boilies zonder conserveringsmiddelen invriezen

Plaats reactie
Sander van Capelle

28-09-2003 22:15

Wie kan mij vertellen of het zin heeft om boilies zonder conserveringsmiddelen (bijvoorbeeld Attractor Range) in te vriezen en hoe lang kun je ze dan goedhouden?
In de winkel waar ik ze gekocht heb, werd gezegd dat ik een klein hoekje uit de zak moest knippen, om de boilies eruit te halen en daarna de zak goed dichtmaken. Zo kon ik de boilies lange tijd goed houden. Dit is inmiddels 4 weken geleden, maar de boilies beginnen al licht te verkleuren.

Groeten,
Sander.
Gast

28-09-2003 22:22

Het lijkt mij dat je ze gewoon kan invriezen! dan wel voor een langere periode dan 4 weken!! Ik vries al mijn boilies in, de oudste zak is nu (geloof het of niet) bijna een jaar oud!! En ik vang er nog steeds mee, ook kleur en geur gaan er niet door achteruit..
Wil Jeurninck
Contacteer:

29-09-2003 06:30

Een boilie ZONDER consereverings middel die zich een dikke 4 weken buiten de vriezer in een plastic zak laten bewaren ? :eek:

Jaja

Wil.
Stefan Slechten

29-09-2003 08:31

Moet eerlijk zeggen dat mijn homemade's nooit langer dan een week in de vriezer liggen, wil alles zo vers mogelijk houden, draai daarom ook gemiddeld 1-2 keer per week wat kleinere porties boillies.
Alles in het kader van zo vers mogelijk.

Ik meen toch dat Attractor Range wel conserveringsmiddelen in de boillies hebben?
Die chemo ballen kan je inderdaad gewoon 4 weken bewaren, heb zelfs nog een halve kilo monstercrab boillies in mijn tas, die boillies gebruik ik alleen door ze kapot te knijpen en bijv. te mengen met wat tijgernootjes.

Heb zelfs al eens meegemaakt dat ik een zak boillies na een jaar vond, en dat ik er gewoon mee kon vissen. Heb het overigens wel weggegooid, dat ga ik die vissen niet aandoen.

mvg
stefan
Martijn Nederpel

29-09-2003 10:39

boilies zinder onserveer middelen beschimeln buiten de vriezer dus moetje ze juist invriezen!! beschimeln ze buiten de vriezer niet dan zitten er conserveermiddeln in en hoef je ze ook niet in de vriezer te gooien!
Jeroen houdijk
Contacteer:

29-09-2003 13:06

Vier weken vissen met 2,5 kilo boilies zou mij nooit lukken, maar als je wilt voorkomen dat ze uitdrogen kun je ze het beste in een afgesloten emmertje bewaren.

Mijn homemades gebruik ik het liefst vers, dus zonder dat ze in de vriezer zijn geweest.

Soms ontkom je er niet aan maar ja, vers gebakken brood smaakt gewoon beter dan brood uit de vriezer. Of je er meer door vangt?

Het kan in ieder geval geen kwaad om met vers aas te vissen!

gr. Jeroen
Sander van Capelle

29-09-2003 22:22

Bedankt voor jullie reacties.

Uiteraard begrijp ik dat je het beste met kraakvers aas kunt vissen, maar met een fulltime baan en een druk gezin, valt het niet mee om zelf boilies te maken. De recepten die ik zo hier en daar lees, zijn nogal uitgebreid en het hele proces om de dingen te draaien ook.

Dit is voor mij de reden dat ik ze in de winkel koop en dacht met de Attractor Range wel een aardige boilie in huis te hebben (heb nu ook eens een zak Nash boilies besteld in Engeland).

Kan iemand me overigens uitleggen wat het verschil is tussen freezer baits en boilies zonder conserveringsmiddelen (welke dus blijkbaar ingevroren kunnen worden), want als ik jullie reacties lees, lijkt dit eigenlijk wel hetzelfde.

Groeten,
Sander.
Gast

30-09-2003 00:06

Tja, ik kan het je niet vertellen! Maar ik weet wel dat 'ik' ze allebei kan invriezen!
Plaats reactie