Maakt in ieder geval de zaak nog duidelijker!
Met name de eerste link...
Over en sluiten
Henk
Kees Ouwehand schreef:Kees,
Het gesleep met karper door wie dan ook moet gewoon ophouden.
In het geval van dit water kwam en ging een karper bekend als HIJ in de tijd dat het een privé-water was. Ik ken de situatie daar niet goed genoeg, maar ik zal er niet zo ver naast zitten met het vermoeden dat het bestand op dat water door de tijd al aardig is verrijkt met karpers uit openbare wateren. En dat zal wellicht niet door de eigenaar gebeurd zijn en ook niet door het beroep. Dat kleine groepje met het privilege het water te kunnen bevissen en het daarmee als van henzelf te mogen beschouwen zal daar mogelijk een aardig handje in gehad hebben. En dat schetst direct mijn weerzin tegen dit soort praktijken.
En nu hou ik er maar over op.![]()
Groet, Kees
Aart Lokhorst schreef:
Trouwens, een 'lekker dier' die huidige eigenaar Peter van Amelsfoort, nogmaals wil ik de URL vermelden waar het een en ander over deze vent te lezen staat: http://www.bastion-oranje.nl/amelfoortpetervan.html
Qua fatsoenlijk visstandbeheer valt er van zo iemand al helemaal niets te verwachten!
marcel jongbloets schreef:het eerste bestand van de blauwe hoef komt inderdaad van andere wateren het grootste deel van de maas enkele vissen van een park vijver enkele vissen van een wiel en enkele vissen van het wilhelmina kanaal waaronder hij de laatste der monikanen . Die ik er trouwens zelf op heb gezet .
Peter Otte schreef:Hans,
Kan wel een eind met je mee gaan, maar blijven overzetten ook naar een herstel periode lost niets op.
Het overzetten aanzich veroorzaakt alleen al een hoop stress, met alle gevolgen van dien. Het overzetten van het Wilhelmina kanaal naar die put om te herstellen was dus al een fouten beslissing.
MVG,
Peter