Mag dit zomaar of moeten 'de instanties' dit opruimen ?
klasse 1 puin ?
Bij mij in de buurt is er een zandafgraving volgestort met klasse 1 puin. Ik ben pas wezen kijken en de kanten liggen bezaait met allerlei balken/planken..
(zomaar een paar containers vol!)
-
Aart Lokhorst
Mark, voor dergelijke stortingen geldt het Besluit Bodemkwaliteit 1-1-2008. En meestal is het betreffende Waterschap bevoegd gezag. Daar moet je dus met je vragen terecht in eerste instantie. Ik neem wel aan dat de troep die nu op de oever ligt alsnog netjes opgeruimd zal worden.
- Cor Nannings
Nou dat hoort er zeker niet tussen, klasse 1 is nl schoon puin ik zou daar zeker melding van maken!
CN
CN
Unicorn Carp Fisching
-
Aart Lokhorst
Cor, ik denk dat Mark dat klasse 1 puin van 'horen zeggen' heeft...
Zo stond het toen in de krant dacht ik, aart. Ik zat net nog wat te googelen en kwam een stukje tegen dat de Sp vragen had gesteld mbt. tot klasse 2 vervuild baggerslib? Helaas stond er verder niet wat er met deze vragen is gedaan. Wel stond erbij dat het de bedoeling is deze put geschikt te maken voor recreatie.
Lekker zwemmen, enz??
Lekker zwemmen, enz??
- Eus Molewijk
- Contacteer:
Toch niet het water van wijlen spiegelloos Mark?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Mmm.. T is nog veel erger dan ik dacht.
Citaat: Het is toegestaan om grond tot maximaal referentie Industrie en baggerspecie tot maximaal klasse B volgens het Besluit Bodemkwaliteit hiervoor te gebruiken.
Aart je had helemaal gelijk, ik denk dat het stukje in de krant bedoeld was om 'het gepeupel' rustig te houden.
Als ik het goed heb begrepen is 'de vuilnisbelt' afgedekt met een laag zand/bagger..
Citaat: Het is toegestaan om grond tot maximaal referentie Industrie en baggerspecie tot maximaal klasse B volgens het Besluit Bodemkwaliteit hiervoor te gebruiken.
Aart je had helemaal gelijk, ik denk dat het stukje in de krant bedoeld was om 'het gepeupel' rustig te houden.
Als ik het goed heb begrepen is 'de vuilnisbelt' afgedekt met een laag zand/bagger..