Leuk water omgeving Hindeloopen-Workum

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gwensio Visser
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-02-2008 19:25
Locatie: Arnhem

06-02-2008 21:54

Hallo

Wij hebben al een aantal jaren een Sta caravan in hindeloopen, nu ben ik sinds begin 2007 gaan karper vissen en helemaal hooked, maar aangezien ik bijna alle weekenden, en vakanties in friesland ben, wil ik daar ook gaan vissen. Nu heb ik daar HEEL veel water, ijsselmeer enzo. Heb in het voorjaar ook al redelijk water karper gezien, echter is dit alleen in de paaitijd. daarna zijn ze allemaal weg. en niet te vangen. dus mijn vraag is weet iemand nog een mooi water in de buurt van Hindeloopen of Workum? Ijsselmeer lijkt mij een eindeloze missie maar wie weet.

zit zelf te denken aan Johan Friso kanaal, heb van de lokale Viswinkel gehoort dat der wel eens een karper is gevangen.


Gwensio
D&G-baits!
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

07-02-2008 14:02

Plekken om te proberen zijn:

Gemaal bij stavoren: Niet aan de ijselmeer kant.
Als je met je rug naar het gemaal staat het gehele kanaal wat voor je ligt.

Brug bij Warns.

Zandgat aan de luts tussen Morra en Balk.

Havenmond Workum bv de kleine pier die op het ijselmeer uitkomt.

Brug bij de Galamadammen.

Heb je de beschikking over een boot: De Gehele noordkant van de Morra
De westkant van de Fluessen.

Het slotermeer aan de kant van sloten (ondiepe zandstukken) erg ondiep want het gehele slotermeer is niet diep te noemen)

Als je op Camping schuilenburg zit dan zou je het in het water rond de vogelhut kunnen proberen Deze hut staat vanaf de camping gezien richting Molkwerum.(ijselmeer)

Hier zou je even mee vooruit kunnen, veel uitzoek werd en knokken voor je vissen. Ik weet dat er op elk van de genoemde plekken zeer mooie verassingen mogelijk zijn. (het gemiddelde gewicht ligt niet echt hoog)
Gebruikersavatar
Gwensio Visser
Berichten: 195
Lid geworden op: 03-02-2008 19:25
Locatie: Arnhem

07-02-2008 17:24

Hartstikke bedankt;) sta op camping schuilenburg. Bij de vogel hut wordt niets denk ik, aangezien het diepste stuk net 40 cm is.

gemaal bij stavoren, lijkt me ook wel wat nu je het zegt! snap wat je bedoelt.
Heb ik inderdaad een boel aan! ga zeker paar van deze stekken proberen! heb een boot alleen geen trailer deze boot ligt echter in het kanaal achter camping schuilenburg, dus kan bijna overal komen via de kanaaltjes

Gwensio
D&G-baits!
Plaats reactie