zondag zat ik samen met me vader even wat filmpjes op youtube te kijken van onderwaterbeelden tijdens het karpervissen. Jullie kennen ze denk ik wel, van die filmpjes waar je zo mooi je rigje ziet liggen en de karpers er over heen ziet zwemmen.
Nu zaten we te denken hoe mooi het wel niet zou zijn als we zo'n camera zouden hebben voor onszelf om zo leuk beeldmateriaal te maken, maar ook goed kunnen zien wat onze rigjes nou eigenlijk doen onderwater. Het probleem is dat deze camera's nogal prijzig zijn om zomaar even voor de lol aan te schaffen, MAAR TOEN SCHOOT ME EEN BEETJE APART MAAR TOCH GENIAAL IDEE TE BINNEN!!!!! We besloten om er zelf eentje te gaan bouwen want we hebben hier genoeg "oude rommel" in en om het huis liggen om er iets mee te kunnen maken misschien.
We begonnen eens met wat denkwerk en wat spullen tevoorschijn te toveren en kwamen met een plan. en dit is het geworden!!!

De camera is een oude webcam en de behuizing is gemaakt van wat pvc buizen en een glaasje plexiglas.
De kabel van de webcam is verlengt d.m.v. een stuk telefoonkabel van 10 meter.
We kunnen alles bekijken via de laptop. Een geinig cameraatje dus en eigenlijk voor niks!

De eerste onderwater test moet nog komen maar dat zal denk ik morgen of overmorgen zijn (hopen dat het echt waterdicht is!!!!). Ik zal een filmpje plaatsen van de test als die lukt hahahahaha.