet weet dat je dus een verhaal kan opsturen naar Mark, Franklin, of Arnout. Er gaan geen contracten mee gepaard of bepaalde afspraken. Wat goed geschreven is zal gepubliceerd worden, zeker wanneer je goed fotmateriaal bezit. Je ontvangt dan rond de 50 euro per afgedrukte bladzijde. Je moet echter wel beseffen dat het schrijven gepaard gaat met enorm veel tijd. Die tijd neemt niet iedereen en dit weerspiegelt zich veel gemiddelde verhalen die enkel een platform bieden om de naam des sponser in beeld te brengen.

Toch is het wel zo dat de bladen ook veel belang hebben bij de bekende hoofden omdat dit verkoop verhogend is. Dit zie je bij de KW duidelijk weer in de cover-figuranten.

Tot slot dien je een brede rug te hebben wanneer je publiceert :wink:

Veel succes,

Kwinsel
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-12-2005 11:05

Klaas,

De kracht dat iedereen zijn verhaal kwijt kan werkt ook averechts vind ik. Ik snap de filosofie maar over het algemeen lees ik teveel klaagzang in het KSN boekje.

Een voorbeeld was het laatste art. van Bob. Ik vind dergelijke beschuldigingen veel te ver gaan en ik ben niet de enige die zich daar aan irriteert. Het heeft ook zijn mooie unieke kanten natuurlijk maar soms slaat de juiste balans hierin wat te ver door vind ik.

Ik denk dat een full color magazine een bijzonder goede stap is en over de inhoud valt natuurlijk altijd te twisten.


Groeten,

Kwinsel
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-12-2005 11:28

Herwin Kwint schreef:Tot slot dien je een brede rug te hebben wanneer je publiceert :wink:


Een goed artikel kost idd tijd, veel tijd valt in mijn ogen wel mee. Natuurlijk schrijft de een sneller als de ander, heeft de een van nature een betere zinsformulering en goed leesbare schrijfstijl. Dit terwijl de ander moet piekeren over elke zin, soms elk woord. Zelf heb ik weinig last hiervan, schrijf zelfs heel vlot moet ik zeggen. Het laatste artikel (komende KW) schreef ik in 1,5 a 2 uurtjes, even doorlezen en verbeteren en klaar. En qua schrijven/verwoording in mijn ogen mijn beste tot nu toe. Dus toch een lekker uurloon dan, zeker meer als wat ik op een zaterdagje visspullen verkopen verdien per uur, zelfs meer als wat ik na dadelijk mijn 7 jaar durende dubbele HBO studie verdien. Had dus toch een ander vak moeten leren... :wink:

De rug is afhankelijk van je openheid in informatie. In Nederland rust er nog steeds een groot taboe op het bekend maken van Nederlandse (iets minder op buitenlandse) wateren en dat kan ik goed begrijpen. Een taboe waar ik me in vele mate minder aan hou is het schrijven over Nederlandse vangsten en ervaringen, ook al zijn de vissen door een ander nog niet bekend gemaakt. Eigen ramen ingooien? Dat sommige karpervissers daar niet blij mee zijn moge duidelijk zijn! Maar ik krijg ook veel waardering van een nog veel grotere groep karpervissers wat betreft mijn openheid, gelukkig maar dat de balans deze kant op slaat. Mocht dit namelijk niet het geval zijn, dan zou ook ik mezelf drie keer achter de oren krabben voordat ik het zou publiceren. Mochten er onverhoopt excessen ontstaan aan de bewuste wateren dan komt er ook per direct een schrijversstop, maar ook dit is nog niet het geval geweest. Verre van dat zelfs! Schrijven over technische dan wel andere tactische zaken is veel minder beladen, je hebt daar enkel sommige mensen die zich niet kunnen vinden in jouw opvattingen.

Dat schrijven voor een bekendere kop zorgt mag duidelijk zijn. Dat veroorzaakt waardering, maar ook afgunst bij sommigen. Toch moet je zelf boven die laatste groep staan, laat die maar lullen, ik vang mijn visjes wel. Terreurdaden (bewust kapotvoeren, stekkenpezen, stalken, lekke banden, motteballen, auto in de fik,...) heb ik nog nooit meegemaakt (gelukkig) en ook iedereen die ik ken heeft dit nog niet ondervonden. Ik heb zelfs gemerkt dat sinds ik een wat bekendere kop heb in karperland en behoorlijk open ben, veel mensen ook wat meer open staan tegen mij en wat eerder geneigd zijn om informatie te delen. Mooi, want dat hoort ook op wederzijdse basis te gebeuren, maar wel een voordeel waar ik natuurlijk gebruik van kan en ook zal maken. Samen weet je meer, leer je sneller en vang je dus meer. Dus waarom zo gesloten en misterieus?

Gelukkig heb ik met mijn XXL een brede rug en nu snap ik ook waarom Kwint al weer even op zich laat wachten en het voor gezien houdt in de KSN Rotary... :wink:

Plopperdeplop... :P
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-12-2005 11:36

Bart,
ben benieuwd naar jou artikel over weersgesteldheid en de invloed hiervan op de karper.
Dat gaat jou ongetwijfeld lukken.

Of jou XXL ruggetje een voordeel is??
Pas op voor een 'overload'!

Voordeel van mijn S ruggie, alles donderd er zo weer af :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Willem Barnas

22-12-2005 11:56

Kwint,

Weet je, er is een tijd geweest dat ik om de drie maanden de kiosk binnenrende, zocht naar het logo, het uit het schap griste, afrekende en thuis, 's-avonds in mijn nest pas begon te bladeren en te lezen...

Die prijs was bijzaak, die sfeer die wilde ik.

Nu heb ik een zeer onregelmatig abonnement.......

Tijden veranderen, de vroeger zo peilloos diepe informatieput stroomt tegenwoordig zowat over en het is een verdomde opgave om daar telkens weer iets in te mieteren wat er in blijft drijven.

Respect voor iedereen die het schrift bij de gedachte voegt en daarmee wil ik op de laatste plats mezelf op de borst kloppen.

Al die advertenties, zóóóóóóóóóóó jammer, maar het moet blijkbaar, althans, dat heb ik mij laten uitleggen en jij snapt dat volgens mij ook wel.
Geloof mij maar als ik zeg dat Arnout er ook niet al te blij van wordt, óók niet als hij 1 pagina aan advertentie IN een artikel van mij plaatst, hij gaat ook voor die sfeer van enkele alinea's terug, alleen de 'klimaatsverharding' (J.P. Balkenende) hijgt overal in zijn nek.

Het is zo vreselijk makkelijk om vanaf de zijlijn te kankeren op niveau en zo, ik maak me er ook weleens schuldig aan, maar waar we het hier specifiek over hebben zijn de karperbladen en schrijven daarvoor.
Besef je goed dat zoveel mensen met enorm goede ideeën rond lopen, mensen waar nog nooit iemand van gehoord heeft, mensen die DIE blik hebben, die een visie hebben, maarrrr... ...die géén plezier hebben in schrijven en/of het niet kunnen. Dat geeft niets, ik kan bijvoorbeeld niet schaatsen, maar ik loop wel te vloeken en te tieren als er ijs ligt en iedereen de tijd van z'n leven heeft.

Het moet je ook liggen, je moet het ook kunnen en je moet die drempel over willen.

Begrijp je hardstikke wel man, dat weet je en ook ik KOTS KOTS KOTS me helemaal leeg als er weer domme geluiden vanaf de zijlijn komen, maar eigenlijk ook steeds minder. Ik pik eruit waar ik iets mee kan en laat de rest wegwaaien, als en zuchtje wind gewoon.

Shit man, waar slaat dit verhaal op......?

(dat bedoel ik dus)

Ga je goed, ik wacht met smart.
Barnassis :wink: