Ik citeer Roelof Schut in een advertentie over de JRC Connect 2: Dankzij de extra hoek in de haaksteel - net onder het haakoog - heeft de Connect 2 uitstekende inhakingseigenschappen. Toch verleng ik de haaksteel nog enkele milimeters met een stukje krimpkous. Daarmee voorkom ik dat de haak te diep inhaakt in de karperbek en zo onaanvaardbaar veel schade aanricht.
Als u goed tot u door laat dringen wat er nu eigenlijk staat dan is dat het volgende: Wij hebben een haak op de markt gebracht die ZONDER AANPASSING UWERZIJDS een hoop schade in de karperbek kan/zal aanrichten. Ben ik nou de enige die zich over zoveel onnozelheid zit op te winden? Roelof weet net zo goed als u en ik dat het percentage karpervissers dat karperbladen leest maar een fractie is van het aantal mensen dat op karper vist. Zij plukken die haken bij de winkelier van de wand en vissen maar!
Roelof, dit is geen aanval op jou of op JRC, want ik kan nog tig haken opnoemen die zonder aanpassing niet aan mijn eisen betreffende het welzijn van de karper voldoen en ik weet dat jij visveiligheid hoog in je vaandel hebt staan, maar ik vind wel dat anno 2010 het toch eigenlijk onbestaanbaar moet zijn dat er haken op de markt komen die niet zo uit de verpakking veilig gebruikt kunnen worden.
Het welzijn van de karper en de keuze van de haak.
-
Heel vreemd. Ik snap hier niks van. Wie zou nou zo'n haak willen kopen of verkopen? Er zal vast wel een goede reden voor zijn
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
skp@ksnregiooost.nl
- Teun van der Velden
Als zijn bewering klopt, zou dit voor veel meer haken gelden. Het model van de jrc connect 2 haak lijkt aardig veel op andere modellen.
Bijv. de ssc van de Fox armapoint serie lijkt er behoorlijk veel op.
Bijv. de ssc van de Fox armapoint serie lijkt er behoorlijk veel op.
- Kees Ouwehand
Ik snap er ook weinig van. Maar niet dat JRC deze haak voert. Ik vind het best.
Is inderdaad niet zo een heel bijzonder haakmodel (13 in een dozijn
). Verder zie ik niet dat een stukje krimpkous als steelverlenging (line-aligner) die draaiing bevordert diep inhaken voorkomt.
Maar ja, er wordt wel meer beweerd dat ik niet zo kan volgen. Dat deze haak zo uit het zakje gemonteerd schade aanricht? Ach...
Bekken die je beschadigt zijn met name van de karpers die na inhaking niet op de kant komen. Als iedereen daar op let, en dan gepaste maatregelen treft, is er al een hoop leed voorkomen. Dat geldt dus ook voor vissen bij obstakels waar de kans dat je de karper met succes op de kant krijgt kleiner is dan gewenst. Ik ben geneigd die wenselijkheid groot te houden. Ik zou zeggen nagenoeg 100%. Maar dan ben ik wellicht wat conservatief?
Maar waarom op dit topic doorgaan. viewtopic.php?f=18&t=58013&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Hier maar sluiten?
Groet, Kees
Is inderdaad niet zo een heel bijzonder haakmodel (13 in een dozijn

Maar ja, er wordt wel meer beweerd dat ik niet zo kan volgen. Dat deze haak zo uit het zakje gemonteerd schade aanricht? Ach...
Bekken die je beschadigt zijn met name van de karpers die na inhaking niet op de kant komen. Als iedereen daar op let, en dan gepaste maatregelen treft, is er al een hoop leed voorkomen. Dat geldt dus ook voor vissen bij obstakels waar de kans dat je de karper met succes op de kant krijgt kleiner is dan gewenst. Ik ben geneigd die wenselijkheid groot te houden. Ik zou zeggen nagenoeg 100%. Maar dan ben ik wellicht wat conservatief?
Maar waarom op dit topic doorgaan. viewtopic.php?f=18&t=58013&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======