*ik ga even terug in de tijd en begin mn verkooppraatjes zoals ik dat deed op de vijverafdeling van het tuincentrum waar ik heb gewerkt
http://www.unitrade.nl/vijverbescherming.htmZie daar. De scarecrow! Omdat een net over je vijver lelijk en onhandig is!
Dit ding sluit je enkel en alleen aan op de tuinslang welke onder druk staat. De sensor werkt op een batterij. Als de sensor beweging waarneemt dan begint dat ding te spuiten.
"Ik heb 'm thuis zelf ook
" zei ik dan altijd, maar dat gaat inmiddels niet meer op. Ik had hem toch echt thuis toendertijd, en werkt gewoon geweldig. Ook tegen katten, en tegen jezelf als je 'm vergeet uit te zetten

Jammer dat ik je nu geen demonstratie meer kan geven zoals ik dat toen deed bij onze binnenvijver in het tuincentrum, mensen waren als de dood om er langs te lopen en nat te worden

en op die manier verkocht het apparaatje zichzelf eigenlijk.
Zie wat je er mee doet! Ikzelf heb deze toen aangeschaft omdat een net gewoon niet mooi is en laat je niet genieten van je vijver zoals je er van hoort te genieten vind ik. En van die vislijnen met alluminiumfolie om je vijver spannen is ook geen gezicht.