Welke lijn.

Plaats reactie
Philip Du Puy

01-05-2011 21:06

Beste medeforummers,

Ik ben op zoek naar een nieuw vislijntje.

Na een pauze van ongeveer 1.5 jaar i.v.m. school heb ik nu weer tijd om te vissen. ( De behoefte is er altijd geweest ;) ).
Afgelopen 1.5 jaar heb ik wat oppervlakte visjes gevangen maar ik wil nu het statische weer oppikken. Eind juli ga ik naar
Frankrijk met een maatje van me en ik zoek een mooi allround lijntje voor op mijn Okuma's.

Het franse putje waar ik heen ga heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen als de meeste wateren hier in de omgeving. Obstakelvrij.
Lekker ondiep, kale bodem, varierend van hard tot zacht met een dikke slib laag. Oftewel, ik wil een lijn waarmee ik zowel hier
als daar uit de voeten kan.

De afgelopen 1.5 jaar heb ik me vrij weinig bezig gehouden met innovaties en nieuwe ontwikkelingen binnen de karpervisserij.
Een oude bekende ( en favoriete) lijn van me is Daiwa Infinity Duo, nu staat er op de planning om ook dit keer voor deze lijn
te gaan, ik vroeg me alleen af, heb ik misschien in de afgelopen 1.5 jaar een lijntje gemist die nieuw op de markt gekomen is
en zichzelf onwijs goed heeft bewezen?

Mijn vraag dus. Wat raden jullie aan?
Uiteraard zoek ik een nylon lijn.

Mvg, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Jeroen Visser

01-05-2011 21:48

Philip Du Puy schreef:Beste medeforummers,

Het franse putje waar ik heen ga heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen als de meeste wateren hier in de omgeving. Obstakelvrij.
Lekker ondiep, kale bodem, varierend van hard tot zacht met een dikke slib laag. Oftewel, ik wil een lijn waarmee ik zowel hier
als daar uit de voeten kan.

Voor onder andere deze omstandigheden heb ik ook een nieuwe lijn gezocht. Ik ben nu aan het vissen met Korda Subline en deze bevalt erg goed. Ik heb altijd met Shimano Technium gevist maar zocht een lijntje die snel zinkt. Vooral om in Frankrijk op obstakelvrij water, lichter te kunnen vissen. De lijn zinkt erg goed af en met lichte hangertjes is het zeer mooi vissen. De lijn is een stuk soepeler dan de technium maar ook een stuk minder schuurbestendig (welke lijn niet). Een aanrader...
Plaats reactie