Opgepast Marcio.
Ik probeer het simpel uit te leggen.
Bec.
Stel je hebt een voerboot met een 12 volt accu.
Je hebt bijv. maar 1 servo. Gemiddeld genomen zit een toegestaan verbruik van 1 servo op 500 mili ampere.
Daarom kan Schrijver het met een simpele Bec doen, er zit meestal maar 1 regelaar en 1 servo in.
Dit was een antwoord op een feit.
Er zijn boten die meerdere servo,s aan boord hebben ( soms wel 4 of meer)
4 keer 500 mah = 2000. Deze boten kunnen dus nooit met een regelaar uit de voeten die maar 1 of 1.5 mah aan kunnen.
Wederom een feitelijk antwoord.
De bestaande Profilijn van Graupner heeft meestal een bec van 3 amp.
De bec zorgt er simpelweg voor dat de 12 wordt omgebogen naar ong. 5 volt. Die 5 volt zorgt weer voor de ontvangervoeding en daarmee ook voor de servovoeding.
Dit was alweer feit 3,
![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
gaat snel he, kun je een voorbeeld aan nemen.
En jouw aannames baseren?? Jij zegt dat er bepaalde boten zijn die slechte regelaars gebruiken. Dat is in dit geval dus niet zo, als ze de door jouw genoemde regelaars gaan gebruiken dan doen ze het simpelweg maar een paar seconden, zie optelsom hierboven.
De Profilijn kan standaard behoorlijk wat gewone praktijkamperes aan, vaak tot in de buurt van een 160 echte amperes. Dit terwijl een ''belaste'' boot vaak niet meer dan een ampere of 5 gebruikt. Dit in combinatie met een sterke bec ( die ik niet helemaal heb uitgelegd) zorgt ervoor dat de profilijn zichzelf PROFIleerd boven de rest.
Feitelijk is dit mijn laatste reactie.
Succes met het wel antwoord krijgen maar het niet geven.
Oh ja, dat is ook de reden waarom de voervijzel uit de adventure boot een eigen regelaar heeft, met een Profi ( die vaak ook nog eens waterdicht is,) was dit in principe niet eens nodig.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.