Dan zul je moeten overstappen op een float dobber (nash en fox hebben die). Dan heb je weer een onderlijn van een meter.
Moet zeggen dat ik tot 4 meter diepte nog steeds met inline lood zit. Vanaf 3 meter word het pas lastig werpen. Op 3m tot 4m rol ik de onderlijn op in een emmer, en ook dit gaat nog steeds goed zonder in de war te gooien. Je kan de onderlijn op die lengte ook de onthaakmat leggen, maar vind een emmer wel handig omdat je daar gelijk je onderlijn netjes in oprolt tegen de wand van de emmer.
Vergeet trouwens 1 ding niet; zonder die zig link van nash zul je zien dat je het zooitje veel sneller in de knoop gooit, het heeft dus 2 zeer grote voordelen (1: beweging vrijheid van de zig, 2: afstand tussen zig lijn en lood bewaren, en dus minder in de knoop gooien). Met een loodje zul je vermoedelijk het zaakje sneller in de war gooien, immers kan het loodje sneller om je hoofdlijn gaan zitten bij de worp

.
Bart Bloem schreef:Echter als je het lood fixeert dan kun je toch niet meer de diepte bepalen? Aangezien ik zon 4m diep moet kan ik niet gooien met zo'n lang stuk lijn.
Hiervoor heb ik standaard allerlei verschillende lengte zigs gemaakt. Handig in de zigdisc van Fox.